ABU - przejście z 10W na 5W

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
h2so4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:33
Lokalizacja: Wawa

ABU - przejście z 10W na 5W

Post autor: h2so4 » sob paź 11, 2008 14:27

Jak w temacie - chce przejść z półsyntetyka na syntetyk.
Silnik w moim mk3 to 1.6 75 PS ABU z 95 roku, przebieg na tę chwilę 170 tkm (ale wpisy w książce serwisowej tylko przez pierwsze 3 lata więc do końca pewien nie jestem :hmm: ) - słyszałem od pewnych mechaników, że ten silnik (tak w golfie jak i w felicji itp) lubi brać olej (podobno "zawieszają się pierścienie" i silnik pije oliwę) ale nie wiem ile w tym prawdy. Na razie jeżdżę na oplowskim GENIUNE 10W i po długiej trasie (~ 1 000 km) z troszkę z większymi prędkościami, czasem potrafi ubyć 1/3 skali na bagnecie (kręcąc się wokół swojego miejsca zamieszkania, po 10-12 000 km nie widać na bagnecie większego zużycia oleju). W związku z tym mam pewne obawy czy na full syntetyku nie zacznie pić oleju w większych ilościach. Co o tym myślicie?


pzdr.



Shatyn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr paź 01, 2008 23:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Shatyn » sob paź 11, 2008 14:43

Syntetyk ma własciowści silnie myjace. A wiec wszelkie "uszczelnienia" pod postacią nagarów które zrobiły się przez te lata i kilometry moga zostać wymyte. :panna:



Awatar użytkownika
h2so4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:33
Lokalizacja: Wawa

Post autor: h2so4 » sob paź 11, 2008 14:48

No właśnie w tej kwestii zdania też są bardzo podzielone :goof:



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob paź 11, 2008 18:43

:bajer: zostań przy tym jaki masz obecnie wlany :bajer:



piter22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 22:00
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: piter22 » sob paź 11, 2008 19:15

podepne sie do tematu silnik 2.0 8v 94r po sprowadzeniu jakis rok temu zalalem mineral Castrol 15W40 bo nie wiedzialem co tam zalane bylo jednak chcialbym przejsc na polsyntetyk tez ten manewr nie jest wskazany czytalem rozne opinie na ten temat jednak juz sam nie wiem co z tym robic
ps dodam ze wymienilem uszczelniacze na zaworach



Awatar użytkownika
h2so4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:33
Lokalizacja: Wawa

Post autor: h2so4 » sob paź 11, 2008 20:18

dziejo, a możesz powiedzieć jakie mógłbym ponieść konsekwencje takiej zmiany ?



Shatyn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr paź 01, 2008 23:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Shatyn » sob paź 11, 2008 21:13

Powymywasz wszystkie "uszczelki" jakie porobiły się w silniku i zacznie lać olejem. Potrzebne Ci to ?
A przy tak zuzytym silniku rodzaj oleju niespecjalnie cos zmienia.
Trochę mam doswiadczenia bo przejechałem juz samochodami przynajmniej pół miliona kilometrów...
Dziejo ma rację.
Zostań przy tym co masz.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony sob paź 11, 2008 21:14 przez Shatyn, łącznie zmieniany 1 raz.



alex841
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt lip 04, 2008 22:26
Lokalizacja: kraków

Re: ABU - przejście z 10W na 5W

Post autor: alex841 » sob paź 11, 2008 21:57

Nic dobrego z tego nie wyniknie kolego- tak jak wspominają koledzy może to przynieść więcej szkody niż dobrego- wymyjesz nagary i mogą robić się jaja (choć niekoniecznie). Zostań przy tym co masz, jeśli silnik bierze dużo oleju, to można mu wlać jakiegoś ulepszacza (tylko przypadkiem nie Moto Doktora) który zagęszcza olej i uszczelnia silnik.

pozdro!


dobry golf nie jest zły

Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » ndz paź 12, 2008 08:52

Zostaw półsyntetyka 10w40 i będzie dobrze.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz paź 12, 2008 08:53

jeśli silnik bierze olej to na full syntetic będzie go brał jeszcze więcej !
semi syntetic np 10W-40 (50) to olej który był zalecany przez producenta
Ostatnio zmieniony ndz paź 12, 2008 08:54 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
spec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr lip 04, 2007 08:32
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: spec » ndz paź 12, 2008 09:45

Dziwny mechanik bo nie słyszałem żeby ten silnik montowany był w Felicji. Chyba mu się coś pomyliło.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » ndz paź 12, 2008 10:08

piter22 pisze:silnik 2.0 8v 94r po sprowadzeniu jakis rok temu zalalem mineral Castrol 15W40 bo nie wiedzialem co tam zalane bylo jednak chcialbym przejsc na polsyntetyk tez ten manewr nie jest wskazany czytalem rozne opinie na ten temat
h2so4 pisze:chce przejść z półsyntetyka na syntetyk
h2so4 pisze:No właśnie w tej kwestii zdania też są bardzo podzielone
na ten temat było milion postów i nic nowego się nie dowiecie..
są dwie grupy - tych którzy powielają stereotyp brzmiący "nie zmieniać"
i tych którzy zmieniają olej na lepszy i jeżdżą..
ja należę do tych drugich ,a decyzje musicie podjąć sami :grin:
dziejo pisze:jeśli silnik bierze olej to na full syntetic będzie go brał jeszcze więcej
nieprawda.. będzie brał tyle samo lub mniej..



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz paź 12, 2008 10:24

W przypadku tego modelu producent zaleca olej półsyntetyczny 10W/30 lub 10W/40 zgodny z klasyfikacją API/ACEA: SJ/A2 takie są fakty
i tego nalezy się trzymać
a jeśli chodzi o "branie oleju " gęstrzy mniej lub wiecej
to już inny temat :bigok:

[ Dodano: Nie Paź 12, 2008 11:20 ]
h2so4 pisze:(tak w golfie jak i w felicji itp)
w mk owszem ale nie FELICJI tam montowane były 1.6 AEE mpi
tak jak i w OCTWI
Ostatnio zmieniony ndz paź 12, 2008 12:28 przez dziejo, łącznie zmieniany 3 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 383 gości