Pytanie odnośnie przekładki serwa i naprawy hamulców

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Pytanie odnośnie przekładki serwa i naprawy hamulców

Post autor: Djeight » wt paź 14, 2008 18:16

Witam serdecznie , mam problem z hamulcami w swoim mk1 , czytałem to co znalazło mi w szukajce , ale nie wszystkiego się dowiedziałem .

1 . Po podpompowaniu hamulca [ kilkukrotnym] jak przycisnę hamulec to pedał chwilę trzyma pozycję a następnie powoli zaczyna opadać ale do podłogi nie opadnie , czy może to być wina cylinderka z tyłu ?? wymieniłem oba, ale teraz po jakiś 2 tys km zauważyłem że jest mokro w bębnie , i chyba ten nowy cylinderek jest nieszczelny[ ATE]

może być jego wina?

2. Jako że moje hamulce nie grzeszyły nigdy mocą , to chciałbym je poprawić , i tak zakupiłem nowsze serwo od mk 2 i chcę je zamontować do swojego mk 1 , powiedzcie mi jak wymontować z serwa cięgno idące od serwa do pedału hamulca ? bo chciałbym przełożyć to z mk1 do tego serwa od mk2 , ktoś to demontował już ??

pozdrawiam i dziękuje za każdą pomoc



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt paź 14, 2008 18:27

to że zwiększysz wposmaganie hamulca nie poprawi sprawności hamowania tylko spowoduje ze bedzie ci lzej naciskać pedał (chocteż niekoniecznie, będzie po prostu więcej podciśnienia w magazynie któreo i tak nie wykorzystasz). Nie ma sensu wsadzania większego serwa w.g mnie.
Problem ze skutecznoscia hamowania leży raczej w tym że to stare hamulce i być może w nienajlapszym stanie.



Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » wt paź 14, 2008 19:12

Jeśli chodzi o stan hamulców to jestem pewien tego co mam, z przodu odnawiałem zaciski hamulcowe, są nowe klocki Ferodo oraz tarcze hamulcowe 12mm ATE , z tyłu nowe bębny Bosch-a oraz szczęki ferodo ,wszystkie spręzynki z tyłu oraz cylinderki są nowe[ ale jeden nowy ATE chyba podcieka,

mam jeszcze taki problem że hamulce lekko bujają tak jakby wspomaganie hamulców raz działało a raz nie a jak pisałem wyżej wszystko nowe

tylko pompa i serwo zostały stare

pompa vacu wsysa [ jest podciśnienie ] no i przewód jest szczelny od niej .



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt paź 14, 2008 19:31

Djeight pisze:jak przycisnę hamulec to pedał chwilę trzyma pozycję a następnie powoli zaczyna opadać ale do podłogi nie opadnie
wygląda na cięknącą pompę między sekcjami ale czemu nie opada do podłogi to nie wiem
Wyeliminuj ten problem i wszystko wróci do normy.



Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » wt paź 14, 2008 19:53

OKi ,dzięki za pomoc, najpierw wymienię podejrzany cylinderek a później pompę jesli nie pomoże,

a powiedz mi jak z tym serwem ?? jak w takim serwie wyjmuje się ten pręt[ cięgno] albo jak je się reguluje , bo nie mam pojecia jak sie do niego zabrać Obrazek



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » wt paź 14, 2008 20:10

[quote="Djeight"]OKi ,dzięki za pomoc, najpierw wymienię podejrzany cylinderek a później pompę jesli nie pomoże,

a powiedz mi jak z tym serwem ?? jak w takim serwie wyjmuje się ten pręt[ cięgno] albo jak je się reguluje , bo nie mam pojecia jak sie do niego zabrać [url=http://images40.fotosik.pl/20/dbd1087ba16ccdbem.jpg]Obrazek[/URL][/quote
Tego pręta nie wyjmiesz.Regulacja jest tylko na łączniku z pedałem hamulca.


Jacek

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt paź 14, 2008 20:14

Utnij trochę gwintu na pręcie w serwie z MK2 i utnij trochę tej nakrętki z uchem co się zapina to do pedału hamulca. Ja tak regulowałem u siebie w MK1. Tylko kontre nakręć bo pręt lubi się obracać po wciskaniu pedału. :helm:



Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » wt paź 14, 2008 20:43

Aha czyli regulacja tylko przy pedale i powinno być dobrze, ?? będę musiał zerknąć do auta bo sam nie wiem jak to jest tam rozwiązane,

TAZ , zauważ że te serwo na zdjeciu nie ma gwintu :)a próbowałem pręt wyciagnąć i nie da rady wygląda jakby był montowany na stałe



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 269 gości