golf mk4 tdi dziwne problemy.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- sylwester.k
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: śr wrz 07, 2005 21:46
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
mozesz jeździc - musisz pamietać tylko o tym że auto łapie notlauf i przy np. wyprzedzaniu moze Ci nagle zabraknąc mocy. Z objawów wygląda to na N75 lub zapieczone kierownice w sprezarce - filtr paliwa możesz wymienić, ale nie przypuszczam żeby to coś dało - auto trzeba zdiagnozowac w dobrym warsztacie.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
- sylwester.k
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: śr wrz 07, 2005 21:46
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
nawet nie wiecie jakie to tutaj trudne. z czasem kiepsko a w warsztatach trzeba umawiać sie na godziny i nie da rady inaczej. cztery serwisy in we wszystkich to samo no i na dodatek w soboty zamkniete
[ Dodano: Wto Paź 18, 2005 19:57 ]
co do wyprzedzania już mi sie to przytrafiło. no i jade dzisiaj w jakieś ustronne miejsce wylac rope z filtra zobaczymy co bedzie w srodku. podobno jest jakiś otwór podspodem do czyszczenia z wody i parafiny w zimie
[ Dodano: Nie Paź 23, 2005 00:10 ]
ok mam dzisiaj nowe wiesci. byłem dzisiaj w warsztacie {niestety nie był to serwis vw} zrobiłem diagnostyke no mechanik wystawił taką diagnozę; błąd cisnienia powietrza czy jakoś tak, czyli turbina podaje zbyt dóże ciśnienie i komputer ją odłańcza. no i powiedział mi dokładnie w jaki sposób moge taki efekt wywołać to jest jazda z wykorzystaniem połnej mocy {lub prawie} pod obciązeniem, czyliy pod jakąs góreczkę szybsza wyprzedzanie itp. no i po wyjeżdzie z warsztatu nie mogłem tego nie sprawdzić, no i stało sie; górka gaz w deche auto na piątce dochodzi do 140 km/h i lekie szarpniecie {przychamowanie} i silnik ma brak mocy szybciej nie pojedzie i słabo przyspiesza. robię mały postój na stacji bo pijak sie odezwał ruszam i auto jedzie już sprawnie. a oto sposób naprawy zaproponowany przez mechanika: wyjecie turbiny wyczyszczenie założenie i ponowna regulacja kompem. no i stwierdził że mam chyba wyjęty katalizator ale ja nic o tym nie wiem musze zadzwonić do poprzedniego własciciela.co do przepływomieża to powiedział ze chyba jest sprawny , ale na sto procent nie może tego powiedzieć bo turbina podaje nierówno ciśnienie i trzeba by najpierw ją zreperować.
co sądzicie o tym wszystkim drodzy forumowicze czy na podstawie waszych doświadczen możecie poptwierdzić ta diagnoze czy może mechanik chce zrobić mnie w balona.
wydruku z analizy nie mam bo była robiona laptopem a nie specjalnym kompem diagnostycznym
z góry dziekuje za dalszą pomoc.
[ Dodano: Nie Paź 23, 2005 00:26 ]
ok mam dzisiaj nowe wiesci. byłem dzisiaj w warsztacie {niestety nie był to serwis vw} zrobiłem diagnostyke no mechanik wystawił taką diagnozę; błąd cisnienia powietrza czy jakoś tak, czyli turbina podaje zbyt dóże ciśnienie i komputer ją odłańcza. no i powiedział mi dokładnie w jaki sposób moge taki efekt wywołać to jest jazda z wykorzystaniem połnej mocy {lub prawie} pod obciązeniem, czyliy pod jakąs góreczkę szybsza wyprzedzanie itp. no i po wyjeżdzie z warsztatu nie mogłem tego nie sprawdzić, no i stało sie; górka gaz w deche auto na piątce dochodzi do 140 km/h i lekie szarpniecie {przychamowanie} i silnik ma brak mocy szybciej nie pojedzie i słabo przyspiesza. robię mały postój na stacji bo pijak sie odezwał ruszam i auto jedzie już sprawnie. a oto sposób naprawy zaproponowany przez mechanika: wyjecie turbiny wyczyszczenie założenie i ponowna regulacja kompem. no i stwierdził że mam chyba wyjęty katalizator ale ja nic o tym nie wiem musze zadzwonić do poprzedniego własciciela.co do przepływomieża to powiedział ze chyba jest sprawny , ale na sto procent nie może tego powiedzieć bo turbina podaje nierówno ciśnienie i trzeba by najpierw ją zreperować.
co sądzicie o tym wszystkim drodzy forumowicze czy na podstawie waszych doświadczen możecie poptwierdzić ta diagnoze czy może mechanik chce zrobić mnie w balona.
wydruku z analizy nie mam bo była robiona laptopem a nie specjalnym kompem diagnostycznym
z góry dziekuje za dalszą pomoc.
[ Dodano: Nie Paź 23, 2005 00:38 ]
[ Dodano: Wto Paź 18, 2005 19:57 ]
co do wyprzedzania już mi sie to przytrafiło. no i jade dzisiaj w jakieś ustronne miejsce wylac rope z filtra zobaczymy co bedzie w srodku. podobno jest jakiś otwór podspodem do czyszczenia z wody i parafiny w zimie
[ Dodano: Nie Paź 23, 2005 00:10 ]
ok mam dzisiaj nowe wiesci. byłem dzisiaj w warsztacie {niestety nie był to serwis vw} zrobiłem diagnostyke no mechanik wystawił taką diagnozę; błąd cisnienia powietrza czy jakoś tak, czyli turbina podaje zbyt dóże ciśnienie i komputer ją odłańcza. no i powiedział mi dokładnie w jaki sposób moge taki efekt wywołać to jest jazda z wykorzystaniem połnej mocy {lub prawie} pod obciązeniem, czyliy pod jakąs góreczkę szybsza wyprzedzanie itp. no i po wyjeżdzie z warsztatu nie mogłem tego nie sprawdzić, no i stało sie; górka gaz w deche auto na piątce dochodzi do 140 km/h i lekie szarpniecie {przychamowanie} i silnik ma brak mocy szybciej nie pojedzie i słabo przyspiesza. robię mały postój na stacji bo pijak sie odezwał ruszam i auto jedzie już sprawnie. a oto sposób naprawy zaproponowany przez mechanika: wyjecie turbiny wyczyszczenie założenie i ponowna regulacja kompem. no i stwierdził że mam chyba wyjęty katalizator ale ja nic o tym nie wiem musze zadzwonić do poprzedniego własciciela.co do przepływomieża to powiedział ze chyba jest sprawny , ale na sto procent nie może tego powiedzieć bo turbina podaje nierówno ciśnienie i trzeba by najpierw ją zreperować.
co sądzicie o tym wszystkim drodzy forumowicze czy na podstawie waszych doświadczen możecie poptwierdzić ta diagnoze czy może mechanik chce zrobić mnie w balona.
wydruku z analizy nie mam bo była robiona laptopem a nie specjalnym kompem diagnostycznym
z góry dziekuje za dalszą pomoc.
[ Dodano: Nie Paź 23, 2005 00:26 ]
ok mam dzisiaj nowe wiesci. byłem dzisiaj w warsztacie {niestety nie był to serwis vw} zrobiłem diagnostyke no mechanik wystawił taką diagnozę; błąd cisnienia powietrza czy jakoś tak, czyli turbina podaje zbyt dóże ciśnienie i komputer ją odłańcza. no i powiedział mi dokładnie w jaki sposób moge taki efekt wywołać to jest jazda z wykorzystaniem połnej mocy {lub prawie} pod obciązeniem, czyliy pod jakąs góreczkę szybsza wyprzedzanie itp. no i po wyjeżdzie z warsztatu nie mogłem tego nie sprawdzić, no i stało sie; górka gaz w deche auto na piątce dochodzi do 140 km/h i lekie szarpniecie {przychamowanie} i silnik ma brak mocy szybciej nie pojedzie i słabo przyspiesza. robię mały postój na stacji bo pijak sie odezwał ruszam i auto jedzie już sprawnie. a oto sposób naprawy zaproponowany przez mechanika: wyjecie turbiny wyczyszczenie założenie i ponowna regulacja kompem. no i stwierdził że mam chyba wyjęty katalizator ale ja nic o tym nie wiem musze zadzwonić do poprzedniego własciciela.co do przepływomieża to powiedział ze chyba jest sprawny , ale na sto procent nie może tego powiedzieć bo turbina podaje nierówno ciśnienie i trzeba by najpierw ją zreperować.
co sądzicie o tym wszystkim drodzy forumowicze czy na podstawie waszych doświadczen możecie poptwierdzić ta diagnoze czy może mechanik chce zrobić mnie w balona.
wydruku z analizy nie mam bo była robiona laptopem a nie specjalnym kompem diagnostycznym
z góry dziekuje za dalszą pomoc.
[ Dodano: Nie Paź 23, 2005 00:38 ]
- sylwester.k
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: śr wrz 07, 2005 21:46
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
U mnie takze taki sam zabieg został przeprowadzony-pomogło na jakiś czas.Na dzień dzisiejszy coś tam wewnątrz skrzypi i z lekka sie zawiesza.Żeby było ciekawiej jeżdze na paliwie tankowanym tylko w Statoil.......Ostatnio zakupiłem magnetyzery -może po tym zabiegu zapomnę o podobnych jak i u ciebie objawach
PSJ- P_izdowaty Styl Jazdy. Czyli nieprzekraczanie 120km/h zmiana biegów przy 2500 obr itp.
Auta ze zmienną geometrią sprężarki muszą od czasu do czasu byc przedmuchane - i wbrew pozorom lubią wysokie obroty (jak na diesla ). Jezdzenie na niskich obrotach powoduje osadzanie się sadzy w układzie wylotowym, która to z kolei powoduje zapiekanie sie kierownic, zapychanie katalizatora itp.
Auta ze zmienną geometrią sprężarki muszą od czasu do czasu byc przedmuchane - i wbrew pozorom lubią wysokie obroty (jak na diesla ). Jezdzenie na niskich obrotach powoduje osadzanie się sadzy w układzie wylotowym, która to z kolei powoduje zapiekanie sie kierownic, zapychanie katalizatora itp.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
No tak
Corvax nie ma to jak 1Z - NIE ;) ??Corvax pisze:PSJ- P_izdowaty Styl Jazdy. Czyli nieprzekraczanie 120km/h zmiana biegów przy 2500 obr itp.
Auta ze zmienną geometrią sprężarki muszą od czasu do czasu byc przedmuchane - i wbrew pozorom lubią wysokie obroty (jak na diesla ). Jezdzenie na niskich obrotach powoduje osadzanie się sadzy w układzie wylotowym, która to z kolei powoduje zapiekanie sie kierownic, zapychanie katalizatora itp.
Są tacy co potrafią zrobic np. 110 niewielkim wysiłkiem, a i PSJ'y se mogą pojeździć nie martwiąc się zmienną geometrię łopatek
pozdrawiam
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
siemka siemka ,
Sylwester :
jesli twoj silnik to AJM to ma mniejszy moment obrotowy niz 130 konne, 115ps ale ATJ maja tyle samo co 130ps, mam nadzieje ze trafiles na dobrego ajm bo te pierwsze sie zajebiscie szybko sypia , wiem co gadam bo kolega w passacie juz 2 razy wyienial silnik ajm i sie sypaly teraz zmienil na atj i jest jak narazie okok ... ale to na marginesie ...
Mialem ten sam problem co ty , turbina dostawala za duzo cisnienia - wychodzilo z bledow , ale to nie wina turbiny tylko przetwornika cisnienia (tak to sie po polsku nazywa?? ) wymienilem i bylo niby ok , ale auto tylko 180jechalo , do tego musialem taki czujnik wymienic na rurze ktora idzie do filtra powietrza (nie wiem jak to sie po polsku nazywa - po niemiecku luftmassenmesser ) jednak ten czujnik wziolem z mercedesa A-klasy CDI, bo sa lepsze , nie nawalaja tak czesto i sa tansze... (pasuja w 100%)
Teraz auto przyspiesza zajebiscie i max leci 220kmh - mysle ze to dobry wynik na passata z automatem (tiptronic), jesli bedziesz dalej mial problemy mozesz do mnie zachaczyc w drodze do polski , to podlaczymy twojego golfa do laptopa (wszystko mam w domu) i zobaczymy co nam powie ... czesci mam tez bo wymienilem zepsute na nowy rachunek ....
Ser
Sylwester :
jesli twoj silnik to AJM to ma mniejszy moment obrotowy niz 130 konne, 115ps ale ATJ maja tyle samo co 130ps, mam nadzieje ze trafiles na dobrego ajm bo te pierwsze sie zajebiscie szybko sypia , wiem co gadam bo kolega w passacie juz 2 razy wyienial silnik ajm i sie sypaly teraz zmienil na atj i jest jak narazie okok ... ale to na marginesie ...
Mialem ten sam problem co ty , turbina dostawala za duzo cisnienia - wychodzilo z bledow , ale to nie wina turbiny tylko przetwornika cisnienia (tak to sie po polsku nazywa?? ) wymienilem i bylo niby ok , ale auto tylko 180jechalo , do tego musialem taki czujnik wymienic na rurze ktora idzie do filtra powietrza (nie wiem jak to sie po polsku nazywa - po niemiecku luftmassenmesser ) jednak ten czujnik wziolem z mercedesa A-klasy CDI, bo sa lepsze , nie nawalaja tak czesto i sa tansze... (pasuja w 100%)
Teraz auto przyspiesza zajebiscie i max leci 220kmh - mysle ze to dobry wynik na passata z automatem (tiptronic), jesli bedziesz dalej mial problemy mozesz do mnie zachaczyc w drodze do polski , to podlaczymy twojego golfa do laptopa (wszystko mam w domu) i zobaczymy co nam powie ... czesci mam tez bo wymienilem zepsute na nowy rachunek ....
Ser
ser, w Twoim przypadku miałes padniety N75 (elektrozawór ograniczenia cisnienia) i przepływkę - swoją droga ciekawa ta historia ze swapem przepływki z A-klasy.
U autora wątku objawy wskazują albo na N-75, albo zapieczone kierownice w spręzarce. Tak czy owak powinno to wyjść na diagnozie dynamicznej.
U autora wątku objawy wskazują albo na N-75, albo zapieczone kierownice w spręzarce. Tak czy owak powinno to wyjść na diagnozie dynamicznej.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 288 gości