Problem z luzami w kolumnie przod mk3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
borysGT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt sty 30, 2007 23:33
Lokalizacja: Szczecinek

Problem z luzami w kolumnie przod mk3

Post autor: borysGT » ndz paź 12, 2008 18:20

Witam
Mam problem z zawieszeniem w mk3,wymieniłem łozysko oporowe wraz z guma poniewaz miałem luz amortyzatora na boki,po wymianie luzu tego nie ma ale po podniesienu kolumna ma duzy luz gora doł,złozyłem jak było-według mnie jest złozone ok,moze jakas zawleczka sie tam znajduje o ktorej zapomniałem(po podniesienu kolumna opada i ma duzy luz)-prosze o pomoc



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz paź 12, 2008 18:33

kolumna ma mięc luz góra-dół bo górna poduszka nie jest w golfach przyrkecana do kielicha (nie wiem czy to zauważyłeś)
Problem był juz sporo razy poruszany na forum. Po podniesniu kolumna ma zawisnąć na talerzyku, po to on tam właśnie jest. Wynika to z takiej a nie innej kostrukcji nazdowzia i tego się nie zmieni.
Niestety fakt powstania tego luzu po podniesniu auta jest często wykorzystywany przez mechaników naciągaczy do proponowania niepotrzebnej wymiany tychże poduszek (nie mowie o twoim przypadku tylko ogolnie) Klient laik przeważnie widząc taki luz się godzi na wymianę. pzdr



Awatar użytkownika
borysGT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt sty 30, 2007 23:33
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: borysGT » ndz paź 12, 2008 21:53

tez tak sadzilem ze tak musi byc,ale po sprawdzeniu na stacji diagnostycznej podobno nadaje sie to do naprawy,gosciu podnosił łyszka i sam widziałem ze jakis duzy luz ale w innym kole tego niebyło,a i podczas osytrego skretu w miejscy czy zmiany kierunku jazdy słychac poruszenie sie sprezyny-czy to tak ma byc?? kolega po wymianie tego w swoim pasku ma tak samo,sam juz niewiem



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn paź 13, 2008 15:45

sas_gti pisze:Niestety fakt powstania tego luzu po podniesniu auta jest często wykorzystywany przez mechaników naciągaczy do proponowania niepotrzebnej wymiany tychże poduszek (nie mowie o twoim przypadku tylko ogolnie) Klient laik przeważnie widząc taki luz się godzi na wymianę. pzdr
potwierdzam sas_gti ma 100%racji



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pn paź 13, 2008 19:16

borysGT pisze:po sprawdzeniu na stacji diagnostycznej podobno nadaje sie to do naprawy,gosciu podnosił łyszka i sam widziałem ze jakis duzy luz ale w innym kole tego niebyło
Luz ma być i jak dla mnie to bardziej jest podejrzane dla czego w innym kole go nie ma. Co do tej strony z luzem to jedno pytanko. Czy dobrze jest dokręcona ta pierwsza nakrętka pod talerzykiem? Pytam dla tego, że do niej jest potrzebny spec-klucz, a jak go brak to czasami przy improwizacji można jej nie dokręcić właściwie.
borysGT pisze:podczas osytrego skretu w miejscy czy zmiany kierunku jazdy słychac poruszenie sie sprezyny-czy to tak ma byc?
Tego raczej ma nie być. Musiała źle siąść sprężyna na amorku lub na górze i albo się ułoży, albo trzeba będzie poprawiać .


JaroW

Awatar użytkownika
borysGT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt sty 30, 2007 23:33
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: borysGT » wt paź 14, 2008 18:18

Z tego co sie orientuje to była tylko nakretka na gorze kielicha wew komory silnika,w mk3 jest jeszcze jakas pod talerzykiem?? na amortyzatorze nic niebyło-a wczesniej był tylko luz na boki na łozysku

[ Dodano: 14 Paź 2008 18:21 ]
Moze ktos ma jakis schemat szczegołowy całego zawieszenia z opisem co i jak,bo w ksiazce raczej nie widac takich drobiazgow lub nie sa opisane



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt paź 14, 2008 18:22

ależ oczywiscie ze jest. a jak jej tam właśnie nie ma to telrzyk osadza sięgłębiej i może nie byćtego luzu góra-dół ktory jest zawsze i byc powinien

nakrętka wygląda tak

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt paź 14, 2008 18:22 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
borysGT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt sty 30, 2007 23:33
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: borysGT » wt paź 14, 2008 18:28

czy moze byc ze ona pekał,poniewaz przy rozbieraniu jej niebyło na szpilce amora



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt paź 14, 2008 18:31

nie ma takiej możliwości.
Tylko jak ty to rozbierałeś ze nie zauzyles roznicy? Przeciez ta nakrętka dokręca poduszkę! Nie zawuwazyes ze z jednej strony nie przykreciles niczym poduszki do sztycy?

[ Dodano: Wto Paź 14, 2008 18:32 ]
jest cos takiego jak etka online i tam znajdiesz rysunek kolumny na ktorym to bedzie



Awatar użytkownika
borysGT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt sty 30, 2007 23:33
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: borysGT » wt paź 14, 2008 18:34

nio własnie ze nie,zdjełem poduszke bez problemu-a szpilka amora ma przechodzic tak sobie przez talerzyk,moze ktos kiedys grzebał i tego nie załozył-wiem ze koles ma tak w pasku ale po złozeniu tez ma jakies luzy

[ Dodano: 14 Paź 2008 18:48 ]
przed chwila sprawdziełm 2 strone,nakretki pod talerzykiem nie ma-ale chyba telerzyk odwrodnie załozyłem :grin: hhheee szpiczastym do gory powinno byc,nakretki na bank nie ma moze w gt tak ma byc bo po rysunku w ksiazce w gti nie widac na obrazku ze cos jest



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » wt paź 14, 2008 22:44

Ale się porobiło. Widzę,że wsadziłem kij w mrowisko. Nie wiem jak sas_gti, ale jak się trochę pogubiłem. borysGT, jakbyś mógł opisać w miarę dokładnie jak wymieniałeś to łożysko z poduchą, bo czegoś nie rozumiem. Ta nakrętka , o której pisze sas_gti, skręca całego McPersona i powoduje,że sprężyna jest wstępnie napięta. Przy jej braku kolumna McPersona rozlatuje się sama na części składowe, a jej odkręcenie przy niezabezpieczeniu sprężyny ściągaczami wtedy, gdy kolumna jest wymontowana z pojazdu kończy się siniakami, wybitymi zębami lub jeszcze gorzej. Więc jak wymieniałeś łożysko i poduchę? Czy stosowałeś jakąś "patencierską" metodą bez wyciągania kolumny z auta?


JaroW

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » wt paź 14, 2008 22:55

Jasne ze to niemożliwe ze pod talerzykiem nie ma nakrętki, dzieki niej mozez bezpiecznie wyjąc całą kolumnę z auta bo inaczej wszystko wystrzeliło by i wtedy lepiej nie byc w poblizu.



Utul
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt lip 18, 2008 00:24
Lokalizacja: Marklowice

Post autor: Utul » wt paź 14, 2008 23:27

Witam
Jarowo pisze:Ale się porobiło. Widzę,że wsadziłem kij w mrowisko. Nie wiem jak sas_gti, ale jak się trochę pogubiłem. borysGT, jakbyś mógł opisać w miarę dokładnie jak wymieniałeś to łożysko z poduchą, bo czegoś nie rozumiem. Ta nakrętka , o której pisze sas_gti, skręca całego McPersona i powoduje,że sprężyna jest wstępnie napięta. Przy jej braku kolumna McPersona rozlatuje się sama na części składowe, a jej odkręcenie przy niezabezpieczeniu sprężyny ściągaczami wtedy, gdy kolumna jest wymontowana z pojazdu kończy się siniakami, wybitymi zębami lub jeszcze gorzej. Więc jak wymieniałeś łożysko i poduchę? Czy stosowałeś jakąś "patencierską" metodą bez wyciągania kolumny z auta?
Podzielam pytanie, bo ja także straciłem już wątek. Tak na marginesie sportowe fedry można wymontować bez ściągaczy.

Pozdro



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr paź 15, 2008 11:09

rozmowa nabierze dalszego sensu jak ktoś wrzuci schemat kolumny z golfa. W sumie wystarczy wejsc w etkę online ale sie autorowi chyba nie chce szukać :bajer:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 317 gości