Witam,
Chciałem sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej za pomocą VAGa i VW-Toola.
Po pierwsze ani VAG, ani VW-Tool nie znalazł błędów czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
Jednak analizując dokładniej bloki pomiarowe można zauważyć, że:
W przypadku zimnego silnika (włączony tylko zapłon) temperatura cieczy chłodzącej wyniosła (bez włączonego silnika): 66 st. C (tak pokazał VW-Tool), a VAG 150 st. C.
Przy czym należy zaznaczyć, że odczyt był dla różnych bloków pomiarowych:
VW-Tool blok 000, pozycja 1
VAG blok 001, pozycja 2
Poniżej linki do fotek:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... cb568bd63e
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... f5c5a28a5f
Jednak w przypadku rozgrzanego silnika (silnik pracował ok.14 minut na wolnych obrotach – lekkie przegazówki) temperatura cieczy chłodzącej wyniosła 72 st. C (tak pokazał VW-Tool), a VAG dalej pokazywał 150 st. C.
VW-Tool blok 000, pozycja 1
VAG blok 001, pozycja 2
Poniżej linki do fotek:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... b4017f2622
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... d8ef27c1fd
Jednak jak sprowadzałem odczyt w blokach pomiarowych na rozgrzanym silniku w tych samych blokach pomiarowych zarówno VW-Tool jak i VAG okazało się, że w obu przypadkach są te same wyniki i temperatura cieczy chłodzącej wynosiła 150 st. C w bloku 001, pozycja 2.
VW-Tool blok 001, pozycja 2
VAG blok 001, pozycja 2
Dlaczego więc jest różnica w odczycie między blokami 000, pozycja 1 i 001, pozycja 2. Z tego, co mi wiadomo dotyczą tego samego?
Czy właściwa jest temperatura w którymś z tych bloków?
VWTool, dotyczy czujnika temp. ciecz. chł
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
VWTool, dotyczy czujnika temp. ciecz. chł
Ostatnio zmieniony pn paź 06, 2008 08:23 przez lucekw, łącznie zmieniany 1 raz.
Golf III Variant 1,6 GT; 101 PS (74 KW); rok produkcji: 1998 (końcówka produkcji); PB+LPG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 269 gości