Napięcie po zapaleniu silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Napięcie po zapaleniu silnika
Mam Golfa II 1.6 benzyna 1988 rok
Gdzie mogę się podłączyć, aby uzyskać napięcie zapaleniu silnika?
Probowałem do cewek, ale po włączeniu stacyjki już dostaje napięcie.
Gdzie mogę się podłączyć, aby uzyskać napięcie zapaleniu silnika?
Probowałem do cewek, ale po włączeniu stacyjki już dostaje napięcie.
Adam1972
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
do któregoś kabla lini X, na przykład pod ogrzewanie tylnej szyby, albo do kabla zasilającego włącznik świateł, żółto czerwony. Prąd pojawia się niestety na nich już po przekręceniu kuczyka, tyle że zanika na czas uruchamiania rozrusznika.
Takiego kabla żeby prąd pojawił się po włączeniu silnika a nie pojawiał po pierwszym przekręcenu kluczyka nie znajdziesz w aucie. Na co ci to?
Takiego kabla żeby prąd pojawił się po włączeniu silnika a nie pojawiał po pierwszym przekręcenu kluczyka nie znajdziesz w aucie. Na co ci to?
Ostatnio zmieniony śr paź 15, 2008 21:55 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Można by wziąć sygnał z czujnika ciśnienia oleju (ciśnienie przy niskich obrotach) - tylko trochę kombinacji by było, bo on działa na odwórt - tzn. jak jest ciśnienie (czyli silnik pracuje) - to jest rozwarty, a jak ciśnienia brak, to jest zwarty. Do tego on robi zwarcie z masą, a nie +12V - ale zastosowanie jednego przekaźnika załatwi problem.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Bierzesz przekaźnik i zasilanie cewki podłączasz do kabelka od wyłącznika świateł, na którym pojawia się +12V po kluczyku. Drugi przewód zasilający cewkę podłączasz do czujnika cisnienia. Pod styki, które są normalnie zwarte podłączasz przewody załączające oświetlenie i tyle - jeżeli przez cewkę przekaźnika nie będzie zamykał się jakiś obwód, kiedy czujnik ciśnienia jest rozłączony, to powinno śmigać. Najpierw spórbuj bez cięcia kabli itd podłacz tylko cewkę przekaźnika (na próbę) - jak zadziała, to zabieraj się za dokładny montaż. Acha - jeżeli silnik zgaśnie podczas jazdy, to światła też zgasną - pamiętaj o tym.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
W Golfie nie ma przekaźnika dla świateł. By zrobić coś takiego jak Kolega proponuje (włączanie się świateł ale z opóźnieniem) jest potrzebny gotowy, dostępny na rynku wyłącznik świateł, np taki:
http://www.motofakty.pl/artykul/automat ... _mx_1.html
http://www.motofakty.pl/artykul/automat ... _mx_1.html
Ostatnio zmieniony śr paź 15, 2008 22:30 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- a co to ma do rzeczy?Zico63b pisze:W Golfie nie ma przekaźnika dla świateł
- nie chodzi o właczanie śwaiteł z opóźnieniem, tylko po zapaleniu silnika.Zico63b pisze:włączanie się świateł ale z opóźnieniem
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Co do przekaźnika: podałem odpowiedź na pytanie Kolegi Adam 1972.
Co do opóźnienia - to to właśnie miałem na myśli - niewielka, kilkusekundowa zwłoka po włączeniu zapłonu, tak by światła włączyły się dopiero gdy silnik już pracuje. Ten przykładowy wyłącznik takie działanie właśnie oferuje.
Kolega Lipek 81 napisał:
Co do opóźnienia - to to właśnie miałem na myśli - niewielka, kilkusekundowa zwłoka po włączeniu zapłonu, tak by światła włączyły się dopiero gdy silnik już pracuje. Ten przykładowy wyłącznik takie działanie właśnie oferuje.
Kolega Lipek 81 napisał:
Tego gotowe wyłączniki nie powodują, tam światła po odpaleniu działają do wyłączenia zapłonu.Acha - jeżeli silnik zgaśnie podczas jazdy, to światła też zgasną - pamiętaj o tym.
Ostatnio zmieniony śr paź 15, 2008 22:41 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Adam1972, nie neguję sensu tego co chcesz zrobić, ale niema takiej potrzeby kombinowania. Vw o tym pomyślał i ma światła na lini X, czyli gasną przy uruchamianiu rozrusznika. A to że ci się zapalą na sekundę po przekręceniu kluczyka (zanim zapalisz auto) to tylko dobrze służy akumulatorowi, który w mrozy lubi dostać taki mały pobór wzbudzający, zanim go obciążysz rozrusznikiem.
Sądzę że po prostu chcesz podłączyć światła tak żeby zapalały się same, skorzystaj z porady mojej i JayaT, znajdziesz na FAQ, będziesz zadowlony i nie będziesz żadnej badziewnej elektroniki z allegro musiał dokładać do auta.
Sądzę że po prostu chcesz podłączyć światła tak żeby zapalały się same, skorzystaj z porady mojej i JayaT, znajdziesz na FAQ, będziesz zadowlony i nie będziesz żadnej badziewnej elektroniki z allegro musiał dokładać do auta.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- a to przepraszam za zamieszanie.Zico63b pisze:Co do przekaźnika: podałem odpowiedź na pytanie Kolegi Adam 1972
- tak, rozumiem, ale wiem, że są też w sprzedaży urządenia uruchamiające światła wtedy, gdy silnik faktycznie zapali, a nie po odmierzeniu określonego czasu.Zico63b pisze:Co do opóźnienia - to to właśnie miałem na myśli - niewielka, kilkusekundowa zwłoka po włączeniu zapłonu, tak by światła włączyły się dopiero gdy silnik już pracuje.
A tak w ogóle - jak to fabrycznie wyglądało w mkII w wersji fińskiej? Jak te światła były tam zapalane i po co w ogóle był tam włacznik świateł?
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
W wersji fińskiej odpowiedni układ powodował że mijania świeciły połową mocy (chyba to łączyli reflektory szeregowo a na noc normalnie).
Ale mam jeszcze inne rozwiązanie kłopotu, opis w tym temacie:
http://www.golf3.pl/topics13/sygnal-o-n ... vt3588.htm
... co o tym Koledzy sądzą?
Ale mam jeszcze inne rozwiązanie kłopotu, opis w tym temacie:
http://www.golf3.pl/topics13/sygnal-o-n ... vt3588.htm
... co o tym Koledzy sądzą?
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- a to pewnie tak jak na anglię było robione - moc była obniżona przez rezystorZico63b pisze:W wersji fińskiej odpowiedni układ powodował że mijania świeciły połową mocy
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 245 gości