Bierze olej w dziwnych okolicznościach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mapetenator
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt paź 17, 2008 20:44
Lokalizacja: Kraków

Bierze olej w dziwnych okolicznościach

Post autor: mapetenator » pt paź 17, 2008 20:59

Witam,
na początku bardzo proszę o dużo dawkę wyrozumiałości i zrozumienia.
Nie znam się kompletnie na samochodach. Golf IV 1.4 16V to mój pierwszy samochód, którego posiadam od około 2 miesięcy i niestety mam problem. Rocznik '98, 145 000 KM (chociaż nie bardzo w to wierzę, raczej jakieś 200 000 jak nic ma przejechane) i bierze mi dużo oleju, ale ale, nie bierze go cały czas tylko w sytuacji, gdy jadę nim ponad 100km/h. Jak jade jakieś 70-80 to jest wszystko ok. Jeżdżę po mieście i jest ok. Przejadę jakieś 40 km z prędkością około 120km/h i potrafi mi w sumie po przejechaniu 100 km zabrać jakieś 250-300 ml oleju, no to chyba dość sporo!!!! Przykładowo, jadę z Krakowa do Zakopanego, są miejsca gdzie mogę pociągnąć szybciej a są takie, gdzie jadę znacznie wolniej (70-80). Dojeżdżam do celu i oleju nie ma, tzn tych około 250ml. Jadąc gdzie indziej i robiąc mniej więcej tyle samo kilometrów ale z prędkość max 80km/h i olej stoi, jest ok. W czym tkwi problem? Czyżbym musiał wymienić pierścienie i uszczelniacze? czy to może coś innego? Zauważyłem na odmie (podobno to odma) że spływa po niej trochę oleju ale nie ma go tam aż tyle więc o jest nie tak.

Jeśli ktoś z szanownych forumowiczów miał już takie problem lub wie jak można by go rozwiązać to bardzo proszę o pomoc.

Acha, dzisiaj sprawdziłem czy dymi. Odpaliłem i pogazowałem go trochę w miejscu no to trochę dymu leciało ale bez przesady.

Pozdrawiam.



valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » pt paź 17, 2008 22:38

Sprawa stara jak silniki 1,4 w golfach :) Te typy tak mają, że biorą olej, zwłaszcza przy wyższych prędkościach, temat już niejednokrotnie wałkowany na forum, można się do ubytku oleju przyzwyczaić lub pchać pieniądze w remonty z miernym skutkiem


valerio

mapetenator
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt paź 17, 2008 20:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mapetenator » pt paź 17, 2008 23:25

tak tak, czytałem tutejsze posty za nim napisałem ale nie spotkałem się z takim problemem jak mój, że tak bierze przy dużych obrotach czy prędkości. Bo już sam nie wiem czy chodzi o prędkość czy obroty, ech.

Doczytałem się oczywiście, że te silniki tak mają ale mój to już chyba przesadza z tą ilością? Nieprawdaż?



Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Re: Bierze olej w dziwnych okolicznościach

Post autor: marepako » sob paź 18, 2008 00:11

mapetenator pisze:Witam,
na początku bardzo proszę o dużo dawkę wyrozumiałości i zrozumienia.
Nie znam się kompletnie na samochodach. Golf IV 1.4 16V to mój pierwszy samochód, którego posiadam od około 2 miesięcy i niestety mam problem. Rocznik '98, 145 000 KM (chociaż nie bardzo w to wierzę, raczej jakieś 200 000 jak nic ma przejechane) i bierze mi dużo oleju, ale ale, nie bierze go cały czas tylko w sytuacji, gdy jadę nim ponad 100km/h. Jak jade jakieś 70-80 to jest wszystko ok. Jeżdżę po mieście i jest ok. Przejadę jakieś 40 km z prędkością około 120km/h i potrafi mi w sumie po przejechaniu 100 km zabrać jakieś 250-300 ml oleju, no to chyba dość sporo!!!! Przykładowo, jadę z Krakowa do Zakopanego, są miejsca gdzie mogę pociągnąć szybciej a są takie, gdzie jadę znacznie wolniej (70-80). Dojeżdżam do celu i oleju nie ma, tzn tych około 250ml. Jadąc gdzie indziej i robiąc mniej więcej tyle samo kilometrów ale z prędkość max 80km/h i olej stoi, jest ok. W czym tkwi problem? Czyżbym musiał wymienić pierścienie i uszczelniacze? czy to może coś innego? Zauważyłem na odmie (podobno to odma) że spływa po niej trochę oleju ale nie ma go tam aż tyle więc o jest nie tak.

Jeśli ktoś z szanownych forumowiczów miał już takie problem lub wie jak można by go rozwiązać to bardzo proszę o pomoc.

Acha, dzisiaj sprawdziłem czy dymi. Odpaliłem i pogazowałem go trochę w miejscu no to trochę dymu leciało ale bez przesady.

Pozdrawiam.
producent przy silnikach 1,3 1.4 przewiduje naprawe glowna przy 150tys km takze sie nie dziw... zmien pierscienie zrob uszczelniacze na zaworach,dotrzej zawory ibedzie ok
Ostatnio zmieniony sob paź 18, 2008 00:11 przez marepako, łącznie zmieniany 1 raz.


One Man Crew

mapetenator
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt paź 17, 2008 20:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mapetenator » sob paź 18, 2008 12:33

Tak uczynię. Sprawdzę i dam znać jaka jest sytuacja.
Dzięki i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: marepako » sob paź 18, 2008 19:32

sprawdz najpierw cisnienie na poszczegolnych cylindrach i wtedy bedziesz mial orientacje co i jak.


One Man Crew

Tomasz34
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 21:05
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Tomasz34 » sob paź 18, 2008 20:25

tez mam golfa 1.4 16v tez od 2 miesiecy i tez to jest moj pierwszy samochod i tez na samochodach sie nie znam :).Skad ty wiesz ze tyle akurat oleju ci spalil ? ja okolo 800km temu wymienialem olej i filtry od czasu do czasu zerkam na ten bagnet no i w tym rowku na calej dlugosci jest olej skad wiesz ze tyle oleju wychlal ? jak doleje to ma byc pod korek czy jak ? troche mi zostalo w baniaku oleju dolewac ? mozecie mi to wyjasnic ?.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob paź 18, 2008 20:26 przez Tomasz34, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
looki8329
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 07:32
Lokalizacja: VWlkp

Post autor: looki8329 » sob paź 18, 2008 21:50

Tomasz34, jeśli masz książkę pojazdu i instrukcję od niego to przejrzyj ją tam jest dokładnie pokazane ile oleju powinno być, a jeśli nie to oleju powinno być mniej więcej w połowie tego "kratkowanego" odcinka na bagnecie. Obrazek chodzi dokładnie o miejsce "b" na bagnecie
Ostatnio zmieniony sob paź 18, 2008 22:00 przez looki8329, łącznie zmieniany 1 raz.


Lepiej stracić sekundę z życia, niż życie w ciągu sekundy...

mapetenator
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt paź 17, 2008 20:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mapetenator » sob paź 18, 2008 22:53

Po prostu sprawdzałem i stąd wiem. I całe szczęście, że sprawdzałem bo w przeciwnym razie to bym już pewnie silnik zatarł. Normalnie, przejechałem sto kilosów i sprawdziłem jaki jest stan oleju. Na trasie, na której mogłem dać po garach to zeżarł hoho ho ho ho, no stanowczo za dużo. Natomiast na trasie o podobnej długości, tylko po garach dać za bardzo nie mogłem oleju zeszło albo bardzo minimalnie albo nawet w ogóle. Trudno mi stwierdzić bo różnicy prawie nie było.



majki75
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 14:50
Lokalizacja: okolice Opola

Post autor: majki75 » sob paź 18, 2008 23:07

mapetenator pisze:Tak uczynię. Sprawdzę i dam znać jaka jest sytuacja.
Dzięki i pozdrawiam.
Bardzo jestem ciekaw wyniku.

Z moich obserwacji wynika, że ilość pochłanianego oleju zależy od jego temperatury (im cieplejszy tym więcej schodzi) oraz od tego jak często hamujesz silnikiem. Zrób dłuższe hamowanie silnikiem np.na 4-ce potem redukcja na 3-kę, gaz i siwy dym w tylnym lusterku :)


majki

valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » sob paź 18, 2008 23:22

marepako pisze:producent przy silnikach 1,3 1.4 przewiduje naprawe glowna przy 150tys km takze sie nie dziw... zmien pierscienie zrob uszczelniacze na zaworach,dotrzej zawory ibedzie ok
Podaj dowody swojej teorii


valerio

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz paź 19, 2008 01:16

mapetenator pisze: czytałem tutejsze posty za nim napisałem ale nie spotkałem się z takim problemem jak mój, że tak bierze przy dużych obrotach czy prędkości
mysle ze moze sie to brac z tego ze jestes po prostu bardziej spostrzegawczy niż inni forumowicze majacy ten sam problem. Ale 250 ml na 100 km to baaardzo dużo nawet biorać pod uwagę powszechnie znany fakt że te silniki biorą olej. Wiec moze twojemu dolega to samo co innym tylko w większym stopniu.
Ostatnio zmieniony ndz paź 19, 2008 01:17 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: marepako » ndz paź 19, 2008 12:14

valerio pisze:Podaj dowody swojej teorii
jakas madra ksiazka ktorej nie zawierzalem zbytnio ale niestety doswiadczenie poparlo to co pisze (traf chcial ze troche malych silnikow vag rozebralem i zlozylem). zwykle sa to pierscienie ktore norme luzu na zamku przekraczaja kilkakrotnie,uszczelniacze zaworowe ktore puszczaja olej i gniazda ktore nie trzymaja (oczywiscie oczyszczenie samego tloka i gladzi cylindra powyzej ostatniego pierscienia).czasem zdarza sie zbyt duzy luz pierscienia w rowku tloka. przy takim przebiegu nie widzialem jeszcze luzu tloka w tuleji przekraczajacego norme badz zuzycie samej tuleji (ta ostatnia jest chyba elementem nie do zdarcia w tym silniku). silniki palowane (zwykle sa to: 16v, 3f i py) potrafia miec juz panewki do wymiany (nierownomierne zebranie w stosunku do innych cylindrow). oczywiscie przy aucie z normalnej reki mozna rozpatrywac to w kategoriach ze nie jest to naprawa glowna ale wiadomo jak okreslaja wszelkie naprawy producent serwisy itp- robic wszystko. co do samych kosztow to tu akurat jest wszystko ok bo same czesci nie sa drogie i jesli umiemy, badz mamy jakies pojecie,dbamy o czystosc i mamy materialy,dostep do narzedzi to mozna zrobic wszystko samemu. co do samego mk4 16v- akurat tu jest to czestym problemem (i dodac do tego lubiacy sie posypac mechanizm roznicowy).z czego to wynika nie wiem. nie jestem specjalista od "materialoznawstwa" itp a zawierzanie opiniom ze ten typ tak ma jest dla mnie bledem. silnik w dobrej kondycji nie moze brac oleju w niezrozumianych ilosciach. co do samej konstrukcji- juz na samej glowicy mamy dwa razy tyle uszczelniaczy zaworowych z ktorych moze leciec,dodac do tego slynne odmy z silnikow 1,3-1,4 i juz robi sie kolorowo. w bardzo wielu przypadkach te "branie" oleju sa to wlasnie odmy z ktorych sie leje a dzieki ktorym w zime nie mozna auta odpalic. o niskopojemnosciowki vw trzeba dbac,wszystkie wymiany robic na czas i bedziemy zadowolenia z auta.
Ostatnio zmieniony ndz paź 19, 2008 12:16 przez marepako, łącznie zmieniany 1 raz.


One Man Crew

Awatar użytkownika
Corso
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:18
Lokalizacja: Z nad morza

Post autor: Corso » pn paź 20, 2008 18:26

Panowie,zdaje się że było o tym ale nie mogę teraz znależć,którędy dostaje się olej do komory świecy zapłonowej ?silnik akq czwarty cylinder,czy to uszczelka pod pokrywą zaworów puszcza?i czy ewentualnie trzeba zdejmować rozrząd ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 350 gości