Kilka pytań po kupnie Golfa MK3 1,9 TDi '94

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

W3reWolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 16, 2005 21:13
Lokalizacja: Bytów
Kontakt:

Kilka pytań po kupnie Golfa MK3 1,9 TDi '94

Post autor: W3reWolf » śr lis 16, 2005 22:42

Witam

Ostatnio kupiliśmy Golfa MK3 1,9TDi, rocznik 1994, sprowadzony prosto z niemiec. Po kupnie pojawiło się kilka pytań. Korzystałem z opcji Szukaj, ale nigdzie nie dostawałem konkretnej odpowiedzi, więc postanowiłem zebrać wszystkie moje pytania do jednego tematu. Oto one:
1. Wskaźnik o temperatury prawie wogóle się nie podnosi, moze gdzieś na drugą kreskę. Po przejechaniu ok. 4km obydwa węże od chłodnicy (ten górny, jak i dolny) są ciepłe. Auto co prawda grzeje, ale moim zdaniem jest to trochę za niska temperatura. Przypuszczalnie jest to wina termostatu. Jeśli tak, to możecie mi powiedzieć, gdzie on się dokładnie znajduje i na co trzeba zwracać uwagę przy jego wymianie?
2. Czy to normalne, aby rurka idąca od filtra oleju do turbiny (chyba) była pordzewiała, czy też trzeba się zastanawiać nad jej wymianą.
3. Podczas jazdy polną drogą, w trakcie jak prawe tylne koło trafi na kamień słychać takie jakby uderzenie. Na normalnej asfaltowej drodze (dziurawej, jak to polskiej) tego nie słychać. Co może powodowej te stuki.
4. Czy nie ma żadnych problemów, ja się zamienia zegary z zegarem analogowym, na zegary z obrotomierzem? Czy na coś trzeba uważać, zwracać szczególną uwagę?
5. Czy wszystkie Golfy MK3 miały brzęczyk włączonych świateł, jak drzwi są otwarte? Bo z tego co wcześniej miałem szansę zobaczyć to każdy miał, chyba, że trafiały mi się takie wersje.

Pozdrawiam, Marek



djset

Post autor: djset » śr lis 16, 2005 23:12

jednak wszystko bylo juz napisane ;)
1. termostat do wymiany, nie trzyma temp i otwoera sie za szybko, o ile caly czas nie jest otwarty
2. zrob zdjecie i pokaz o ktora rurke dokaldnie chodzi.
3. silenbloki do wyniany lub arortyzatory lub tulejki belki lub jeszcze cos... (dobry) mechanik powie dokladnie
4. chyba nie powinno byc klopotow, zreszta tak naprawde to ty juz masz obrotomierz ;) ale cyfrowy
5. chyba wszystkie mialy. a jak nie dziala to brzeczyk ktos odlutowal, bo moze go denerwowal lub ktos uszkodzil...



W3reWolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 16, 2005 21:13
Lokalizacja: Bytów
Kontakt:

Post autor: W3reWolf » śr lis 16, 2005 23:18

djset pisze: 4. chyba nie powinno byc klopotow, zreszta tak naprawde to ty juz masz obrotomierz ;) ale cyfrowy
Co masz na mysli pisząc, że mam cyfrowy obrotomierz.

Zapomniałem dodać, że podczas gruntownego przeglądu zawieszeniu nic nie dolegało.



Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

Post autor: Kiler » śr lis 16, 2005 23:29

Ad1. Było :chytry: :chytry: :chytry: - termostat się otwiera od razu zamiast po nagrzaniu silnika. Płyn chłodzi :panna: silnik nim ten się jeszcze nagrzeje do temp. pracy :foch: . Wymiana - WAHLER, ok 30PLN :bigok: .
Ad4. Było, nie powinno być problemu :chytry: .
Ad5. Nie wszystkie edycje go miały. Jak Ci go brakuje - możesz sobie zrobić :grin: .


Pozdr :pub: .


:bylo: :bajer:

djset

Post autor: djset » śr lis 16, 2005 23:33

a moze ci cos inne stuka? np tlumik... ;-)
poszukaj :) a znajdziesz...

[ Dodano: Sro Lis 16, 2005 22:34 ]
a moze stuka ci cos w bagazniku? np lewarek? albo kolo dojazdowe nie jest przykrecone?



Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

Re: Kilka pytań po kupnie Golfa MK3 1,9 TDi '94

Post autor: RALFI » czw lis 17, 2005 08:46

AD.1.Sprawdź czujnik temp> u mnie było to samo wskazówka odchylała sie na 3 kreseczkę i dalej koniec
AD.3 Prawdopodobnie do wymiany guma na wahaczu w tylnej belce (koszt niski ale dużo roboty)



W3reWolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 16, 2005 21:13
Lokalizacja: Bytów
Kontakt:

Post autor: W3reWolf » ndz lis 20, 2005 21:01

Niestety co zdjęć rurki, to nie jestem w stanie ich zrobić. Brak żadnego porządnego aparatu.
Czy jest jakaś różnica pomiędzy prędkościomierzami, którymi prędkość zaczyna się od 0km/h czy też 20km/h, oraz czy przy wymianie zegarów muszę zwracać uwagę na "indeks prędkości" czy mogę to olać?



djset

Post autor: djset » ndz lis 20, 2005 21:15

W3reWolf pisze:Niestety co zdjęć rurki, to nie jestem w stanie ich zrobić. Brak żadnego porządnego aparatu.
Czy jest jakaś różnica pomiędzy prędkościomierzami, którymi prędkość zaczyna się od 0km/h czy też 20km/h, oraz czy przy wymianie zegarów muszę zwracać uwagę na "indeks prędkości" czy mogę to olać?
to chyba nie jest na temat... ;/



bogus_z
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw lis 10, 2005 23:21
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bogus_z » ndz lis 20, 2005 22:34

1.musisz odkrecic kruciec od pompy wody tam jest termostat.kup takijak kolega wyzej napisal. wymiana prosciutka.wymien odrazu plyn chlodniczy
daj maila to Ci rys wysle gdzie jest ten termostat

2.nie wiem

3. gumy belki tylniej to sie jakos tak nazywa. u mnie to bylo to

4. zwroc uwage na indeks predkosci (to gdzies dzis widzialem poszukaj w ost. postach)

5. moj tez tdi (90) 94r ale nie mam tego cuda a przydalo by sie.

Zycze Ci zebys jak najmniej do autka dolozyl i gumowych drzewek

[ Dodano: Nie Lis 20, 2005 22:37 ]
odbierz poczte.przesylam obiecany rys.pzdr



W3reWolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 16, 2005 21:13
Lokalizacja: Bytów
Kontakt:

Post autor: W3reWolf » czw lis 24, 2005 22:00

Znalazło się nowe pytanko, zaglądając pod mojego Golfa, a chodzi tym razem o tłumik. Ponieważ nalepka na tłumiku wskazuje, że jest on przeznaczony do 1,6, to czy nie wpływa to ujemnie na pracę silnika?

[ Dodano: Sob Lis 26, 2005 19:43 ]
Może ktoś podać, jakie jest oznaczanie łożyska koła tylnego (jego rozmiary) oraz jakiej firmy polecacie?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 297 gości