nie dziala wiatrak
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- wasiak
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
nadal nie wiem o co ci chodzi
jak zrocbic zwarcie na czujniku na krotko nie rozwalajac go??
na krotko wzlaczam wiatrak na tej wtyczce co sie podlacza do czujnika
ale to nie ma nic wspolnego z czujnikiem w takim roziawazniu jakie terez stosuje
jak zrocbic zwarcie na czujniku na krotko nie rozwalajac go??
na krotko wzlaczam wiatrak na tej wtyczce co sie podlacza do czujnika
ale to nie ma nic wspolnego z czujnikiem w takim roziawazniu jakie terez stosuje
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM
- wasiak
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
nie sprawdzalem b o nie wiedzialem jak
poprostu go wymienilem
okazalo sie ze nie dziala nadal to podjechalem do sklepu zareklamowac
dostalem drugi i nadal to samo
jutro postaram sie znaalezc troszke czasu i go podgotuje
poprostu sie go sprawdza miernikiem z podlaczonym jakims zrodem pradu???
poprostu go wymienilem
okazalo sie ze nie dziala nadal to podjechalem do sklepu zareklamowac
dostalem drugi i nadal to samo
jutro postaram sie znaalezc troszke czasu i go podgotuje
poprostu sie go sprawdza miernikiem z podlaczonym jakims zrodem pradu???
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM
sprawdza sie go omomierzem , ten czujnik to jest zwykły termowyłącznik , jak jest odpowiednio gorący to załącza mu jeden styk a jak zrobi sie jeszcze bardziej gorący to załącza mu drugi styk , on po prostu ma włączać wiatrak chłodnicy , temperatura gdy włączy mu pierwszy styk to około 95 stopni drugi to około 100 stopni , nie podaje tu dokładnych temperatur załączania i wyłączania bo nie o to chodzi
- osobiście radziłbym wymienić termostat, - miałem kiedyś to samo,
jeśli zewrzesz kable które dochodzą do wentylatora i on zacznie pracować to wtedy możliwe że nie działa Ci termostat, jeśli pomimo zwarcia tych kabli wentylator nie zadziała to po prostu poszukaj gdzieś przerwy w obwodzie - choćby sprawdzając na początek wszystkie bezpieczniki czy są OK? a potem przeczyszczając styki wszystkie które tylko zobaczysz gołym okiem.
Termostat przy pewnej temperaturze dostaje szczeliny i wtedy gorący płyn może lecieć do okola układu chłodzenia, przy złym jego działaniu - brak jest obiegu albo go wogle nie ma, więc chłodnica nie jest cała gorąca, a przez to do twojego czujnika nie dochodzi temperatura która powinna go załączyć.
Już nie pamiętam jak robiłem zwarcie na wentylatorze, ale kabelkiem albo śrubokrętami, jutro będę jechał gdzieś swoim to rzucę okiem jak... i mogę opisać, teoretycznie wyciągasz tylko te wtyczkę z kablami która jest chyba podłączona do tego czujnika a tam potem możesz wsadzić drucik, agrafkę, czy nawet dwa śrubokręty... jeśli wentylator sie załączy w wyniku zwarcia to masz już pewność że obwód (tj styki, bezpieczniki i kable są ok) i wtedy wydaje mi sie że tylko termostat do wymiany.
- ale fachowcem od mechaniki nie jestem:)
jeśli zewrzesz kable które dochodzą do wentylatora i on zacznie pracować to wtedy możliwe że nie działa Ci termostat, jeśli pomimo zwarcia tych kabli wentylator nie zadziała to po prostu poszukaj gdzieś przerwy w obwodzie - choćby sprawdzając na początek wszystkie bezpieczniki czy są OK? a potem przeczyszczając styki wszystkie które tylko zobaczysz gołym okiem.
Termostat przy pewnej temperaturze dostaje szczeliny i wtedy gorący płyn może lecieć do okola układu chłodzenia, przy złym jego działaniu - brak jest obiegu albo go wogle nie ma, więc chłodnica nie jest cała gorąca, a przez to do twojego czujnika nie dochodzi temperatura która powinna go załączyć.
Już nie pamiętam jak robiłem zwarcie na wentylatorze, ale kabelkiem albo śrubokrętami, jutro będę jechał gdzieś swoim to rzucę okiem jak... i mogę opisać, teoretycznie wyciągasz tylko te wtyczkę z kablami która jest chyba podłączona do tego czujnika a tam potem możesz wsadzić drucik, agrafkę, czy nawet dwa śrubokręty... jeśli wentylator sie załączy w wyniku zwarcia to masz już pewność że obwód (tj styki, bezpieczniki i kable są ok) i wtedy wydaje mi sie że tylko termostat do wymiany.
- ale fachowcem od mechaniki nie jestem:)
- koniec świata?
mało prawdopodobne,
ale nadzieja nic nie kosztuje
mało prawdopodobne,
ale nadzieja nic nie kosztuje
nie chce byc namolny , ale sprawdż jeszcze raz wtyczke termowyłącznika , tam powinny dochodzić kable koloru czerwonego , czerwono-czarny i czerwono-biały , i teraz zmostkuj kabel czerwony z czerwono-białym , powinien sie włączyć pierwszy bieg , następnie zmostkuj czerwony z czerwono -czarnym , powinien sie włączać drugi bieg , bo skoro już wymieniłeś dwa lub trzy czujniki i nadal nie chodzi to coś nie jest tak
Ostatnio zmieniony ndz paź 05, 2008 18:57 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.
- wasiak
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
witam ponownie
znalazlem dzis troszke czasu i nie musialem nigdzie jechac wiec wyciagnolem czujnik z chlodnicy i go ugotoalem
co mnie jakos ne zdziwilo do konca czujnik dziala
podgotowalem tez stary czujnik i tez sie okazalo ze dziala
juz wiatrak tego nie wytrzyluje
tulejki maja juz takie luzy ze az lopatki zaczynaja o obudowe obcierac powoli
co nie zmienia faktu ze wiatrak dziala na obu biegach bez najmniejszego problemu
znalazlem dzis troszke czasu i nie musialem nigdzie jechac wiec wyciagnolem czujnik z chlodnicy i go ugotoalem
co mnie jakos ne zdziwilo do konca czujnik dziala
podgotowalem tez stary czujnik i tez sie okazalo ze dziala
kolego ja na wlacvzniku spietym kablem na krotko przejchalem juz ponad 3 k kmmiś fazi pisze:nie chce byc namolny , ale sprawdż jeszcze raz wtyczke termowyłącznika , tam powinny dochodzić kable koloru czerwonego , czerwono-czarny i czerwono-biały , i teraz zmostkuj kabel czerwony z czerwono-białym , powinien sie włączyć pierwszy bieg , następnie zmostkuj czerwony z czerwono -czarnym , powinien sie włączać drugi bieg , bo skoro już wymieniłeś dwa lub trzy czujniki i nadal nie chodzi to coś nie jest tak
juz wiatrak tego nie wytrzyluje
tulejki maja juz takie luzy ze az lopatki zaczynaja o obudowe obcierac powoli
co nie zmienia faktu ze wiatrak dziala na obu biegach bez najmniejszego problemu
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 175 gości