Problem z Obrotomierzem w zegarach od MK3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
maciek21wawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw lut 22, 2007 01:14
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Problem z Obrotomierzem w zegarach od MK3

Post autor: maciek21wawa » wt paź 07, 2008 22:12

Witam. Mam taki problem posiadam deskę i zegary od MK3 i obrotomierz zaniża mi wskazania obroty silnika pokazuje podczas postoju 450-550 a max kręci sie do 4300 tak samo dzieje sie po włączeniu cyfrowego obrotomierza tak samo pokazuje. Wie ktoś co to może być?
Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt paź 07, 2008 22:20

To chodzi o ten wóz co w podpisie? No przecież to ma kolega Diesla a one biorą sygnał z alternatora. W wypadku Kolegi altek ma za małe obroty (za duże koło pasowe na altku a za małe na silniku) i musi pokazywać źle.
A dokładniej to koła mogą być właściwe dla 2-ki i zegary od 2-ki by to dobrze "przeliczyły" a zegary od 3-ki muszą oszukać.
Rada: dorwać trójeczkę Diesla, pomierzyć średnicę tych kół i takie zastosować lub też się tym w ogóle nie przejmować.
Ostatnio zmieniony wt paź 07, 2008 22:22 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
maciek21wawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw lut 22, 2007 01:14
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: maciek21wawa » wt paź 07, 2008 22:24

Zico63b pisze:To chodzi o ten wóz co w podpisie? No przecież to ma kolega Diesla a one biorą sygnał z alternatora. W wypadku Kolegi altek ma za małe obroty (za duże koło pasowe na altku a za małe na silniku) i musi pokazywać źle.
A dokładniej to koła mogą być właściwe dla 2-ki i zegary od 2-ki by to dobrze "przeliczyły" a zegary od 3-ki muszą oszukać.
Rada: dorwać trójeczkę Diesla, pomierzyć średnicę tych kół i takie zastosować lub też się tym w ogóle nie przejmować.
zmieniony opis i samochód :) silnik 1.8



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt paź 07, 2008 22:30

Dobra! A było tak od zmiany zegarów czy "się zrobiło"?
Chyba coś jednak w elektronice zegarów, w wypadku uszkodzenia kabli nic by nie pokazał a tu tylko oszukuje. A na pali na wszystkie cylindry? Bo już i to mi przychodzi na myśl (benzynowy liczy impulsy ze świec).
Ostatnio zmieniony wt paź 07, 2008 22:37 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
maciek21wawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw lut 22, 2007 01:14
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: maciek21wawa » wt paź 07, 2008 23:00

Zico63b pisze:Dobra! A było tak od zmiany zegarów czy "się zrobiło"?
Chyba coś jednak w elektronice zegarów, w wypadku uszkodzenia kabli nic by nie pokazał a tu tylko oszukuje. A na pali na wszystkie cylindry? Bo już i to mi przychodzi na myśl (benzynowy liczy impulsy ze świec).
Tak mam od kąd mam ten samochód poprzedni właściciel miał chyba tak po zmianie zegarów ale nie pamieta dokladnie, samochod chodzi na wszystkich garach. Mam też jedno jeszcze pytanie czy w MFA da rade zrobić tak żeby pokazywał spalanie średnie i temp. zew.
Ostatnio zmieniony wt paź 07, 2008 23:02 przez maciek21wawa, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw paź 09, 2008 21:12

Jeszcze coś mi przyszło do głowy: czy to nie jest licznik od wersji VR6 - wtedy byłby na 6 cylindrów i liczba impulsów by bardziej pasowała (a jeszcze jak silnik ma rzeczywiste wolne obroty nastawione teraz na ok.750) - to już by całkiem mogło się zgadzać.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw paź 09, 2008 21:45

maciek21wawa, ze wskazaniem spalania raczej będzie marnie, bo do tego potrzeba wyjścia ze sterownika silnika na MFA którego ty niemasz. A co do obrotka - zapodaj numery VW z licznika, sprawdzimy od czego jest, i do ilu jest licznik wyskalowany


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
maciek21wawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw lut 22, 2007 01:14
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: maciek21wawa » sob paź 11, 2008 16:34

Paweł Marek pisze:maciek21wawa, ze wskazaniem spalania raczej będzie marnie, bo do tego potrzeba wyjścia ze sterownika silnika na MFA którego ty niemasz. A co do obrotka - zapodaj numery VW z licznika, sprawdzimy od czego jest, i do ilu jest licznik wyskalowany
Jak znajde czas to zobacze numery licznika. Czyli u mnie z komputera nie wychodzi zaden sygnał zeby podlączyć spalanie w MFA?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob paź 11, 2008 18:29

no bo mk2 ma do tego wężyk podciśnieniowy chyba


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
maciek21wawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw lut 22, 2007 01:14
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: maciek21wawa » pn paź 13, 2008 03:27

Paweł Marek pisze:no bo mk2 ma do tego wężyk podciśnieniowy chyba
Z tego co wiem to w 1.8 GTI licznik chyba nie był wyskalowany do 240km/h ? może to być przyczyna ?

5 4110 059 00/WBA
5 4110 057 00

5 3923 259 00

Takie mam symbole na zegarach
Ostatnio zmieniony śr paź 15, 2008 21:22 przez maciek21wawa, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 217 gości