VW golf 92r. 1.9GTD

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pawelt2k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lis 15, 2007 19:41
Lokalizacja: mazury warmia

VW golf 92r. 1.9GTD

Post autor: pawelt2k » pt paź 17, 2008 02:04

Witam Was koledzy:) mam dość poważną usterkę:(Mianowicie gotuje mi się ciągle woda w chłodnicy, przy jeździe na obrotach do 2tyś wszystko jest GIT -temperarura 80 ale gdy np stoje w korku albo jadę powyżej 2tyś. od razu temperatura wzrasta do 110stopni(gotuje sie) gdy podłacze wentylatro bezposredni pod akumulator(wiatraki ciagle dziłaja) i jade na obrotach powyzej 2000 i włącze ciepły nawiew to jest oka-ciepłe leci ale za chwile ciepłe powietrze przestaje i leci zimne i wtedy woda zaczyna sie gotowac do 110stopni, wentylator mam podłaczony bezposrednio do akumulatora gdyz włacza sie dopiero przy 110 stopniach i wtedy juz jest za pózno bo woda juz sie gotuje i wylatuje ze zbiorniczka do nalewania:(


baranek

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt paź 17, 2008 05:58

Woda czy płyn?? Na wodzie się nie jeździ bo po pierwsze ma niską temperaturę wrzenia a po drugie szybko odparowuje...

[ Dodano: 2008-10-17, 06:03 ]
No i do wymiany czujnik wentylatora znajdujący się w chłodnicy.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

greg

Post autor: greg » pt paź 17, 2008 09:27

pawelt2k pisze:i jade na obrotach powyzej 2000 i włącze ciepły nawiew to jest oka-ciepłe leci ale za chwile ciepłe powietrze przestaje i leci zimne i wtedy woda zaczyna sie gotowac do 110stopni
wygląda na uszczelkę pod głowicą lub samą głowicę

[ Dodano: Pią Paź 17, 2008 9:29 am ]
ściśnij wąż podczas pracy silnika- jak czuć wyraźne uderzenia to mam rację



pawelt2k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lis 15, 2007 19:41
Lokalizacja: mazury warmia

gtd

Post autor: pawelt2k » pt paź 17, 2008 11:39

Kolego który wąż mam ścisnąć i coś w nim poczuć?


baranek

greg

Post autor: greg » pt paź 17, 2008 12:53

wąż idący od bloku do chłodnicy - czujesz rytmiczne uderzenia w takt pracy silnika - uszczelka lub głowica



Awatar użytkownika
krzysio1985
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: czw lis 15, 2007 23:40
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: krzysio1985 » pt paź 17, 2008 13:06

greg pisze:wygląda na uszczelkę pod głowicą lub samą głowicę
a stracil na mocy??puszcza dyma jakiegos niezwyklego??

moim zdaniem sprawdz czy korek zbiornicznka wyrownawczego Ci trzyma cisnienie.u mnie spadl glebiej ten oring i malo co robilbym niepotrzebnie usczelke i planowanie glowicy.



pawelt2k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lis 15, 2007 19:41
Lokalizacja: mazury warmia

Post autor: pawelt2k » pt paź 17, 2008 15:05

Dodam ze korek od zbiorniczka dzis włoże nowy, wymienie termostat i czujnik na wiatrakachna chłodnicy, dodam jeszcze ze w olejeu nie mam nic wody jest sam czysty olej wiec raczej nie uszcezlka????

[ Dodano: 17 Paź 2008 15:55 ]
samcos wymysliłem ze jeśli przestaje grzac nawiew ciepły samoistnie a zaczyna taki chłodny letnio to moze termostat nie puszcza napełen obieg???


baranek

Awatar użytkownika
krzysio1985
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: czw lis 15, 2007 23:40
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: krzysio1985 » pt paź 17, 2008 17:36

nagrzewnica jest caly czas w malym obiegu



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 17, 2008 18:22

pawelt2k pisze:dodam jeszcze ze w olejeu nie mam nic wody jest sam czysty olej wiec raczej nie uszcezlka????
niestety to nie dowód, zależy tylko czy uczelka szczeli koło kanału olejowego czy wodnego. Niestety ale takie długotrwae bąblowanie moim zdaniem przemawia za jej uszkodzeniem. Przerywana praca nagrzewnicy też może świadczyć o zapowietrzeniu, czy obecności jakiegoś gazu np spalin w obiegu. Sprawdź jeszcze drożność cienkiego wężyka odpowietrzającego od zbiorniczka (ściąg i dmuchnij w niego), wymień ten korek, ale jeśli te dwie operacje nie pomogą to myśl poważnie o uszczelce pod głowicą
Ostatnio zmieniony pt paź 17, 2008 18:23 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krzysio1985
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: czw lis 15, 2007 23:40
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: krzysio1985 » pt paź 17, 2008 20:19

Paweł Marek pisze:Przerywana praca nagrzewnicy też może świadczyć o zapowietrzeniu, czy obecności jakiegoś gazu np spalin w obiegu.
ale moze tez swiadczyc o zbyt niskim poziomie plynu chlodzacego, ktory mogl zostac wyrzucony



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt paź 17, 2008 23:44

Jedź do jakiegoś mechanika niech zrobi test. Test kosztował mnie chyba 12 złotych i od razu była wykluczona uszczelka pod głowicą pomimo tego że kilku mechaników już oferowało jej wymianę... Test sprawdza chyba obecność spalin czy oleju w płynie chłodniczym


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 133 gości