Załączanie Turbo MKII TD

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
barni
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 21:14
Lokalizacja: Łódź

Załączanie Turbo MKII TD

Post autor: barni » śr lis 16, 2005 01:38

Mam małe pytanie
Z racji tego,że nie miałem nigdy nic wspólnego z dieslami a tym bardziej z Turbo
nie zwracałem zbyt dużej uwagi na osiągi mojego zakupionego kilka miesięcy temu golfika.
Woził mnie z punktu A do B nie narzekałem na przyspieszenie ani ogólnie o komfort jazdy.
Aż do wczoraj...Myknąłem małą trasę ok 800km i niespodzianka...wyprzdzając kolumnę 4 tirów przekroczyłem 3700 na obrotomierzu i wcisneło mnie w fotel... :food: zawsze wydawało mi się,że Turbo powinno się załączć wcześniej.Wcześniej wydawało mi się,że Turbo jest bo jest(przyspieszenie przyzwoite,a że nie bardzo je było słychać to myślałem,że ten typ tak ma)...ale się widać myliłem.Po tej małej przygodzie jeszcze kilka razy musiałem :hmm: spróbować i zawsze w granicach 3700-3800 wciskało mnie wspaniale w fotelik :grin:
Stąd moje pytanie :Co może być przyczyną ,że tak późno się załącza?
silniczek RA + intercooler



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lis 16, 2005 08:45

Turbina się załancza przy odpowiednich obrotach, a spowodowane jest to siłą wydobywających spalin. U ciebie faktycznie troche za późno się załancza bo powinno przy 2000RPM. Czym to jest spowodowane?? Tu można polemizować, ale może ci się wałek już przycierać i turbo niedługo zdechnie, ale to tylko przypuszczenia. Podaj model turbiny i wszystko co pisze na tabliczce znamionowej, a spróbuję ci pomóc.



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » śr lis 16, 2005 08:48

Podejzewam ze to nie Turbo załącza sie tak poznobo turbo sie nie załącza tylko sprawnosc sprezarki narasta wraz z obrotami a wyrazny wzrost sprawnosci jest tak kolo 2500rpm. 3700rpm (tak kolo 4500 max moc! ale nie polecam tego zakresu dla diesla a nawet 3700 to duzo!!! :helm: ) to juz prawie zakres szczytowej mocy silnika i mysle ze to wlasnie to poczules jako ten "kop"



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lis 16, 2005 08:53

A ja podejrzewam, że to nie to bo jak wirnik pracuje zbyt szybko to łopatki zamiast przepychać powietrze przepycha do okoła wirnika tylko to co ma w łopatkach, a reszta zostaje bez ruchu.



Awatar użytkownika
barni
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 21:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: barni » śr lis 16, 2005 18:34

Jedyne co znalazłem o tej godzinie to ta tabliczka.Przy samej turbinie jest tak mało miejsca,że nie sposób cokolwiek dojrzeć chyba,że nie szukam tam gdzie powinienem...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 96 gości