Nie działa klapka pod filtrem kabinowym w climatronic
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Nie działa klapka pod filtrem kabinowym w climatronic
Witam! Od jakiegoś czasu paruje mi przednia szyba, a także boczne, najbardziej podczas deszczowych dni. Po przeszukaniu forum wyczytałem, że może nie działać klapka pod filtrem kabinowym. Więc wyjąłem filtr, a brat włączał przyciski na climatronicu od obiegu zamkniętego., nawiewu na nogi i na kabinę, a klapka się nie ruszyła. Silniczek słychać jak pracuje w okolicach schowka. Po wyjęciu filtra klapka była lekko uchylona i w takiej samej pozycji została po przełączaniu na rózne nastawy, w ogole się nie ruszyła. Zrobiłem diagnostykę climatronica włączając klawisze: OBIEG Zamk. + ECON i wyskoczyło zero błędów symbol 444 00. Poniżej zamieszczam foto klapki w moim Golfie. Proszę o pomoc co z tym zrobić.
Ostatnio zmieniony pn mar 30, 2009 21:42 przez Reksio, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie do końca się zgodzę, że to silniczek lub trybik, a mianowicie pojechałem do brata który ma też MK4 z Climatronikiem i wyjeliśmy filtr kabinowy, ja znów obserwowałem klapke, a on włączał klawisze obiegu zamk., nawiewów i inne nastawy. Po tych zabiegach klapka się raz otwierała, raz zamykała całkowicie, raz ustawiała się w pionie, a także ustawiała się lekko uchylona tak jak u mnie. Nastepnie zrobiliśmy diagnostykę Climatronika naciskając OBIEG ZAMK. + ECON i wyskoczył na ekraniku błąd 4FA 00 (bląd silniczka V71) po czym skasowaliśmy go naciskając i przytrzymując klawisz ECON wyzerowało się na 444 00 czyli brak błędów. Po skasowaniu błędu patrzę na klapke i znów brat włącza różne nastawy, a tu niespodzianka klapka nie chodzi w żadną strone tylko jest w położeniu lekko uchylona tak jak na fotce, którą zamieściłem na początku, tak jak w moim MK4, silnik słychać, że chodzi. Taka sama sytuacja jak u mnie, więc to chyba nie sprawa zepsutego silniczka tylko elektroniki, no chyba, że pech, że w tym samym czasie padł silniczek co jest mało prawdopodobne! Co robić czy jak podłączymy VAG-a to da się to naprawić? Wszystko co możliwe w domowych warunkach, żeśmy sprawdzili!!!
Witam kolegę
Ja to niedawno przerabiałem u siebie miałem podobny problem.
Silniczek niby działał ale naprawde był uwalony.
Zrobiłem samodiagnostykę klimy i wyskakiwały błędy
4fa - Nastawnik klapy spiętrzającej - V71 (czyli po polsku klapa obiegu zmkniętego)
Potem podpięłem po Vag i było jasne i potwierdziło to był silniczek i dodam że też tak sprawdzałem jak ty wyjęłem filtr i klapa ani w jedną ani w drugą.
tu masz kilka fotek powinny pomóc wygrzebałem to gdzieś jak sam szukałem myślę że ci to się przyda.
Powodzenia
Pozdrawiam Tomek
Ja to niedawno przerabiałem u siebie miałem podobny problem.
Silniczek niby działał ale naprawde był uwalony.
Zrobiłem samodiagnostykę klimy i wyskakiwały błędy
4fa - Nastawnik klapy spiętrzającej - V71 (czyli po polsku klapa obiegu zmkniętego)
Potem podpięłem po Vag i było jasne i potwierdziło to był silniczek i dodam że też tak sprawdzałem jak ty wyjęłem filtr i klapa ani w jedną ani w drugą.
tu masz kilka fotek powinny pomóc wygrzebałem to gdzieś jak sam szukałem myślę że ci to się przyda.
Powodzenia
Pozdrawiam Tomek
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Klapka v71
Witam, podobny problem. Zaczęło się od cykania (silnik próbował osiągnąć skrajne położenia przy używaniu obiegu zamkniętego), aż przestało całkiem działać. Po rozebraniu okazało się pęknięte kółko. Kupiłem na allegro uzywany silniczek do auta z kierownicą po prawej stronie (bo tylko takie były w rozsądnej cenie - 90pln, nowy oryginał ponad 400pln), przełozyłem wnętrzności, ustawiłem położenie startowe na odpiętym i po zmontowaniu podczas kalibracji położeń wg. service manual (basic settings), kółko pękło.
Skleiłem kółko, ustawiłem ponownie w położeniu startowym, skasowałem błedy, nie kalibrowałem i od tej pory działa prawidłowo.
Silnik osiąga skrajne położenia przy zamknięciu i otwarciu obiegu zamkniętego.
Po analizie stwierdziłem że potencjometr miał inne wartości w skrajnych położeniach klapki niż podaje instrukcja (normalne zużycie potencjometru). Podczas kalibracji próbował osiągnąć podane wartości w instrukcji co kończyło się "wyjściem poza skalę" i pęknięciem kółka... Natomiast przy normalnej pracy silnik nie osiągał skrajnych położeń, a prawidłowo powodował zamknięcie i otwarcie klapy.
Skleiłem kółko, ustawiłem ponownie w położeniu startowym, skasowałem błedy, nie kalibrowałem i od tej pory działa prawidłowo.
Silnik osiąga skrajne położenia przy zamknięciu i otwarciu obiegu zamkniętego.
Po analizie stwierdziłem że potencjometr miał inne wartości w skrajnych położeniach klapki niż podaje instrukcja (normalne zużycie potencjometru). Podczas kalibracji próbował osiągnąć podane wartości w instrukcji co kończyło się "wyjściem poza skalę" i pęknięciem kółka... Natomiast przy normalnej pracy silnik nie osiągał skrajnych położeń, a prawidłowo powodował zamknięcie i otwarcie klapy.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi:) W przypadku mojego MK4 tak może być jak opisaliście, czyli padł silniczek. Natomiast dziwi mnie sytuacja u brata, dlaczego nagle po wykasowaniu błędu klapka przestała sie obracać skoro minutę wcześniej jeszcze sie obracała. Zauważyłem jeszcze w Golfie brata, że jak włączał nastawy na Climatronicu to ta klapka minimalnie sie ruszała, tak jakby coś ją blokowało to były ruchy około 2 mm, raz w lewo, a raz w prawo. Mam pytanie czy podczas wymontowywania silniczka wystarczy tylko odkręcić schowek czy trzeba także wymontować cały climatronic, żeby sie dostać do samego silniczka z trybikiem???
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 328 gości