Dlaczego tak strasznie pyla klocki?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Dlaczego tak strasznie pyla klocki?
Jak w temacie, wymienilem ostatnio klocki (ferodo) i tarcze (brembo) z przodu i zauwazylem ze strasznie pyla...felgi mam cale brudne. Umyje i za kilka dni jest to samo.
Ostatnio zmieniony ndz paź 05, 2008 19:28 przez mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.
Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.
Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V
Tzn...wcale nie piszcza? . Czy normalne jest ze czasem po np dwudniowej przerwie sobie popiszcza? Czasem cos tam slychac. Ostatnio nawet jakies sporadyczne tarcie sie pojawilo...musze to sprawdzic... bardziej obawiam sieze to lozysko
Tarcze sa w idealnym stanie
Tarcze sa w idealnym stanie
Ostatnio zmieniony ndz paź 05, 2008 19:32 przez mattai, łącznie zmieniany 2 razy.
Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.
Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.
Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V
Z dwa miechy temu
W zasadze dobierane do tarcz przez dystrybutora...z tym tez spore zamieszanie bylo bo malo ze mi podeslali za grube to za miekkie. Podobno do tego modelu tylko dwa rodzaje sa z czego pasuje tylko jeden do mojego.dziejo pisze:klocki być moze za miękkie
ale to również zalezy od sposobu hamowania
a tak na marginesie powiem ci ze mi równiez brudziło felgi zwłaszcza w pierwszym okresie uzytkowania nowych klocków
po czasie nie ścierały się już tak szybko
ale jak ci nie piszczą to nie przejmował bym sie
Ostatnio zmieniony ndz paź 05, 2008 19:34 przez mattai, łącznie zmieniany 2 razy.
Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.
Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.
Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V
łozysko ??? nie trze ale szumi (huczy) i to też w okreslonych warunkach przeważnie na zakręcie jest to słyszalne jak i równiez przy okreslonej prędkości (60- 80 km/h) ale to nie regułamattai pisze:. bardziej obawiam sieze to lozysko
a to ze przy pierwszych hamwoaniach słychać hamulce to normalne zwłaszcza jak auto po stoi trochę na wilgoci lub po myciu (bardzo szybko tarcze zachodzę rudawym nalotem rdza ) no i pył z klocków również pozostaje stąd te niepokojące dzwięki
Ostatnio zmieniony ndz paź 05, 2008 20:14 przez dziejo, łącznie zmieniany 2 razy.
Zgodze sie ze faktycznie tlenki sie pojawiaja...ciekawe ze u mnie sa naprawde malo widoczne nawet, po deszczu.
Ale ten dzwiek byl mniej wiecej taki jakbym przejechal kamieniem po tarczy, i byl co najmniej, jak piszesz niepokojacy
Ale ten dzwiek byl mniej wiecej taki jakbym przejechal kamieniem po tarczy, i byl co najmniej, jak piszesz niepokojacy
Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.
Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.
Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V
ja mam ten zestaw i tak samo okropnie mu pylą. Dodam że również piszczą ale to tylko jak jeżdżę delikatnie po mieście i naciskam lekko hamulec wtedy słychać pisk w trasie mi nie piszczą bo mam specyficzny sposób hamowania z racji ze nei mam ABS to naciskam i puszczam hamulec i to tak do zatrzymania. Na długich trasach zapobiega to nadmiernemu nagrzaniu się tarczy jak również hamulce zawsze hamują mi z taką samą siłą. Ogólnie nie polecał nym więcej tego zestawu
Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)
moje MK3
moje MK3
nie nazywam tego hamowaniem pulsacyjnym i tak nie napisałem. Jeżeli uważasz że robię tak okropną krzywde to chyba mało jezdzisz. Spróbuj zrobić np. 300 km bez zatrzymywania się i uwierz mi że nawet no 200 twoje hamulce będą słabe że nie zdążysz wyhamować. A to z racji że po pierwsze przy dalikatnym naciskaniu i trzymaniu hamulca tarcze okropnie się nagrzewaja po drugie tworzy się przez to nagar który też osiada na tarczach i klockach po trzecie samoregulatory (chyba dobrze to się nazywa) inaczej się ustawiają i wciskając deskę masz delikatny hamulec. sposobem jest na to podczas długiej jazdy mocno zahamować prawie do zablokowania kół i odrazu hamulec robi się twardy.sas_gti pisze:pewne to co robisz o zgrozo nazywasz hamowaniem pulsacyjnym ? Tak sie nie hamuje, ABS też nie tak działa!
Jazd bez ABS jest ciężka ale można sobie z tym radzić
i odrazu piszę tu że ja nie mówię o trasach 7 km np do pracy i z pracy tylko o pokonywaniu dużych odległości
Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)
moje MK3
moje MK3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 341 gości