mk2 1.8 gaznik swap na 1.8 16v KR

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

timi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 22:11
Lokalizacja: toruń

mk2 1.8 gaznik swap na 1.8 16v KR

Post autor: timi » pn paź 13, 2008 09:42

witam kolegow mam taka prozbe potrzebuje wszystko na temat swap 1.8 16v KR jak mozna jakies foty schematy... jestem zielony na ten temat. no i od niedawna jestem na forum i niewiem jak poryszac sie zbytnio... z gory bardzo dziekuje za jakiekolwiek informacje



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn paź 13, 2008 09:55

Tego KR masz ze skrzynią biegów?
Jeśli bez to kicha, KR ma gruby wałek (a wskazane by było zastosować sprzęgło z KR).
Pamiętaj ze KR ma inny wydech (fi 60mm). Wzmocnione jest też zawieszenie, hamulce.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

timi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 22:11
Lokalizacja: toruń

Post autor: timi » pn paź 13, 2008 10:01

tak komplet mam ze szkrzynia... ale wydechu nie mam



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn paź 13, 2008 10:07

sprzęgło ostatecznie może zostać z tego auta co ma... wszystko może przełożyc ze swojego 1,8 do KRa jednak to będzie mniejsze sprzęgło, które nie będzie w stanie przenieść takiego momentu.

co do wydechu to oprócz zwiększonej średnicy to inny jest kolektor wydechowy z KRa niż w twoim 1,8. w KR masz podwójny wylot spalin z kolektora czyli dwie rury z silnika, które łączą się w katalizatorze lub przed nim.

co do schematów to ciężko będzie ci coś tak konkretnie znaleźć bo takuiej chyba nikt jeszce nie stworzył :bajer: .

silnik napewno zmieści się do twojego auta i wpadnie w te same miejsca mocowania poduszek. sprawdź z lewej strony jak wygląda poduszka silnika i czy w obydwu sa takie same. jest mniej więcej pod kolektorem wydechowym z lewej strony. spięcie silnika ze skrzynia jeśli chodzi o obudowe nie sprawi kłopotów - Pasuje.

napisdałbyś ewentualnie jaki rocznik twojego auta i jaki rocznik auta z ktorego bedzie KR.

potrzebna będzie tez wiązka okablowania do nowego silnika Prawa (silknika) bo lewa (światła i wentylator) zostaje bez zmian.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn paź 13, 2008 10:11

Dobrze by było mieć kompletną instalację elektryczną, najlepiej wraz z skrzynką bezpieczników (choć nie jest to konieczne, można uzupełnić skrzynkę o odpowiednie przekaźniki) ale na 100% musisz mieć sterownik do zaworu wolnych obrotów (taka czarna kostka znajdująca się pod konsolą środkową).


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

timi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 22:11
Lokalizacja: toruń

Post autor: timi » pn paź 13, 2008 10:19

mam mk2 z 1986 a silnik KR to nie wiem mam go od znajonego powiedzial ze ten silnik byl w mk1... ale czy prawde pow.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn paź 13, 2008 11:05

zodiak pisze:Tego KR masz ze skrzynią biegów?
Jeśli bez to kicha, KR ma gruby wałek (a wskazane by było zastosować sprzęgło z KR).
Pamiętaj ze KR ma inny wydech (fi 60mm). Wzmocnione jest też zawieszenie, hamulce.
KR rzeczywiscie ma skrzynię na gruby wałek, ale skrzynia na cienki wałek spokojnie sobie radzi z tym silnikiem. Ważne tylko żeby przelozenia były w miarę krótkie. Do tego ważne jest aby napęd był zmontowany na przegubach 100 (co oznacza, że skrzynia musi mieć flansze 100 również).

Poza tym KR ma średnice wydechu fi 55. Na 50 też spokojnie pojdzie. Moje 9A podlubane na ponad 150 koni było na wydechu 50 mm i spokojnie dawało radę (skrzynia też była na wąski wałek).


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn paź 13, 2008 11:16

i właśnie dlatego jest problem z instalacja... potrzebujesz wiazki silnika mimo że nie jest skomplikowana ale najlepiej żeby była oryginalna. Ale ja dokładnie nie wiem jak to jest ponieważ od do 1989 roku była pierwsza wersja skrzynki z bezpiecznikami, a po 1989 roku jest już nowsza.

co do podejrzenia schematów połączeń nie tylko elektrycznych powinieneś znaleźć jak najwięcej materiałów ale również w wersji elektronicznej... zarejestruj sie na stronie www.vagcat.com i tam będzie dużo poglądowych rysunków.

poszukaj tez może któs z twoich kolegów bądź jakiś zaprzyjaźniony warsztat ma Autodate albo Workshop CD. tam jest też dużo przydatnych informacji oraz rozrysowana elektryka.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn paź 13, 2008 12:03

bugalon pisze: Poza tym KR ma średnice wydechu fi 55. Na 50 też spokojnie pojdzie. Moje 9A podlubane na ponad 150 koni było na wydechu 50 mm i spokojnie dawało radę (skrzynia też była na wąski wałek).
Z całym szacunkiem ale obstawałbym że ma "60" , 55 miały GTI (nie 16v), chyba że chodzi o sposób pomiaru ( w każdym razie 5mm szerszy niż GTI). Głownie chodziło mi o początek wydechu czuli kolektor i podwójne złącze elastyczne (oryginalnie złącze wraz z dwórurką i tłumikiem wstępnym tworzą jeden element).

pozdrawiam


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn paź 13, 2008 14:54

zodiak pisze:Głownie chodziło mi o początek wydechu czuli kolektor i podwójne złącze elastyczne (oryginalnie złącze wraz z dwórurką i tłumikiem wstępnym tworzą jeden element).
dokładnie to musi być. żeby nawet dorobic jakis wydech:P


vwlifestyle.pl
Obrazek

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn paź 13, 2008 15:51

zodiak pisze:
bugalon pisze: Poza tym KR ma średnice wydechu fi 55. Na 50 też spokojnie pojdzie. Moje 9A podlubane na ponad 150 koni było na wydechu 50 mm i spokojnie dawało radę (skrzynia też była na wąski wałek).
Z całym szacunkiem ale obstawałbym że ma "60" , 55 miały GTI (nie 16v), chyba że chodzi o sposób pomiaru ( w każdym razie 5mm szerszy niż GTI). Głownie chodziło mi o początek wydechu czuli kolektor i podwójne złącze elastyczne (oryginalnie złącze wraz z dwórurką i tłumikiem wstępnym tworzą jeden element).

pozdrawiam
No to sie nie zrozumielismy. Dla mnie średnica wydechu to średnica rur w układzie wydechowym pomiędzy tłumikami (nie wliczam w to portek i kolektora bo to są zazwyczaj elementy o większej średnicy). Poza tym ja nic nie obstawiam, ja to po prostu mierzyłem. GTI 8V 50mm (tak samo jak w innych silnikach 8V typu RP, GU itd). GTI 16V 55 mm.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 248 gości