pytanie o moduł komfortu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

pytanie o moduł komfortu

Post autor: danioo » pn maja 05, 2008 23:20

Witam.

Banalne pytania, nie mogę znaleźć odpowiedzi.

1. Który kabel jest do modułu komfortu??

1. będę podłączał alarm ze sterowaniem komfortem z dodatkowego kanału i nie wiem do którego kabelka.

3. jak jest sterowany komfort?? ( + czy - ) ?

dziękuję


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt maja 06, 2008 17:19

pierwsza kostka (chyba czarna) od strony kierowcy obok dzwigni od otwierania maski - oczywiscie po sciagnieciu plastikowej oslony
szary do zamykania
zielony do otwierania
zamek sterowany plusem
zeby dzialalo domykanie szyb wystarczy wydluzyc impuls +12V na szarym przewodzie wtedy szyby sie zamkna i szyberdach
funkcja komfort tez jest sterowana plusem



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » wt maja 06, 2008 20:03

Dzięki stary :grin:


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Gucio1z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob maja 17, 2008 08:39
Lokalizacja: OSTROWITE k/ OSTRÓDY

Post autor: Gucio1z » czw wrz 25, 2008 08:24

Witam. Mam wymieniony sterownik centrala żeby chodził z pilota. W instrukcji jest napisane że jesli chce podłączyć dodatkowy kanał(myślałem o komforcie) to muszę zapodać do sterownika 12V z aku i przewód od centralki. Czy to oznacza że z centralki idzie minus? Czyli komfort nie bedzie śmigać? Dodam że gdy podłączyłem centralkę to przy otwieraniu zamka uchylało mi szyby. Więc musiałem przeciąć zworkę. Miałem opcję 3s i 1s. Na tej drugiej jest ok. Prawie. I chciałem mieć domykamie z dodatkowego kanału. Dzięki za wszelką pomoc.


Wasylek

Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » śr paź 08, 2008 00:03

Jak zamienic sygnal masowy (trwa 25s) na sygnal dodatni. Slyszalem gdzies ze trzeba zastosowac przekaznik ale czy ktos moglbym mi dokladnie przedstawic cala operacje lacznie ze schematem i numerem przekaznika. Nie chce spalic centralki alarmu. Bede ze tak powiem dzwieczny:)
Ostatnio zmieniony śr paź 08, 2008 00:05 przez Mavrick, łącznie zmieniany 2 razy.



Gucio1z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob maja 17, 2008 08:39
Lokalizacja: OSTROWITE k/ OSTRÓDY

Post autor: Gucio1z » śr paź 08, 2008 10:49

Mavrick pisze:Jak zamienic sygnal masowy (trwa 25s) na sygnal dodatni. Slyszalem gdzies ze trzeba zastosowac przekaznik ale czy ktos moglbym mi dokladnie przedstawic cala operacje lacznie ze schematem i numerem przekaznika. Nie chce spalic centralki alarmu. Bede ze tak powiem dzwieczny:)
Ja mialem podobny problem. Rozwiązałem go tak że zastosowałem przekaznik 109, który wymieniłem. Możesz zastosować dowolny przekaźnik. Koszt ok 19 zł. Nie pamiętam teraz pod jakie numery co podłaczyć ale sam do tego dojdiesz. Podłaczasz stały plus do przekaźnika(możesz użyć czerwonego przewodu przy pompce chyba że masz gdzieś z przodu centralke to z aku ). Ustal najpierw "na sucho" którędy wychodzi impuls z przekaźnika. Podłaczasz +, a minus dajesz z centralki. W momencie gdy wciśniesz guzik w pilocie minus pójdzie na przekaźnik, elektrozawor cyknie i puści plus na wyjściu. Ten właśnie plus podpinasz pod szary przewód pompki(zamykanie). I gotowe!!!


Wasylek

Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » śr paź 08, 2008 17:43

Dzieki a czy ktorys z przekaznikow ktory jest orginalnie montowany do golfa nadaje sie do tego?? bo odwiedzilem szrot i nabylem wszystkie przekazniki jakie sa w golfie III.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » śr paź 08, 2008 18:59

Mavrick pisze:Jak zamienic sygnal masowy (trwa 25s) na sygnal dodatni. Slyszalem gdzies ze trzeba zastosowac przekaznik ale czy ktos moglbym mi dokladnie przedstawic cala operacje lacznie ze schematem i numerem przekaznika. Nie chce spalic centralki alarmu. Bede ze tak powiem dzwieczny:)

Obrazek


NIEBIESKI - stały plus po bezpieczniku

ZIELONY - impuls masowy który chcesz zamienić na plusowy

SZARY - impuls dodatni o który Ci chodziło.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 08, 2008 21:36

Dodam żeby nie było pomyłek: typowy przekaźnik ma jeszcze styk 87a. Ma zostać wolny.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » czw paź 09, 2008 10:58

Ktory przekaznik (montowany w vw) nadaje sie do tego??(nr)(mam kilka w zapasie;D)



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » czw paź 09, 2008 12:35

Każdy o 4 pinach jak na rysunku, np. nr 18 :grin:


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Gucio1z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob maja 17, 2008 08:39
Lokalizacja: OSTROWITE k/ OSTRÓDY

Post autor: Gucio1z » czw paź 09, 2008 13:49

Mavrick pisze:Ktory przekaznik (montowany w vw) nadaje sie do tego??(nr)(mam kilka w zapasie;D)
Ja robiłem to z przekaźnikiem 109. 85-staly plus, 30-minus z centralki, 87-plus na domykanie. Tak jak wspomniano jeden zostaje wolny.


Wasylek

Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » czw paź 09, 2008 21:40

Zmontowalem dzis ten smieszny uklad (jezeli mozna to nazwac ukladem) na przekazniku nr 18. Wlaczajac alarm zamki sie rygluja szyby i dach zamykaja i jest gites:D ale...no wlasnie i jest ale...po wylaczeniu alarmu nic sie nie dzieje tylko dezaktywuje sie alarm zamki sa nadal zamkniete (nie moza nawet wyciagnac rygla(tak jakby cos trzymalo)) tylko kluczyk pomaga. Po odlaczeniu kabelka z ukladem od alarmu wszystko wraca do normy. Co radzicie?
Ostatnio zmieniony czw paź 09, 2008 21:45 przez Mavrick, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw paź 09, 2008 21:51

Mavrick, podłączyłeś na razie domykanie pod kabel szary i wszystko gra. A co z podłączeniem otwierania? Masz sie podpiąć pod kabel zielny obok szarego, również potrzeby jest impuls plusowy. Więc zależnie od tego jaki masz alarm. Jeśli na otwieranie może podać tylko minus - r4obisz drugi taki sam układzik. Jeśli daje wybór - trzeba odpowiednio połączyć. Daj schemat do się popatrzy co masz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 344 gości