Wyrzuca płyn chłodzący

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » wt sie 07, 2007 13:59

jedz umyj silnik kerszerem na myjni
kup barwnik spozywczy czerwony , zółty jakis widoczny kolor
wlej do chlodnicy wode z duza iloscia barwnika
i bedziesz widzial po dniu jezdzenia skad leci i czy wogole leci
z bloku albo spod jakis lączeń itp

wg mnie jesli nic nie leci to ewidentnie padla uszczelka
Ostatnio zmieniony wt sie 07, 2007 14:00 przez zoso8894, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
MałyCK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw lip 26, 2007 19:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: MałyCK » czw sie 09, 2007 14:54

Mnie wyrzuca tylko i wyłącznie płyn przez korek. Uszczelke robilem miesiąc temu.



Awatar użytkownika
rross
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: śr mar 22, 2006 22:47
Lokalizacja: Kraków/Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: rross » czw sie 09, 2007 21:40

u mnie też korkiem leciało.
I tak zacząłem czytać ten temat i wnikać i okazało się (moim zdaniem) to będzie lipny korek.
Mianowicie jeżeli jeździłem na niedokręconym korku to płyn szybko sie nagrzewał i zaczynało go w pewnym momencie gotować i wywalać załóżmy 100oC, ale jak się dokręci korek na maksa to w układzie większa sie ciśnienie a co za tym idzie zwiększa się temperatura wrzenia czyli wzrasta np do 115oC. U mnie było tak ze jak stanąłem i otworzyłem korek to płyn wywaliło a później tak wessało ze ledwo go w zbiorniczku widziałem, wiec chyba zapowietrzony był. teraz testuje wszystko na wodzie destylowanej bo taniej. Wyjąłem czujniki i poczyściłem i wygląda na to że jest OK. Went się włącza w połowie między 3 a 4 kreska, ale znowu zauważyłem że włącza się na 30 sek. i wyłącza, a to testowane na parkingu więc może jest tak że jak w korku dłużej się stoi to on dłużej pracuje.

Tak właśnie to wygląda u mnie. Może to pomoże rozwiązać ci problem.
pozdrawiam.


[url=http://www.maluchy.pl][img]http://suwaczki.maluchy.pl/li-8988.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
akkod
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pt sie 03, 2007 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: akkod » sob wrz 01, 2007 00:00

malyCK jaki masz silnik ? ja mialem podogny przypadek w silniku RP, przyczyna okazala sie taka mala gumka 'uszczelka przejscia wodnego' miedzy glowica a kolektorem ssacym, wymiana pomogla

2gi przypadek silnik PF

sprawdzilem wszystko i nic nadal gotowal, sprawdzilem wszystko oprocz tego ciekiego wezyka co idzie od chlodnicy do zbiorniczka wyrownawczego, okazal sie zatkany,

pozdrawiam


[b]SPRZEDAM [/b] części z golfa II WNĘTRZE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2816410#2816410

części z golfa II mechanika karoseria
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2875961#2875961
{ patrz 1 post y}

[b] wysyłka wg cennika PP -11 zł do 1 kg [/b]

Awatar użytkownika
MałyCK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw lip 26, 2007 19:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: MałyCK » pn wrz 03, 2007 20:18

Mam 1,8 RP. Chodzi o tą gumkę pod trójnikiem?



Awatar użytkownika
akkod
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pt sie 03, 2007 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: akkod » pn wrz 10, 2007 13:16

nie nie nie, chodzi o taką mała gumeczke pomiędzy kolektorem ssacym a glowica, gumka widoczna po zdjęciu kolektora


[b]SPRZEDAM [/b] części z golfa II WNĘTRZE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2816410#2816410

części z golfa II mechanika karoseria
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2875961#2875961
{ patrz 1 post y}

[b] wysyłka wg cennika PP -11 zł do 1 kg [/b]

Awatar użytkownika
Rafers7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz kwie 30, 2006 00:44
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Rafers7 » pn wrz 10, 2007 13:29

Z tymi korkami od naczynia wyrównującego to już tyle cyrków było że szkoda gadać. Nirektórzy pół samochodu rozebrali żeby później sie przekonać że wine za wszytsko ponosi jeden mały korek za kilkanaście złotych.



Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » śr paź 17, 2007 10:11

MałyCK pisze:W poniedziałek kupie nowy korek bo ten co założyłem jest niebieski, a lepsze są podobno czarne. Od jakiegos czasu nie słyszę też żeby przy odkręcaniu korka syczało powietrze więc może tak samo jak Ty wymieniłem z zepsutego na zepsuty.
czy ma ktoś może jakieś foto poglądowe, jak wygląda ów lepszy czarny korek?

w sklepach sporo tego jest a nie chciałbym kupić pierwszego czarnego, jaki znajdę...

z góry dzięki.
pozdr.



Awatar użytkownika
Bananicho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 11:18
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Bananicho » pn lis 05, 2007 01:21

Witam. Dawno nie odwiedzalem forum ;P. Ja powiem tak, ze mi pekla glowica, w dwóch miejscach pomiedzy zaworami. Wode przepalalo, a sie dowiedzilem ze jakichs krocców na bloku silnika nie mialem dokreconych i nimi mi wywalalo wode. Teraz czekam na jakas dobra uzywke głowice, moze ma ktos do pochytania ?? Pozdro


MK2 JP lubi OR :D

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt lis 06, 2007 01:40

Z całą pewnością płyn wywala przez korek bo do układu chłodzenia dostają się gazy spalinowe i jeżeli nie przez uszczelkę głowicy (jest to prawie 100% powód) to stawiam na to, że masz walnięty blok pomiędzy którymś z cylindrów a kanałem chłodzenia cieczą. Daruj sobie wymiany korka, chłodnicy itp. bo się tylko niepotrzebnie wypstrykasz z kasy. Jeśli Ci kopci na biało to płyn chłodzący jest (podczas suwu ssania) przez nieszczelność zasysany do cylindrów i mieszany z paliwem (dlatego taki efekt) a przy cyklu sprężania i spalania gazy spalinowe przez nieszczelność w bloku (lub uszczelcegłowicy) dostają się do płynu chłodzącego i dlatego wylewa płyn przez korek.
Jeżeli uszczelka pod głowicą była wymieniana to trzeba sprawdzić też samą głowicę (też może być uszkodzona/zarysowana lub pęknięta w miejscu styku z uszczelką)
Pojedź z tym do jakiegoś polecanego "speca" a nie byle mechanika.
Ostatnio zmieniony wt lis 06, 2007 05:33 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.



foksu18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn gru 17, 2007 22:19
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: foksu18 » ndz sty 27, 2008 12:14

Mi tez ciągle uciekał płyn chłodniczy. Jeden mechanik stwierdził, że to uszczelka pod głowicą, drugi powiedział że to nie uszczelka i że to prawdopodobnie nagrzewnica. W końcu sam postałem przy aucie kilka godzin i okazało się że to chłodnica. Wcześniej nic nie dawało znaku że to chłodnica. Dopiero przy dużych mrozach widać było krople płynu chłodniczego, a jak było cieplej to płyn po prostu parował, a że były bardzo małe ubytki to nie było tego widać.



Spawmark
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 11:20
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Spawmark » ndz sty 27, 2008 12:48

Kiedyś w jednym aucie miałem podobnie. Na postoju po wyłączeniu wyrzucał płyn. Przyczynę znalazłem niechcący. Zbiorniczek wyrównawczy miałem podłączony na przewodzie tłoczącym z pompy. zrobiłem trujnik podłączyłem na przewód ssący i jak ręką odioł.


Marek

Awatar użytkownika
MałyCK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw lip 26, 2007 19:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: MałyCK » ndz cze 29, 2008 13:52

Po prawie roku sprawa się sama rozwiązała. Koleżka sprzedawał swoją golfine i wymieniliśmy się korkami do zbirniczka wyrównawczego... Jak ręką odjął! On miał oryginalny czarny korek, a ja piąty albo szósty niebieski. Uszczelkę miałem robioną całkiem niedawno i potem działo się dokładnie to samo. Prawda jest taka że nie wiem czy robienie uszczelki w ogóle było potrzebne.
Ostatnio zmieniony ndz cze 29, 2008 13:54 przez MałyCK, łącznie zmieniany 1 raz.



burmistrz20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob paź 11, 2008 19:05
Lokalizacja: RZESZÓW
Kontakt:

Post autor: burmistrz20 » sob paź 11, 2008 19:25

witajcie.. ma problem... kupiłem mk2... z 1992 r 1,6 TD... i mi cały czas wodę gotuje.. nie od razu po zakupie ale TAK PO OK 3 tygodniach... kolo od którego kupiłem mówił ze uszczelkę pod głowicą wymieniał z miesiąc temu... wiec co innego... nawet do sklepu nie mogę pojechać (ok. 3 km) bo mi gotuje i wyrzuca wyrównawczym...
POMOCY!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 202 gości