Turbina czy kompressor

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sałyk
VW Lover
VW Lover
Posty: 169
Rejestracja: czw mar 31, 2005 21:45
Kontakt:

Post autor: Sałyk » czw lis 17, 2005 22:32

djset pisze:a co to jest BLOS ???
wiem tyle, że "unieszkadliwia" straty mocy powstałe z jazdy na gazie :] czyli jezdzisz na gazie, a czujesz jak jakbys jezdzil na benzynce :bigok: :okej:



Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » czw lis 17, 2005 22:34

djset pisze:a co to jest BLOS ???
TUTAJ jest to w miarę ładnie opisane.

Pozdrawiam ;)


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

djset

Post autor: djset » czw lis 17, 2005 22:36

dzieki :) zaraz poczytam.



Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » czw lis 17, 2005 22:37

Sałyk pisze:wiem tyle, że "unieszkadliwia" straty mocy powstałe z jazdy na gazie :] czyli jezdzisz na gazie, a czujesz jak jakbys jezdzil na benzynce
Aż tak cudownie nie jest - straty są tylko nieporównywalnie mniejsze niż z tradycyjnym reduktorem. Na silniku 1.8 16V z mk2 GTI są to straty ok 2-3KM na benzynie i 3-5KM na gazie. Wyniki są potwierdzone na hamowni przez ygd ;)

Pozdrawiam ;)


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

Awatar użytkownika
awl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 11:49
Lokalizacja: okolice W-wy
Kontakt:

Post autor: awl » czw gru 01, 2005 23:07

Sałyk pisze:czyli jezdzisz na gazie, a czujesz jak jakbys jezdzil na benzynce
Przyznam szczerze, że jeździłem do niedawna Almerą z instalacją IV gen. (wtrysk sekwencyjny) i nie czułem różnicy pomiędzy benzyną i gazem (jedynie w cenie) :wink:


Pozdrawiam,
Adam

Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » czw gru 01, 2005 23:18

awl pisze:Przyznam szczerze, że jeździłem do niedawna Almerą z instalacją IV gen. (wtrysk sekwencyjny) i nie czułem różnicy pomiędzy benzyną i gazem (jedynie w cenie) Wink
Ja chciałem sekwencję założyć do swojego mk2 :) ale okazało się że pomimo że mam silnik na elektronicznym wtrysku (digifant) to nie jest to sekwencyjny wtrysk i że są spore problemy z wyregulowaniem instalacji i sprawieniem aby to wszystko dobrze chodziło :( Dlatego na biórku przede mną leży nówka BLOS ;)

PozdróVWka ;)


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Re: TURBINA CZY KOMPRESSOR??

Post autor: silent_rob » czw gru 01, 2005 23:29

guti pisze:Wady i zalety jednego cuda techniki i drugiego?? Sam sie zastanawialem ale jestem za glupi zeby to pojac. Podobno kompressor lepszy bo prawie niezawodny , nie potrzebuje smarowania i sie nie grzeje itd. tylko czemu wiekszosc aut posiada turbinki a nie kompressory i czy istniaje jakis sport motorowy ktory kojarzy sie z kompressorem? czemu w F1 nie uzywaja kompressorow skoro sa wydajniejsze itd? czy tylko chodzi o to ze nie wytrzyma 19 tys obr.??? Jakie marki instaluja w swoich autach kompressory?? DZiekuje wiem ze byc moze sie powtarzam ale kto nie chce niech nie czyta, bo nie moglem znalezc postu podobnego.Dziekuje wielkie.

hmm turbo uzywa sily niepotrzebnych juz w silniku spalin a mechaniczne sprezanie zabiera czesc mocy, z drugiej strony turbo ma skolonnosci d oturbodziury czyli przy niskich obrotach male cisnienie daje i dopiero po przekroczeniu pewnego progu daje kopa a mechaniczne kompresory badz sprezarki typu g60 daja wzrost mocy liniowo ( co jest chyba lepsze przynajmniej na miasto bo lepszy moment obrotowy powinny dawac i w calym zakresie obrotow) a co do stosowania w F1 to powiem tak stosowano, ale mialy taka moc ze wycofano ze wzgledow monopolu na wygrywanie ;) :hehe:


Obrazek

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt gru 02, 2005 10:07

Kompresor rówiez posiada turbodziure przy niskich obrotach, oczywiscie jest ona mniejsza niż w konwencjonalnych sprężarkach, no i można zawsze nakombinowac zmniejszając koło pasowe, ale w porównaniu do turbiny ze zmienną geometrią chyba wyjdzie na to samo. Sam kompresor wezmie natomiast z 5ps.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » pt gru 02, 2005 10:21

teoria podaje że kompresor zabiera do 10% mocy silnika ale daje wzrost mocy liniowo lub prawie liniowo, turbo daje ci prawie nic do około 2000 obr a następnie masz gwałtowny wzrost mocy. Jednakże jeśli chodzi i jazde samochodem MOIM zdaniem uważam że kompresor nadaje się do samochodu miejskiego i takiego który posiadać musi charakterystyke liniową mocy i mom (drifting ?) gdzie gwałtowny wzrost, lub brak na niskich obrotach, mocy może zaszkodzić. turbo dobrze daje np w trasie (szarpiąc się z TIR-ami)


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » pt gru 02, 2005 10:38

chyba ze biezemy pod uwage turbinke ze zmienna geometria lopatek i ze wspomaganiem elektrycznym :D :satan:
Ostatnio zmieniony pt gru 02, 2005 10:43 przez silent_rob, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt gru 02, 2005 10:42

Ano własnie zostalo jeszcze elektryczne turbo - to są dopiero diabełki :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
maxgt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 590
Rejestracja: sob lis 12, 2005 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Auto: mk4 2.8 4m, lupo
Silnik: BDE
Kontakt:

Post autor: maxgt » pt paź 26, 2007 23:44

coś takiego jak e turbo jest absolutna fikcja, kosztuje kupe kasy, a stosunek energi pobranej do uzyskanej jest znikomy



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 257 gości