mk2 1.8 gaznik swap na 1.8 16v KR
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
mk2 1.8 gaznik swap na 1.8 16v KR
witam kolegow mam taka prozbe potrzebuje wszystko na temat swap 1.8 16v KR jak mozna jakies foty schematy... jestem zielony na ten temat. no i od niedawna jestem na forum i niewiem jak poryszac sie zbytnio... z gory bardzo dziekuje za jakiekolwiek informacje
Tego KR masz ze skrzynią biegów?
Jeśli bez to kicha, KR ma gruby wałek (a wskazane by było zastosować sprzęgło z KR).
Pamiętaj ze KR ma inny wydech (fi 60mm). Wzmocnione jest też zawieszenie, hamulce.
Jeśli bez to kicha, KR ma gruby wałek (a wskazane by było zastosować sprzęgło z KR).
Pamiętaj ze KR ma inny wydech (fi 60mm). Wzmocnione jest też zawieszenie, hamulce.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
sprzęgło ostatecznie może zostać z tego auta co ma... wszystko może przełożyc ze swojego 1,8 do KRa jednak to będzie mniejsze sprzęgło, które nie będzie w stanie przenieść takiego momentu.
co do wydechu to oprócz zwiększonej średnicy to inny jest kolektor wydechowy z KRa niż w twoim 1,8. w KR masz podwójny wylot spalin z kolektora czyli dwie rury z silnika, które łączą się w katalizatorze lub przed nim.
co do schematów to ciężko będzie ci coś tak konkretnie znaleźć bo takuiej chyba nikt jeszce nie stworzył .
silnik napewno zmieści się do twojego auta i wpadnie w te same miejsca mocowania poduszek. sprawdź z lewej strony jak wygląda poduszka silnika i czy w obydwu sa takie same. jest mniej więcej pod kolektorem wydechowym z lewej strony. spięcie silnika ze skrzynia jeśli chodzi o obudowe nie sprawi kłopotów - Pasuje.
napisdałbyś ewentualnie jaki rocznik twojego auta i jaki rocznik auta z ktorego bedzie KR.
potrzebna będzie tez wiązka okablowania do nowego silnika Prawa (silknika) bo lewa (światła i wentylator) zostaje bez zmian.
co do wydechu to oprócz zwiększonej średnicy to inny jest kolektor wydechowy z KRa niż w twoim 1,8. w KR masz podwójny wylot spalin z kolektora czyli dwie rury z silnika, które łączą się w katalizatorze lub przed nim.
co do schematów to ciężko będzie ci coś tak konkretnie znaleźć bo takuiej chyba nikt jeszce nie stworzył .
silnik napewno zmieści się do twojego auta i wpadnie w te same miejsca mocowania poduszek. sprawdź z lewej strony jak wygląda poduszka silnika i czy w obydwu sa takie same. jest mniej więcej pod kolektorem wydechowym z lewej strony. spięcie silnika ze skrzynia jeśli chodzi o obudowe nie sprawi kłopotów - Pasuje.
napisdałbyś ewentualnie jaki rocznik twojego auta i jaki rocznik auta z ktorego bedzie KR.
potrzebna będzie tez wiązka okablowania do nowego silnika Prawa (silknika) bo lewa (światła i wentylator) zostaje bez zmian.
Dobrze by było mieć kompletną instalację elektryczną, najlepiej wraz z skrzynką bezpieczników (choć nie jest to konieczne, można uzupełnić skrzynkę o odpowiednie przekaźniki) ale na 100% musisz mieć sterownik do zaworu wolnych obrotów (taka czarna kostka znajdująca się pod konsolą środkową).
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
KR rzeczywiscie ma skrzynię na gruby wałek, ale skrzynia na cienki wałek spokojnie sobie radzi z tym silnikiem. Ważne tylko żeby przelozenia były w miarę krótkie. Do tego ważne jest aby napęd był zmontowany na przegubach 100 (co oznacza, że skrzynia musi mieć flansze 100 również).zodiak pisze:Tego KR masz ze skrzynią biegów?
Jeśli bez to kicha, KR ma gruby wałek (a wskazane by było zastosować sprzęgło z KR).
Pamiętaj ze KR ma inny wydech (fi 60mm). Wzmocnione jest też zawieszenie, hamulce.
Poza tym KR ma średnice wydechu fi 55. Na 50 też spokojnie pojdzie. Moje 9A podlubane na ponad 150 koni było na wydechu 50 mm i spokojnie dawało radę (skrzynia też była na wąski wałek).
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
i właśnie dlatego jest problem z instalacja... potrzebujesz wiazki silnika mimo że nie jest skomplikowana ale najlepiej żeby była oryginalna. Ale ja dokładnie nie wiem jak to jest ponieważ od do 1989 roku była pierwsza wersja skrzynki z bezpiecznikami, a po 1989 roku jest już nowsza.
co do podejrzenia schematów połączeń nie tylko elektrycznych powinieneś znaleźć jak najwięcej materiałów ale również w wersji elektronicznej... zarejestruj sie na stronie www.vagcat.com i tam będzie dużo poglądowych rysunków.
poszukaj tez może któs z twoich kolegów bądź jakiś zaprzyjaźniony warsztat ma Autodate albo Workshop CD. tam jest też dużo przydatnych informacji oraz rozrysowana elektryka.
co do podejrzenia schematów połączeń nie tylko elektrycznych powinieneś znaleźć jak najwięcej materiałów ale również w wersji elektronicznej... zarejestruj sie na stronie www.vagcat.com i tam będzie dużo poglądowych rysunków.
poszukaj tez może któs z twoich kolegów bądź jakiś zaprzyjaźniony warsztat ma Autodate albo Workshop CD. tam jest też dużo przydatnych informacji oraz rozrysowana elektryka.
Z całym szacunkiem ale obstawałbym że ma "60" , 55 miały GTI (nie 16v), chyba że chodzi o sposób pomiaru ( w każdym razie 5mm szerszy niż GTI). Głownie chodziło mi o początek wydechu czuli kolektor i podwójne złącze elastyczne (oryginalnie złącze wraz z dwórurką i tłumikiem wstępnym tworzą jeden element).bugalon pisze: Poza tym KR ma średnice wydechu fi 55. Na 50 też spokojnie pojdzie. Moje 9A podlubane na ponad 150 koni było na wydechu 50 mm i spokojnie dawało radę (skrzynia też była na wąski wałek).
pozdrawiam
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
No to sie nie zrozumielismy. Dla mnie średnica wydechu to średnica rur w układzie wydechowym pomiędzy tłumikami (nie wliczam w to portek i kolektora bo to są zazwyczaj elementy o większej średnicy). Poza tym ja nic nie obstawiam, ja to po prostu mierzyłem. GTI 8V 50mm (tak samo jak w innych silnikach 8V typu RP, GU itd). GTI 16V 55 mm.zodiak pisze:Z całym szacunkiem ale obstawałbym że ma "60" , 55 miały GTI (nie 16v), chyba że chodzi o sposób pomiaru ( w każdym razie 5mm szerszy niż GTI). Głownie chodziło mi o początek wydechu czuli kolektor i podwójne złącze elastyczne (oryginalnie złącze wraz z dwórurką i tłumikiem wstępnym tworzą jeden element).bugalon pisze: Poza tym KR ma średnice wydechu fi 55. Na 50 też spokojnie pojdzie. Moje 9A podlubane na ponad 150 koni było na wydechu 50 mm i spokojnie dawało radę (skrzynia też była na wąski wałek).
pozdrawiam
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 62 gości