Turbina czy kompressor

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Turbina czy kompressor

Post autor: guti » śr wrz 28, 2005 22:58

Wady i zalety jednego cuda techniki i drugiego?? Sam sie zastanawialem ale jestem za glupi zeby to pojac. Podobno kompressor lepszy bo prawie niezawodny , nie potrzebuje smarowania i sie nie grzeje itd. tylko czemu wiekszosc aut posiada turbinki a nie kompressory i czy istniaje jakis sport motorowy ktory kojarzy sie z kompressorem? czemu w F1 nie uzywaja kompressorow skoro sa wydajniejsze itd? czy tylko chodzi o to ze nie wytrzyma 19 tys obr.??? Jakie marki instaluja w swoich autach kompressory?? DZiekuje wiem ze byc moze sie powtarzam ale kto nie chce niech nie czyta, bo nie moglem znalezc postu podobnego.Dziekuje wielkie.
Ostatnio zmieniony ndz paź 28, 2007 22:21 przez guti, łącznie zmieniany 1 raz.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr wrz 28, 2005 23:16

no niby turbo niezawodne ale jak gasisz autko to przez jakis czas turbinka kreci sie bez smarowania i to moze pozniej byc zle dla turbinki.Ale poczekam na wiecej opinii


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

jaskowisnia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob lut 26, 2005 00:36
Lokalizacja: Warszawa; Łomża
Kontakt:

Re: TURBINA CZY KOMPRESSOR??

Post autor: jaskowisnia » śr wrz 28, 2005 23:45

guti pisze:Wady i zalety jednego cuda techniki i drugiego?? Sam sie zastanawialem ale jestem za glupi zeby to pojac. Podobno kompressor lepszy bo prawie niezawodny , nie potrzebuje smarowania i sie nie grzeje itd. tylko czemu wiekszosc aut posiada turbinki a nie kompressory i czy istniaje jakis sport motorowy ktory kojarzy sie z kompressorem? czemu w F1 nie uzywaja kompressorow skoro sa wydajniejsze itd? czy tylko chodzi o to ze nie wytrzyma 19 tys obr.??? Jakie marki instaluja w swoich autach kompressory?? DZiekuje wiem ze byc moze sie powtarzam ale kto nie chce niech nie czyta, bo nie moglem znalezc postu podobnego.Dziekuje wielkie.
Ogólnie to kompresor jest dobry na "dole", a turbina na "górze". A Merc często korzysta z kompresorów w silnikach o mniejszej pojemności. I takie rozwiązanie (kompresor) jest popularne w USA bo jest po prostu tańsze, prostsze w montażu i bardziej odporne na idioten-kierowców. Poza tym tamtejsze silniki są bardziej nisko obrotowe od europejskich.
Turbina wymaga większej kultury eksploatacji - przy jeździe na zimnym i przy wyłączniu gorącego silnika.
A tak kompresor jak i turbina potrzebują trochę mocy do sprężania powietrza.
A obecnie VW pracuje nad silnikiem z podwójnym doładowaniem: kompresorem i turbina.
Zapowiada się interesująco.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw wrz 29, 2005 08:22

Zależy do czego - w benzynie lepiej będzie się sprawował kompresor, w dieslu turbina - co do awaryjności to oba urządzenia wymagają myslenia przez użyszkodnika :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Pablo Corrado » pt wrz 30, 2005 08:49

Dokladnie tak jak kolega napisal, i turbina i kompresor potrzebuja madrego traktowania. Oba urzadzenia maja smarowanie dzialajace tylko wtedy gdy silnik pracuje i nalezy o tym bezwzglednie pamietac. Nalezy pamietac o dobrych olejach silnikowych, bo to one smaruja sprezarki i kompresory. Ponadto przy sprezarce wystepuje tzw turbodziura w jakims zakresie obrotow,natomiast kompresor jest pozbawiony tej przypadlosci.


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt wrz 30, 2005 09:33

a co z moca?? co daje wiecej?? co jest tansze?? i czemu tak rzadko spotykane sa kompresory w autach Merce no i VW tylko znam:)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Puki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn sie 08, 2005 15:49
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Puki » pt wrz 30, 2005 18:14

jaskowisnia pisze:A obecnie VW pracuje nad silnikiem z podwójnym doładowaniem: kompresorem i turbina.
Zapowiada się interesująco.
http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=661387 silnik już jest gotowy Volkswagen pogodził wszystkich i zastosował silnik z turbo i kompresorem
:okej:


Są auta i są VolksWageny

Arcados

Post autor: Arcados » czw lis 17, 2005 11:13

Mam pytanko.Czy jest możliwosć założenia turbosprężarki do autka ktre jest napedzane gazem.Chodzi o Vento 1.8 silnik ABS 90KM.Na bezynce chodzi całkiem cłkiem ale na gazie no coż,sami wiecie
Posiadam książke serwisową do 3 i Vento zainteresowanych prosze o kontakt na nr gg 4582949 lub na adres e-mail:mag320@wp.pl

[ Dodano: Czw Lis 17, 2005 10:14 ]
Mam pytanko.Czy jest możliwosć założenia turbosprężarki do autka ktre jest napedzane gazem.Chodzi o Vento 1.8 silnik ABS 90KM.Na bezynce chodzi całkiem cłkiem ale na gazie no coż,sami wiecie
Posiadam książke serwisową do 3 i Vento zainteresowanych prosze o kontakt na nr gg 4582949 lub na adres e-mail:mag320@wp.pl
ZA ODPOWIEDZI I PODPOWIEDZI Z GORY WIELKIE DZIĘKI



Awatar użytkownika
Browix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 09:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Browix » czw lis 17, 2005 12:01

wstaw blosa to odzyskasz moc serii na gazie



Awatar użytkownika
Sałyk
VW Lover
VW Lover
Posty: 169
Rejestracja: czw mar 31, 2005 21:45
Kontakt:

Post autor: Sałyk » czw lis 17, 2005 12:11

Browix pisze:wstaw blosa to odzyskasz moc serii na gazie
ile taka przyjemność ?



Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » czw lis 17, 2005 18:14

Sałyk pisze:ile taka przyjemność ?
Sam BLOS niecałe 400zł ale strasznie trudno go dostać. No i mała przeróbka instalacji lpg - trzeba wywalić komputer i silnik krokowy.

Pozdrówka ;)


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

djset

Post autor: djset » czw lis 17, 2005 21:54

a co to jest BLOS ???



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 246 gości