Wyrzuca płyn chłodzący
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
jedz umyj silnik kerszerem na myjni
kup barwnik spozywczy czerwony , zółty jakis widoczny kolor
wlej do chlodnicy wode z duza iloscia barwnika
i bedziesz widzial po dniu jezdzenia skad leci i czy wogole leci
z bloku albo spod jakis lączeń itp
wg mnie jesli nic nie leci to ewidentnie padla uszczelka
kup barwnik spozywczy czerwony , zółty jakis widoczny kolor
wlej do chlodnicy wode z duza iloscia barwnika
i bedziesz widzial po dniu jezdzenia skad leci i czy wogole leci
z bloku albo spod jakis lączeń itp
wg mnie jesli nic nie leci to ewidentnie padla uszczelka
Ostatnio zmieniony wt sie 07, 2007 14:00 przez zoso8894, łącznie zmieniany 1 raz.
- rross
- Mały gagatek
- Posty: 139
- Rejestracja: śr mar 22, 2006 22:47
- Lokalizacja: Kraków/Tarnobrzeg
- Kontakt:
u mnie też korkiem leciało.
I tak zacząłem czytać ten temat i wnikać i okazało się (moim zdaniem) to będzie lipny korek.
Mianowicie jeżeli jeździłem na niedokręconym korku to płyn szybko sie nagrzewał i zaczynało go w pewnym momencie gotować i wywalać załóżmy 100oC, ale jak się dokręci korek na maksa to w układzie większa sie ciśnienie a co za tym idzie zwiększa się temperatura wrzenia czyli wzrasta np do 115oC. U mnie było tak ze jak stanąłem i otworzyłem korek to płyn wywaliło a później tak wessało ze ledwo go w zbiorniczku widziałem, wiec chyba zapowietrzony był. teraz testuje wszystko na wodzie destylowanej bo taniej. Wyjąłem czujniki i poczyściłem i wygląda na to że jest OK. Went się włącza w połowie między 3 a 4 kreska, ale znowu zauważyłem że włącza się na 30 sek. i wyłącza, a to testowane na parkingu więc może jest tak że jak w korku dłużej się stoi to on dłużej pracuje.
Tak właśnie to wygląda u mnie. Może to pomoże rozwiązać ci problem.
pozdrawiam.
I tak zacząłem czytać ten temat i wnikać i okazało się (moim zdaniem) to będzie lipny korek.
Mianowicie jeżeli jeździłem na niedokręconym korku to płyn szybko sie nagrzewał i zaczynało go w pewnym momencie gotować i wywalać załóżmy 100oC, ale jak się dokręci korek na maksa to w układzie większa sie ciśnienie a co za tym idzie zwiększa się temperatura wrzenia czyli wzrasta np do 115oC. U mnie było tak ze jak stanąłem i otworzyłem korek to płyn wywaliło a później tak wessało ze ledwo go w zbiorniczku widziałem, wiec chyba zapowietrzony był. teraz testuje wszystko na wodzie destylowanej bo taniej. Wyjąłem czujniki i poczyściłem i wygląda na to że jest OK. Went się włącza w połowie między 3 a 4 kreska, ale znowu zauważyłem że włącza się na 30 sek. i wyłącza, a to testowane na parkingu więc może jest tak że jak w korku dłużej się stoi to on dłużej pracuje.
Tak właśnie to wygląda u mnie. Może to pomoże rozwiązać ci problem.
pozdrawiam.
[url=http://www.maluchy.pl][img]http://suwaczki.maluchy.pl/li-8988.png[/img][/url]
- akkod
- Mały gagatek
- Posty: 72
- Rejestracja: pt sie 03, 2007 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
malyCK jaki masz silnik ? ja mialem podogny przypadek w silniku RP, przyczyna okazala sie taka mala gumka 'uszczelka przejscia wodnego' miedzy glowica a kolektorem ssacym, wymiana pomogla
2gi przypadek silnik PF
sprawdzilem wszystko i nic nadal gotowal, sprawdzilem wszystko oprocz tego ciekiego wezyka co idzie od chlodnicy do zbiorniczka wyrownawczego, okazal sie zatkany,
pozdrawiam
2gi przypadek silnik PF
sprawdzilem wszystko i nic nadal gotowal, sprawdzilem wszystko oprocz tego ciekiego wezyka co idzie od chlodnicy do zbiorniczka wyrownawczego, okazal sie zatkany,
pozdrawiam
[b]SPRZEDAM [/b] części z golfa II WNĘTRZE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2816410#2816410
części z golfa II mechanika karoseria
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2875961#2875961
{ patrz 1 post y}
[b] wysyłka wg cennika PP -11 zł do 1 kg [/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2816410#2816410
części z golfa II mechanika karoseria
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2875961#2875961
{ patrz 1 post y}
[b] wysyłka wg cennika PP -11 zł do 1 kg [/b]
- akkod
- Mały gagatek
- Posty: 72
- Rejestracja: pt sie 03, 2007 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
nie nie nie, chodzi o taką mała gumeczke pomiędzy kolektorem ssacym a glowica, gumka widoczna po zdjęciu kolektora
[b]SPRZEDAM [/b] części z golfa II WNĘTRZE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2816410#2816410
części z golfa II mechanika karoseria
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2875961#2875961
{ patrz 1 post y}
[b] wysyłka wg cennika PP -11 zł do 1 kg [/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2816410#2816410
części z golfa II mechanika karoseria
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2875961#2875961
{ patrz 1 post y}
[b] wysyłka wg cennika PP -11 zł do 1 kg [/b]
czy ma ktoś może jakieś foto poglądowe, jak wygląda ów lepszy czarny korek?MałyCK pisze:W poniedziałek kupie nowy korek bo ten co założyłem jest niebieski, a lepsze są podobno czarne. Od jakiegos czasu nie słyszę też żeby przy odkręcaniu korka syczało powietrze więc może tak samo jak Ty wymieniłem z zepsutego na zepsuty.
w sklepach sporo tego jest a nie chciałbym kupić pierwszego czarnego, jaki znajdę...
z góry dzięki.
pozdr.
Witam. Dawno nie odwiedzalem forum ;P. Ja powiem tak, ze mi pekla glowica, w dwóch miejscach pomiedzy zaworami. Wode przepalalo, a sie dowiedzilem ze jakichs krocców na bloku silnika nie mialem dokreconych i nimi mi wywalalo wode. Teraz czekam na jakas dobra uzywke głowice, moze ma ktos do pochytania ?? Pozdro
MK2 JP lubi OR :D
Z całą pewnością płyn wywala przez korek bo do układu chłodzenia dostają się gazy spalinowe i jeżeli nie przez uszczelkę głowicy (jest to prawie 100% powód) to stawiam na to, że masz walnięty blok pomiędzy którymś z cylindrów a kanałem chłodzenia cieczą. Daruj sobie wymiany korka, chłodnicy itp. bo się tylko niepotrzebnie wypstrykasz z kasy. Jeśli Ci kopci na biało to płyn chłodzący jest (podczas suwu ssania) przez nieszczelność zasysany do cylindrów i mieszany z paliwem (dlatego taki efekt) a przy cyklu sprężania i spalania gazy spalinowe przez nieszczelność w bloku (lub uszczelcegłowicy) dostają się do płynu chłodzącego i dlatego wylewa płyn przez korek.
Jeżeli uszczelka pod głowicą była wymieniana to trzeba sprawdzić też samą głowicę (też może być uszkodzona/zarysowana lub pęknięta w miejscu styku z uszczelką)
Pojedź z tym do jakiegoś polecanego "speca" a nie byle mechanika.
Jeżeli uszczelka pod głowicą była wymieniana to trzeba sprawdzić też samą głowicę (też może być uszkodzona/zarysowana lub pęknięta w miejscu styku z uszczelką)
Pojedź z tym do jakiegoś polecanego "speca" a nie byle mechanika.
Ostatnio zmieniony wt lis 06, 2007 05:33 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
Mi tez ciągle uciekał płyn chłodniczy. Jeden mechanik stwierdził, że to uszczelka pod głowicą, drugi powiedział że to nie uszczelka i że to prawdopodobnie nagrzewnica. W końcu sam postałem przy aucie kilka godzin i okazało się że to chłodnica. Wcześniej nic nie dawało znaku że to chłodnica. Dopiero przy dużych mrozach widać było krople płynu chłodniczego, a jak było cieplej to płyn po prostu parował, a że były bardzo małe ubytki to nie było tego widać.
Po prawie roku sprawa się sama rozwiązała. Koleżka sprzedawał swoją golfine i wymieniliśmy się korkami do zbirniczka wyrównawczego... Jak ręką odjął! On miał oryginalny czarny korek, a ja piąty albo szósty niebieski. Uszczelkę miałem robioną całkiem niedawno i potem działo się dokładnie to samo. Prawda jest taka że nie wiem czy robienie uszczelki w ogóle było potrzebne.
Ostatnio zmieniony ndz cze 29, 2008 13:54 przez MałyCK, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: sob paź 11, 2008 19:05
- Lokalizacja: RZESZÓW
- Kontakt:
witajcie.. ma problem... kupiłem mk2... z 1992 r 1,6 TD... i mi cały czas wodę gotuje.. nie od razu po zakupie ale TAK PO OK 3 tygodniach... kolo od którego kupiłem mówił ze uszczelkę pod głowicą wymieniał z miesiąc temu... wiec co innego... nawet do sklepu nie mogę pojechać (ok. 3 km) bo mi gotuje i wyrzuca wyrównawczym...
POMOCY!
POMOCY!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 202 gości