mk3 variant 1.8 '93

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Greg0rek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 15:51
Lokalizacja: Mazowieckie :)

mk3 variant 1.8 '93

Post autor: Greg0rek » wt paź 14, 2008 09:41

cześć chłopaki mam do was pewne pytanie odnośnie częstotliwości przeglądów. nie mam niestety do swojego golfika książki serwisowej dlatego aktualnie robie przeglądy co 10 tys. ale że dużo jeżdżę to tak naprawdę przegląd wypada mi co 2-3 miesiące. olej aktualnie mobil 10w40 i tu moje pytanie bo słyszałem od kolegi który ma polo 1.4 z 97 że on robi co 15 i ja raczej też mogę. chciałbym zapytać się was o zdanie bo nie chciałbym ryzykować uszkodzenia albo szybszego zużycia samochodu który i tak już ma kilka latek :) przez to że będe chciał zaoszczędzić kilka groszy wydłużając okres między przeglądowy.
samochód jeździ na gazie i przebieg łapie n
a dłuższyh trasach ok 130 dziennie 80% trasa 20% miasto
lub ok 300km dziennie 95% trasa 5 miasto.

proszę o odpowiedź :)


nie wiedziałem co to Vw mania dopóki nie kupiłem swojego pierwszego Vw :] Pozdrawiam wszystkich :)

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt paź 14, 2008 10:14

Greg0rek pisze: olej aktualnie mobil 10w40
jest semi syntetic 15 tys to norma



Greg0rek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 15:51
Lokalizacja: Mazowieckie :)

Post autor: Greg0rek » wt paź 14, 2008 22:35

dziękuje dziejo za pomoc, czyli normalnie mogę robić przeglądy co 15 tys ;) cieszy mnie to bardzo :)


nie wiedziałem co to Vw mania dopóki nie kupiłem swojego pierwszego Vw :] Pozdrawiam wszystkich :)

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr paź 15, 2008 11:24

dziękuje dziejo za pomoc, czyli normalnie mogę robić przeglądy co 15 tys
jak njbardziej



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr paź 15, 2008 11:33

15k to raczej bym nie robil, ale 12k ostatecznie mozna dojezdzic.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr paź 15, 2008 11:39

weż pod uwagę przyjacielu souler :bigok: :bigok:
że to pół syntetyczny olej wiekrzośc poradników serwisówek
podaje 15k

[ Dodano: Sro Paź 15, 2008 11:46 ]
"""""Czas zmiany
Kiedy należy zmienić olej w silniku? Informują o tym zalecenia firmy, która wyprodukowała nasze auto. Na początku lat 90. z reguły producenci zalecali wymianę oleju w silniku co 10 tys. przejechanych kilometrów lub co pół roku. W pojazdach konstruowanych później często wydłużano okres wymiany oleju do 15 tys. km. W najnowszej budowy samochodach olej wymienia się już czasem co 20 tys. przejechanych kilometrów, nie rzadziej niż raz w roku. Bywają nowoczesne auta, w których olej wymienia się jeszcze rzadziej. Do tych nowoczesnych samochodów stosuje się jednak równie nowoczesne rodzaje olejów. Kosztują one więcej niż oleje powszechnie stosowane w przeszłości.
____
To jednak ogólne wskazówki. Czas, w którym należy wymienić olej, zależy bowiem nie tylko od cech konstrukcyjnych silnika, ale także od warunków, w jakich się zwykle poruszamy i od naszego stylu jazdy. Najprościej rzecz biorąc, jeśli zwykle auta używamy tylko w mieście, na dojazdy do pracy i jazdę po zakupy, to olej w silniku powinniśmy wymieniać częściej i szybciej niż wtedy, kiedy przejeżdżamy bez zatrzymania, w spokojnym stylu długie trasy. W czasie rozruchu silnika na zimno dostaje on zwiększoną dawkę paliwa. Część paliwa może dostać się do oleju, rozrzedzając go i pogarszając jego właściwości.
____
Częste rozruchy na zimno wiążą się też z większym zużyciem podzespołów silnika. W oleju gromadzi się więc więcej zanieczyszczeń, drobinek metalu, które także pogarszają jego właściwości. Powietrze w naszych miastach jest ponadto bardzo brudne i część tych drobniutkich zanieczyszczeń zasysanych z powietrzem do silnika również może osiąść w oleju.
____

[ Dodano: Sro Paź 15, 2008 11:54 ]
sam wiesz souler zdania będą zawsze podzielone



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr paź 15, 2008 11:58

te wydluzone okresy dotycza olei syntetycznych :) w dieslach robi sie tak: syntetyk 5w 15, polsynt. 10, mineral 7.5. w przypadku silnikow pomodzonych czesto skraca sie do 12-13, 7.5-8, a minerala sie nie uzywa.

generalnie mojej siostrze zalecilem do 2E wymiane co 10kkm oleju 10w40. w tym przypadku mozesz wydluzyc okres do 15, choc jakos niespecjalnie mnie to przekonuje i pozostalbym przy 12kkm. zreszta sam zobaczysz jak silnik bedzie sie zachowywal. benzyniaki sa bardziej odporne na olej i przeciaganie wymiany. nie ma sadzy jak w dieslu.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Greg0rek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 15:51
Lokalizacja: Mazowieckie :)

Post autor: Greg0rek » pn mar 02, 2009 23:19

a dziękuje panowie za tak obszerne opisanie zagadnienia. Olej wymieniłem po 16k km ;/ bo dopiero wtedy autko mogło stanąć jednak będę starał się trzymać okresu 10-13kkm z naciskiem na 10. Autko już swoje lata ma chodź nadal świetnie się sprawuje. Przejazdy głównie są do pracy 55km trasą E7 :P więc można powiedzieć że nadmiernie się nie zużywa. Przebieg 10kkm to 2 maks 3 miechy :P ale teraz będę jeździł już mniej połowę więc nie szarpnie mnie to :) jeszcze raz Z góry wielkie dzięki i szerokiej drogi.


nie wiedziałem co to Vw mania dopóki nie kupiłem swojego pierwszego Vw :] Pozdrawiam wszystkich :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 103 gości