1.6 77kW Jazda z odpiętym zaworem recyrkulacji spalin (EGR)?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

grabiczanin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt paź 07, 2008 08:51
Lokalizacja: Żary, lubuskie

1.6 77kW Jazda z odpiętym zaworem recyrkulacji spalin (EGR)?

Post autor: grabiczanin » wt paź 07, 2008 09:09

Witam,
szperałem w archiwum ale nie znalazłem - wymieniałem niedawno zawór EGR, kawałek było ok, ale znowu zapalił się CHECK ENGINE. Podjechałem na inny warsztat, po podpięciu do kompa pokazało coś wskazującego na zawór EGR (nie widziałem kodów, wiedza tajemna mechaników jest bezcenna) - po skasowaniu usterki silnik zaczął falować. Wszystko ustawało po ponownym zapaleniu się kontrolki CH.E. lub po odpięciu zaworu.

Czeka mnie trasa, jakieś 500km i nie mam jak naprawić auta przed wyjazdem - stąd pytanie, czy jazda z odpietym zaworem EGR (600-700km) grozi jakimiś poważnymi usterkami?

Z góry dziekuję za pomoc i pozdrawiam,
e2rd
Darek K.
Ostatnio zmieniony wt paź 07, 2008 09:10 przez grabiczanin, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » wt paź 07, 2008 15:13




grabiczanin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt paź 07, 2008 08:51
Lokalizacja: Żary, lubuskie

Jazda bez zaworu EGR

Post autor: grabiczanin » wt paź 07, 2008 15:38

Wyczytałem z linka :

"zaślepianie EGR-u w benzynie nie ma racjonalnego bytu /ponieważ nie zgadza sie wówczas mieszanka- stosunek paliwa ,tlenu i gazów obojętnych"

Tyle, że laikowi niewiele to mówi - nie wiem czym to grozi (o ile w czymkolwiek przeszkadza). Mógłbyś lamie motoryzacyjnemu wyjaśnić?

BTW - mechanicy w warsztatach najczęściej uważają, że przeciętny użytkownik ma jakieś pojęcie o działaniu auta i tłumaczą same mądre rzeczy o zaworkach, cisnieniach, cyrkulacjach itp... :)

Z góry dziękuję i pozdrawiam,
e2rd
Darek K.
Ostatnio zmieniony wt paź 07, 2008 15:51 przez grabiczanin, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pt paź 10, 2008 14:33

Za min doszedłem co dolega memu gofrowi to jeździłem z zepsutym EGR –em 6 miesięcy + do tego sonda lambda i w tym okresie nic silnikowi się nie stało a to ze świeciła kontrolka SCHECK to wyjaśnienia mechaników były przeróżne .
Zawór EGR ma za zadanie dopuszczać cześć spalin z kolektora wydechowego z powrotem poprzez kolektor dolotowy celem ponownego ich dopalenia czynność ta jest wykonywana gdy silnik jest zimny oraz podczas hamowania silnikiem i dojeżdżaniu do skrzyżowania , ale jest i druga sprawa mianowicie zmniejszenie ilości ciepła , (ekologia -siarczki) i ostatnia wypełnienie mieszanki paliwowo powietrznej częścią gazów obojętnych



Awatar użytkownika
soroka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw sty 26, 2006 21:23
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: soroka » śr paź 15, 2008 00:23

O roku jeżdżę z odpiętym zaworem EGR i w końcu mam spokój z falowaniem obrotów. Wcześniej jeździłem po mechanikach i wydawałem tylko kasę na śmieszne regulacje, które i tak nie dawały żadnego rezultatu.



MrNiceGuy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 05:16
Lokalizacja: UK

Post autor: MrNiceGuy » ndz cze 06, 2010 05:57

Witam wszystkich!!!
Czytam to forum juz od dosc dawna jak i kazde inne zwiazane z vw,aczkolwiek nie moge znalesc odpowiedzi na moj problem. Moze szanowne wasze grono bedzie mi w stanie pomoc.
Posiadam Golfa mk 4 1,6 16v 2003, i do szalu doprowadza mnie kontrolka emmision workshop.
Przy probach diagnozowania caly czas pokazuje bledy.
Moze opisze jak do tego doszlo. Mianowicie zaczelo sie od tego , ze silnik zaczal skakac na obrotach od 800 do 1100 i niereagowal na gaz zrobilo sie pomaranczowo na desce.
Auto na warsztat i pod komputer. Wyszlo ze map sensor error wiec nowka w serwisie i wymiana, poczym pokazalo egr sensor i rowniez wymianka na nowy. Po tym silnik pracuje jak trzeba ale kontrolka nie gasnie i pieknie swieca we dwie razem z epc. Diagnozujac caly czas pokazuje bledy barometric presure. Odlaczylem czujnik na filtrze aktywnego wegla (to bodajrze ten na prawym nadkolu pod maska) Kolejne usuniecie bledow i kontrolka epc zgasla, silnik pracuje jak trzeba ale ciagle kontrolka emmision workshop. Dodam ze auto nigdy nie odpala za pierwszym razem a za 2 zawsze. Juz mi sie pomysly koncza wiec moze Wy bedziecie w stanie mi pomoc.
Wielkie dzieki



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw lip 15, 2010 13:32

Kolega się bawi w archeologa? widziałeś z jakiej daty jest ostatni post?


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 177 gości