Popychacze zaworów Rp

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob paź 04, 2008 21:31

Koledzy proszę nie ciągcie tematu o motodoktorze bo już się wściekam, szlam mi się w przewodach odkłada i za chwilę puszczą mi uszeczelki.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob paź 04, 2008 21:39

hej doktory ponawiam pytanko :) jak sprawdzic czy nowe szklanki sa ok?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob paź 04, 2008 22:26

chyba niema takiej metody, można sprawdzić czy są napełnione olejem przed montażem, tłoczek nie może się poddać przy nacisku śróbokrętem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
frezerGT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pn sie 20, 2007 14:23
Lokalizacja: OOL
Kontakt:

Post autor: frezerGT » ndz paź 05, 2008 12:52

dokładnie tak jak pisze Paweł Marek u mnie w trzech palcem da się wcisnąć ten tłoczek



macosmail
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw lis 15, 2007 18:33
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macosmail » sob paź 11, 2008 12:58

Witam. U mnie zaczeły stukać w tamtym roku, ale tylko na jesien i to tylko od czasu do czasue. Cała wiosna i lato była idealna cisza, a teraz znowy zaczeły (narazie tylko jedna) też tylko rano jak jest zimno. Olej 10W40 lotos wymieniany jakieś 250 Km temu nawet koloru jescze nie zmienił. Przebieg silnika to 212kkm i zero dolewek oleju pomiędzy wymianami. Przymierzam się do wymiany nigdy wcześniej tego jeszcze nie robiłem więc mam pytanie na jakie trudności mogę się nadknąć podczas wymiany czy potrzebne są jakieś narzędzia specjalne? Co sądzicie o popychaczach firmy FEBI bo INA o których tak dobrze piszecie nie znalazłem na Alledrogo. Pozdrawiam.


Macos

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob paź 11, 2008 14:07

Kup popychacze RUVILLE (EVR) a dostaniesz w pudełku popychacze ina.
Tak samo powinno być z FEBI ale nie zawsze. Mówię o zakupach w intercarsie.
Najlepsze jest to że w Intercarsie mają też popychacze INA i są droższe niż popychacze EVR a to jest dokładnie to samo!!!
Jesli chcesz kupić ode mnie to daję 20% zniżki na części z IC, mogę wystawić na allegro.

[ Dodano: Sob Paź 11, 2008 14:23 ]
macosmail pisze:mam pytanie na jakie trudności mogę się nadknąć podczas wymiany czy potrzebne są jakieś narzędzia specjalne
przydaje się klucz dynamometryczny do przykręcenia wałka. I elementrana wiedza o ustawiania rozrządu na wszelki wypadek, żebyś przypadkiem wałka nie wsadził w innej pozycji niż go wyjąłeś. Dobrze też robić "na luzie" żeby przypadkiem się auto nie przetoczyło i nie przekręciło wałem gdy masz już zdjęty pasek a jeszce wałka nie odkręciłes (nie wiem czy NZ jest kolizyjny). Wałek odkręcaj równomiernie żeby nie pękł i tak samo dociągaj. Postem sprawdź rozrząd czy jest na znakach i skłądaj. Sprawdz jeszcze raz, napnij pasek (potrzebny klucz własnej roboty albo do rolki rozrządu)
http://photos04.allegro.pl/photos/orygi ... /450321287
i to wszystko
Ostatnio zmieniony sob paź 11, 2008 14:09 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



macosmail
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw lis 15, 2007 18:33
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macosmail » sob paź 11, 2008 18:15

Ah no to powinienem sobie poradzić tymbardziej, że pasek rozrządu wymieniałem sam i wg mnie jest to prosta sprawa. Przy okazji wymienie też uszczelniacze wałka bo po stronie napędu rozrządu lekko sie poci. NZ jest kolizyjny. Dzięki pozdrawiam.


Macos

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz paź 12, 2008 01:41

no to jak robiłeś rozrząd to sobie bez żadnego problemu poradzisz bo tu masz raptem 8 śrubek więcej :) no i ta jedna od kółka żeby simera wymienić na wałku
Zwróć uwagę czy pokrywy łożysk są ponumerowane . Powinny być a jeśli nie to pamiętaj że trzeba je wsadzic na miejsce ale to pewnie wiesz :p. Pamiętaj też aby być dokładnym to nie ucieknie ustawienie zapłonu na aparacie, czyli żeby nie przestawić kółka pompy oleju.



macosmail
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw lis 15, 2007 18:33
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macosmail » ndz paź 12, 2008 11:55

No to sobie poradzę te kółko też już odkręcałem. Samego wałka rozrządu tylko nie zdejmowałem i nie wiedziałem jak z tymi sprężynami będzie czy da radę póżniej to łatwo złożyć stąd pytanie. A z zapłonem to też nie ma aż takiego problemu bo w NZ aparat jest na wałku rożrządu właśnie tak jak w 16v. Pozdrawiam.


Macos

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz paź 12, 2008 16:25

z jakimi sprężynami? ich nawet nie ruszasz!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 348 gości