płyn chłodniczy, termostat

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rafalm10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob sie 16, 2008 18:27
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

płyn chłodniczy, termostat

Post autor: rafalm10 » wt paź 07, 2008 22:23

Witam. Zamierzam wymienić płyn chłodniczy na Borygo. Niewiem czy mam też wymienić termostat, bo silnik według wskazania na zegarze nigdy nieprzekracza 70*C, nawet jak jeżdże po mieście w korkach to temperatura ledwo podejdzie pod 80*C. Dzisiaj zagrzałem go na postoju i po ok.30 minutach temperatura wzrosła do 90*C i przy tej temperaturze załączył się wentylator. Czy to oznacza że termostat jest do wymiany, czy może jest w porządku i go nieruszać.



Awatar użytkownika
jgbass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob lip 21, 2007 17:17
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jgbass » wt paź 07, 2008 22:33

Sprawdź najpierw czy po przejechaniu kilku km masz tylko górną rurę gorącą od chłodnicy, a po rozgrzaniu do roboczej temperatury masz obydwie rury gorące (dolną i górną).
Może Ci się termostat zwiesił i cały czas puszcza w duży obieg, przez co będzie Ci się w zimę wolniej grzał.
Może to być też błąd wskazania. (czujnik albo zegary)


Był JP, jest JR. Trochę różnica jest. :)
[img]http://images32.fotosik.pl/51/740f416c02db1092.jpg[/img]

rafalm10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob sie 16, 2008 18:27
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: rafalm10 » wt paź 07, 2008 23:10

Właśnie dolna też się grzeje, mniejwięcej równomiernie z górną



Awatar użytkownika
jgbass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob lip 21, 2007 17:17
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jgbass » wt paź 07, 2008 23:31

Czyli pewnie termostat ma cały czas otwarty duży obieg. Może w ogólnie nie masz termostatu? Niektórzy na lato wyjmują. :)


Był JP, jest JR. Trochę różnica jest. :)
[img]http://images32.fotosik.pl/51/740f416c02db1092.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » śr paź 08, 2008 07:13

Wymień od razu termostat najlepiej na WAHLERa, bo jazda na niedogrzanym silniku to nic dobrego :)


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

rafalm10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob sie 16, 2008 18:27
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: rafalm10 » wt paź 14, 2008 22:46

Siemka. Termostat już wymieniłem, oczywiście na wahlera. Dzięki za pomoc.


No i po zmianie termostatu temperatura teraz wzrasta do 80* i ani drgnie wyżej podczas jazdy. Do 90* dochodzi tylko podczas postoju. Czy to znaczy że termostat walnięty, czy może czujnik temperatury źle pokazuje? Wentylator załącza się przy 90* według wskazania na zegarze, więc wydaje mi sie że czujnik jest chyba wporządku.

[ Dodano: 04 Lis 2008 12:32 ]

[ Dodano: 04 Lis 2008 12:38 ]
Ostatnio zmieniony wt lis 04, 2008 13:28 przez rafalm10, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 182 gości