Katalizator...wywalac czy nie ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Katalizator...wywalac czy nie ??

Post autor: kkkacper » śr paź 08, 2008 10:27

Czytalem kiedys pare topic'ow i forumowicze zawsze mowili, zeby wywalas kata. Mam w swoim golfie silnik 1,3 na gazniku i jest katalizator. Jakie beda plusy wywalenia go a jakie minusy ?? Duzo z tym roboty i co konkretnie trzeba zrobic ?? Z gory dzieki za pomoc. Pozdrawiam


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » śr paź 08, 2008 11:12

Jezeli katalizator masz sprawny to po co go wywalac, samo wywalenie sprawnego kata nic nie da, jezeli kat bedzie zapchany i go wywalisz to odczujesz roznice w jezdzie ale to samo bedzie jak wstawisz nowego kata.
Zeby wywalic kata musisz go wyciac i wstawic w jego miejsce tlumik, badz strumienice albo poprostu rure o srednicy rury wydechowej.
Minusy tej operacji to to, że spaliny będa bardziej zatruwac otoczenie-teoretycznie przynajmniej.
Jezeli wstawisz rure albo strumienice to samochod bedzie glosniejszy.
Jednym slowem jezeli masz sprawnego kata to go zostaw a jezeli masz do wywalenia kata to mozesz sobie wstawic cos innego bo nowy kat jest dosc drogi.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: kkkacper » sob paź 11, 2008 22:09

Marioo, dzieki za pomoc ;)


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

gailbraith

Post autor: gailbraith » sob paź 11, 2008 23:34

Nie jestem pewny na 100% ale bez katalizatora (jeśli był) jest problem wjechać do krajów Unii Europejskiej. W dowodzie zazwyczaj jest wbite przykładowo - "Golf 1.8 Kat". I przy przypadkowej kontroli na granicy mogą się o to czepić.

Jeśli coś pokręciłem to poprawcie mnie, gdzieś o tym czytałem.



Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » ndz paź 12, 2008 00:42

gailbraith pisze:Nie jestem pewny na 100% ale bez katalizatora (jeśli był) jest problem wjechać do krajów Unii Europejskiej. W dowodzie zazwyczaj jest wbite przykładowo - "Golf 1.8 Kat". I przy przypadkowej kontroli na granicy mogą się o to czepić.

Jeśli coś pokręciłem to poprawcie mnie, gdzieś o tym czytałem.
Wystarczy strumienica bądź tłumik w kształcie katalizatora, jest tego od groma na allegro. A co do takich kontroli to nie spotkałem sie jeszcze.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » ndz paź 12, 2008 08:34

Nie ma możliwosci sprawdzenia na drodze chyba czy ta puszka pod samochodem to kat czy np. tlumik bo mozna taki kupic w ksztalcie kata



Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » ndz paź 12, 2008 08:49

Nie ma żadnego logicznego wytłumaczenia usuwania katalizatora to jest jeden z elementów wiejskiego tjuningu :grin:


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz paź 12, 2008 09:17

krzysiek82 pisze:Nie ma żadnego logicznego wytłumaczenia usuwania katalizatora to jest jeden z elementów wiejskiego tjuningu :grin:
się popisałeś :lol: gdzie jest wiejski tjuning :?: rzuca się to w oczy :goof: jak kat jest zapchany to silnik traci na mocy i po to się go wywala , żeby auto odmulić !!
najlepiej wyciąć kat, wywalić bebechy i wspawać w środek rurę ... będzie normalnie wyglądać jak katalizator, ale z rurą w środku ;)
Ostatnio zmieniony ndz paź 12, 2008 09:31 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » ndz paź 12, 2008 09:56

damcio151 pisze: gdzie jest wiejski tjuning rzuca się to w oczy
jest wtedy, kiedy ludzie wycinają go, nie patrząc czy jest dobry, czy nie..

wszystko w temacie napisał Marioo,



Awatar użytkownika
kraja87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 547
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 18:00
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Post autor: kraja87 » ndz paź 12, 2008 11:23

Ja nie polecam wstawiania prostej rury zamiast kata :| W moim Golfiku (1.6PN) ktoś wstawił właśnie rurę zamiast kata i Golfik przy niektórych obrotach wydaje dźwięk podobny do Poloneza 8-[ Teraz muszę to poprawić po poprzednim właścicielu- kupuję tłumik w miejsce kata. Dostępne są na allegro i myślę że spełni swoje zadanie- tj wyciszy ten polonezowski dźwięk z wydechu :grin:


Golf sprzedany, ale w planie powrót do VW :) Chwilowo Mondeo kombi w dieselku :)

memekk222
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 17:51
Lokalizacja: częstochowa
Kontakt:

Post autor: memekk222 » ndz paź 12, 2008 11:54

nie bede sie spieral czy jest potrzebny za granica czy nie,kata masz wbibego w dowodzie jesli go wytniesz i wstawisz prosty odcinek to ci nie przejdzie przegladu rejestracyjnego.jesli strumienice to musisz liczyc ze natrafisz na glupiego diagnoste ze sie nie kapnie ze to nie jest kat.ja poprostu zdemontowalem odcinek z katem i wybilem go pretem i mlotem . gofi troche sie lepiej zbieral 16PN i tez zrobil sie troszke glosniejszy .moje zdanie jest takie ze lepiej wybic kata i sprzedac ceramike z niego za ok 100zl i miec swiety spokuj jak kupic strumienice lub wsadzic prosty odcinek i doplacic do calego interesu :grin:



Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » ndz paź 12, 2008 22:19

A gdzie tu ochrona środowiska chyba o czymś zapominamy.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » pn paź 13, 2008 09:12

krzysiek82 pisze:A gdzie tu ochrona środowiska chyba o czymś zapominamy.
Szczerze mowiąc to taki Golf II to czy on będzie miał kata czy nie to środowisko ucierpi na tym tak samo. Nie oszukujmy sie samochody z lat 80' nie są przyjazne środowisku tak jak dzisiaj i ten 20-letni kat za dużo tu nie zdziała.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn paź 13, 2008 09:19

mimo że Marioo jeździ opelkiem to chyba napisał sedno całej sprawy, dyskusja nad tym czy to wiejski czy nie wiejski tuning i czy doda to "mocy" autku z silnikiem 1,3 jest całkowicie zbędna. Ja jestem tego samego zdania co kolega Marioo.

jedyna oporową sprawa w tym temacie jest cena nowego katalizatora, a pomijając to pozostawił bym go na miejscu. Środowisko, problemy z przeglądami i upierdliwymi policjantami a co gorsza zagranicznymi pozostawiamy właścicielowi :bajer:


vwlifestyle.pl
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 206 gości