Napięcie po zapaleniu silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Adam1972
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 00:21
Lokalizacja: Czestochowa

Napięcie po zapaleniu silnika

Post autor: Adam1972 » śr paź 15, 2008 21:40

Mam Golfa II 1.6 benzyna 1988 rok
Gdzie mogę się podłączyć, aby uzyskać napięcie zapaleniu silnika?
Probowałem do cewek, ale po włączeniu stacyjki już dostaje napięcie.


Adam1972

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 15, 2008 21:55

do któregoś kabla lini X, na przykład pod ogrzewanie tylnej szyby, albo do kabla zasilającego włącznik świateł, żółto czerwony. Prąd pojawia się niestety na nich już po przekręceniu kuczyka, tyle że zanika na czas uruchamiania rozrusznika.
Takiego kabla żeby prąd pojawił się po włączeniu silnika a nie pojawiał po pierwszym przekręcenu kluczyka nie znajdziesz w aucie. Na co ci to?
Ostatnio zmieniony śr paź 15, 2008 21:55 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr paź 15, 2008 22:04

Można by wziąć sygnał z czujnika ciśnienia oleju (ciśnienie przy niskich obrotach) - tylko trochę kombinacji by było, bo on działa na odwórt - tzn. jak jest ciśnienie (czyli silnik pracuje) - to jest rozwarty, a jak ciśnienia brak, to jest zwarty. Do tego on robi zwarcie z masą, a nie +12V - ale zastosowanie jednego przekaźnika załatwi problem.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » śr paź 15, 2008 22:11

Przez przekaźnik sterowany alternatorem możesz zrobić



Adam1972
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 00:21
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Adam1972 » śr paź 15, 2008 22:12

Chciałem wyciągnąć napięcie, aby światła się dopiero zalanczały po uruchomieniu silnika

[ Dodano: 15 Paź 2008 22:21 ]
Który to jest przekaźnik?


Adam1972

Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » śr paź 15, 2008 22:25

a nie prosciej kupic/ jak potrafisz to zrobic uklad do zapalania swiatel taki jak a alledrogo sprzedaja
jest tego od cholery


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr paź 15, 2008 22:26

Bierzesz przekaźnik i zasilanie cewki podłączasz do kabelka od wyłącznika świateł, na którym pojawia się +12V po kluczyku. Drugi przewód zasilający cewkę podłączasz do czujnika cisnienia. Pod styki, które są normalnie zwarte podłączasz przewody załączające oświetlenie i tyle - jeżeli przez cewkę przekaźnika nie będzie zamykał się jakiś obwód, kiedy czujnik ciśnienia jest rozłączony, to powinno śmigać. Najpierw spórbuj bez cięcia kabli itd podłacz tylko cewkę przekaźnika (na próbę) - jak zadziała, to zabieraj się za dokładny montaż. Acha - jeżeli silnik zgaśnie podczas jazdy, to światła też zgasną - pamiętaj o tym.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr paź 15, 2008 22:26

W Golfie nie ma przekaźnika dla świateł. By zrobić coś takiego jak Kolega proponuje (włączanie się świateł ale z opóźnieniem) jest potrzebny gotowy, dostępny na rynku wyłącznik świateł, np taki:
http://www.motofakty.pl/artykul/automat ... _mx_1.html
Ostatnio zmieniony śr paź 15, 2008 22:30 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr paź 15, 2008 22:30

Zico63b pisze:W Golfie nie ma przekaźnika dla świateł
- a co to ma do rzeczy?
Zico63b pisze:włączanie się świateł ale z opóźnieniem
- nie chodzi o właczanie śwaiteł z opóźnieniem, tylko po zapaleniu silnika.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr paź 15, 2008 22:35

Co do przekaźnika: podałem odpowiedź na pytanie Kolegi Adam 1972.
Co do opóźnienia - to to właśnie miałem na myśli - niewielka, kilkusekundowa zwłoka po włączeniu zapłonu, tak by światła włączyły się dopiero gdy silnik już pracuje. Ten przykładowy wyłącznik takie działanie właśnie oferuje.
Kolega Lipek 81 napisał:
Acha - jeżeli silnik zgaśnie podczas jazdy, to światła też zgasną - pamiętaj o tym.
Tego gotowe wyłączniki nie powodują, tam światła po odpaleniu działają do wyłączenia zapłonu.
Ostatnio zmieniony śr paź 15, 2008 22:41 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 15, 2008 22:37

Adam1972, nie neguję sensu tego co chcesz zrobić, ale niema takiej potrzeby kombinowania. Vw o tym pomyślał i ma światła na lini X, czyli gasną przy uruchamianiu rozrusznika. A to że ci się zapalą na sekundę po przekręceniu kluczyka (zanim zapalisz auto) to tylko dobrze służy akumulatorowi, który w mrozy lubi dostać taki mały pobór wzbudzający, zanim go obciążysz rozrusznikiem.
Sądzę że po prostu chcesz podłączyć światła tak żeby zapalały się same, skorzystaj z porady mojej i JayaT, znajdziesz na FAQ, będziesz zadowlony i nie będziesz żadnej badziewnej elektroniki z allegro musiał dokładać do auta.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr paź 15, 2008 22:50

Zico63b pisze:Co do przekaźnika: podałem odpowiedź na pytanie Kolegi Adam 1972
- a to przepraszam za zamieszanie.
Zico63b pisze:Co do opóźnienia - to to właśnie miałem na myśli - niewielka, kilkusekundowa zwłoka po włączeniu zapłonu, tak by światła włączyły się dopiero gdy silnik już pracuje.
- tak, rozumiem, ale wiem, że są też w sprzedaży urządenia uruchamiające światła wtedy, gdy silnik faktycznie zapali, a nie po odmierzeniu określonego czasu.

A tak w ogóle - jak to fabrycznie wyglądało w mkII w wersji fińskiej? Jak te światła były tam zapalane i po co w ogóle był tam włacznik świateł?


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr paź 15, 2008 23:02

W wersji fińskiej odpowiedni układ powodował że mijania świeciły połową mocy (chyba to łączyli reflektory szeregowo a na noc normalnie).
Ale mam jeszcze inne rozwiązanie kłopotu, opis w tym temacie:
http://www.golf3.pl/topics13/sygnal-o-n ... vt3588.htm
... co o tym Koledzy sądzą?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr paź 15, 2008 23:29

Zico63b pisze:W wersji fińskiej odpowiedni układ powodował że mijania świeciły połową mocy
- a to pewnie tak jak na anglię było robione - moc była obniżona przez rezystor


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 245 gości