Problemy z układem hamulcowym!!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

piotrwoj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob paź 18, 2008 18:37
Lokalizacja: Wiśniew

Problemy z układem hamulcowym!!!!

Post autor: piotrwoj » sob paź 18, 2008 21:41

Mam problem z układem hamulcowym w moim MK2 na początku myślałem że się zapowietrzył jednak po odpowietrzeniu układu problem znów powrócił układ wykląda na zapowietrzony pedał leci do samego końca i blokuje tylko przednie koło prawe po kilkukrutnym wciśnieciu pedału hamują wszystkie koła. Dodam że przy odpowietrzaniu zapowietrzone było głownie tylne prawe koło. Odpowietrzanie pomaga ale na krótko a odpowietrzenie tego jednego koła jest praktycznie nie możliwe ponieważ ciągle występuje tam powietrze :grrr:



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob paź 18, 2008 21:56

jest korektor hamowania ???



Awatar użytkownika
piotr_5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 464
Rejestracja: czw paź 04, 2007 20:21
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: piotr_5 » sob paź 18, 2008 22:41

piotrwoj, ja tez mialem podobnie ale mi sie uspokoilo po tym jak docisnalem przewod cisnienia ktory idzie do serwa:)



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » sob paź 18, 2008 22:45

Moim zdaniem pompa przepuszcza na jednej sekcji lub jak mówi dziejo korektor, sprawdź czy nie jest wilgotny



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » sob paź 18, 2008 23:53

Poprostu masz nieszczelność, jednak nie oznacza to że gdzieś musi być wilgotno. Często jest tak że uszczelniacze wytrzymują nadciśnienie z układu hamulcowego, ale popuszczają podciśnienie - w efekcie zasysają powietrze z atmosfery, a same pozostają suche. Co do lokalizacji, nadciśnienie w układzie wypycha powietrze do najodleglejszych zakamarków (czyli tylnych hamulców) więc nawet jak Ci tył nie hamuje, nie oznacza to że tam znajduje źródło problemu. Najczęściej awarii ulegają uszczelniacze tłoczków hamulcowych (ok 10zł/komplet Delphi), a w przypadku bębnów cylinderki (ok 50zł/komplet Delphi). Osobiście zaczął bym od nich, by na starcie nie ładować się w niepotrzebne koszty. Jeszcze co do pompy napisz czy masz abs, i czy wspomaganie rozwiązane jest przez serwo czy przez pompe elektryczną.



piotrwoj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob paź 18, 2008 18:37
Lokalizacja: Wiśniew

Post autor: piotrwoj » ndz paź 19, 2008 13:07

Nie mam abs-u i wspomaganie jest rozwiązane przez serwo. Układ dokładnie cały przejżałem nigdzie nie ma żadnego wycieku przy tłoczkach ani przy wspomnianym korektorze hamowania, płynu nie ubywa. A co do wymiany uszczelniaczy tłoczków hamulcowych to wymiany dokonać tylko z tyłu czy w całym układzie?



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » ndz paź 19, 2008 19:00

Ok, w takim razie pierw wymień uszczelniacze z przodu gdyż jest to najmniejszy koszt, po wymianie odpowietrz CAŁY układ zgodnie z kolejnością. Następnie pojeździj trochę i jeśli objawy nie ustąpią wymień cylinderki z tyłu oczywiście ponownie odpowietrz CAŁY układ, w odpowiedniej kolejności. Zarówno uszczelniacze jak i cylinderki kup renomowanej firmy nie oszczędzaj na nich, bo to sie zemści. Po założeniu nowego uszczelniacza jak będziesz zkaładał tłoczek, napodkasz dość znaczy opór(lecz nie powinno to być haczenie, musisz wkładać cylinderek idealnie osiowo), więc możesz użyć ścisku stolarskiego. Co do wymiany cylinderków (rozpierających szczęki) musisz sobie kupić nowe agrafki (ok 1zł/szt) zabezpieczające koronkę nakrętki (widać je po zdjęciu tego małego dekielka), pamiętaj też by nie zanieczyścić łożyska, a po założeniu bębna wyregulować luz (tzn, tam jest tak podkładka i nakrętka powinna być na tyle dokręcona, by owa podkładka dała sie jeszcze przesówać końcem śrubokręta).



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz paź 19, 2008 19:15

piotrwoj, wszystko jak kwietek, napisał, ale jeśli jesteś pewien że powietrze jest tylko w jednym tylnym kole to tam zmień cylinderek na początek. Z przednich zacisków powietrze do tyłu nie zajdzie takich cudów niema. Poza tym zasysanie powietrza na zaciskach tarcz jest rzadkie (chyba że z tyłu jak ktoś ma przez ośkę dźwigni ręcznego) a na cylinderkach bardzo częste.
Ostatnio zmieniony ndz paź 19, 2008 19:16 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

jagr14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: śr maja 24, 2006 09:21
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: jagr14 » ndz paź 19, 2008 20:31

ja tez mialem taki problem po wymianie klockow. wymienilem pompe ( na uzywana) i nie pomoglo. pozniej poszedl jeszcze calu uklad ( cylinderki, przewody, bebny, serwo itd) dalej to samo.......... okazalo sie ze pompa ktora kupilem jest popsuta..... przyszla nowa pompa i od razu jak reka odjal



Awatar użytkownika
MackoMan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 22:50
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Post autor: MackoMan » pn paź 20, 2008 13:36

A gdzie mozna znalezc ten korektor hamowania w mk2?



piotrwoj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob paź 18, 2008 18:37
Lokalizacja: Wiśniew

Post autor: piotrwoj » pn paź 20, 2008 18:09

Można go znaleźć przed tylnym lewym kołem łatwo go poznać ponieważ dochodzą do niego przewody hamulcowe :chytry:



jagr14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: śr maja 24, 2006 09:21
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: jagr14 » pn paź 20, 2008 18:26

i umocowany sprezyna do tylnej belki....

zreszta masz tu caly opis sprawdzenia tego urzadzonka:

Obrazek



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn paź 20, 2008 18:55

Zgadzam się, że powietrze rzadziej jest zasysane na tłoczku niż na cylinderku, jednak cylinderki są dużo częściej wymieniane, a tłoczki nie ruszane nawet od nowości. Dużo więkrze jest prawdopodobieństwo usterki 16 letniego gumowego uszczelniacza, niż kilkuletnich cylinderków.
Co do dyfuzji powietrza w układzie, nie zgodzę się, gdyż sam we własnym samochodzie miałem podobny problem, wymieniłem cylinderki i nadal tył mi się zapowietrzał (tył wogóle nie hamował), po wymianie uszczelniaczy na tłoczkach i odpowietrzeniu problem ustąpił (też myślałem że jest to praktycznie nie możliwe by powietrze tak "wędrowało"). Pamiętajmy też, że mówimy o autkach w podeszłym wieku, które miały już przynajmniej 1-2 właścicieli, i nie wiadomo co i jak było wymieniane, a wszelkie niesprawności, których przyczyn nie znamy, należy usuwać zaczynając od najmniejszych kosztów i najkrótszego czasu pracy.
Jeszcze apropo pompy: nowa dobrej firmy kosztuje 150-300zł, mie warto kupować używki,bądź nowej gorszej firmy bo jak już mówiłem oszczędności tego typu bardzo szybko się mszczą.
Zaś korektor znajduje się tuż przy nasadzie belki skrętnej w VW chyba z lewej strony by go zobaczyć musisz wczołgać się pod samochód.



piotrwoj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob paź 18, 2008 18:37
Lokalizacja: Wiśniew

Post autor: piotrwoj » sob paź 25, 2008 19:33

A wiec tak kupiłem zestaw naprawczy do zacisku i nowy tłoczek też dla pewności wymieniłem tylko w tym jednym tylnym kole i wszystko już jest ok :grin:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 184 gości