Jakie sa najczęstsze usterki w MK3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Moze nie tyle usterka, co slaba strona Golfow 3 sa tuleje tylnej belki.
Spotkalem sie w silnikach TDI z przypadloscia zwiazana z kolem pasowym, kolem zebatym i wałem korbowym - czesto lubi sie to wyrobic i zaczyna latac na boki, a jak to sie moze skonczyc - mozna doczytac na forum - jak ktos ma pecha, to ma po silniku.
Spotkalem sie w silnikach TDI z przypadloscia zwiazana z kolem pasowym, kolem zebatym i wałem korbowym - czesto lubi sie to wyrobic i zaczyna latac na boki, a jak to sie moze skonczyc - mozna doczytac na forum - jak ktos ma pecha, to ma po silniku.
GTIII - co ty masz za auto?!?
Mój golf r. 94, przebieg wg licznika 167 tys., wersja 3D CL z klimą, bez szyberdachu, szyby i lusterka manualne. Oto co się psuło w ciągu trzech lat eksploatacji:
1. czujnik temperatury (problemy z odpalaniem) - 20 zł
2. dodatkowa zmiana filtra oleju z Filtron na Mann (migająca kontrolka) - ok.20 zł
3. pęknięty wężyk gumowy ukł. chłodzenia nad kolektorem wydechowym - ok.30zł
4. wymiana chłodnicy klimy (dziurawa jak sito) - ok. 600zł części, montaż, nabicie
5. wymiana kostki stacyjki x3!!! - 20zł potem 20zł i potem 80zł (z serwisu)
6. rdza na tylnych błotnikach (od strony bagażnika) oraz na przednich błotnikach i dolnej części lewych drzwi - chlapacze przód 80 zł, nadkola tył 40 zł, malowanie i konserwacja w/w elementów ok. 300 zł
7. wymiana amortyzatorów tył - Sachs - 300 zł
8. kłopoty z fabrycznym alarmem - czyszczenie styków 6,5zł
9. złamana tylna półka - 50 zł używka
10. wymiana olejowej poduszki skrzyni biegów - 20 zł.
11. Spalone żarówki oswietlenia licznika i nawiewów
12. Wymiana zaślepki haka holowniczego w tylnym zderzaku - 20 zł
13. Wymiana grilla (pęknięty zaczep) - ok.30 zł
14. Wymiana paska pompy wspomagania - 15 zł
Co wymaga jeszcze naprawy:
1. Brzęcząca szyba w drzwiach kierowcy
2. Złamana noga fotela kierowcy
3. Niewielkie ślady rdzy na tylnej klapie (ten typ tak ma)
Inne usterki, których nie będę robił:
1. Niewielkie wycieki oleju spod uszczelki pokrywy zaworów (tzw. "pocenie się")
2. Wykruszona guma plastików podszybia (ta co przylega do szyby)
Jak widać większość tych usterek to drobiazgi. Najbardziej po kieszeni uderzyło mnie malowanie, klima i amorki. Baaardzo wkurzajaca jest stacyjka. Golf 3 ma dość słabe, łamliwe elementy z plastiku (chodzi głównie o wszelkie zaczepy i uchwyty). W wersji 3D siadają też rączki do podnoszenia oparcia fotela. No i klapa bagażnika - bardzo lubi rdzę. Słyszałem też o awaryjnych podnośnikach szyb elektrycznych. Ogólnie polubiłem mój samochód za to że 80% tych usterek wyeliminowałem sam, a części zamienne są b. tanie jak widać. Do w/w listy nie dołączyłem oczywiście wydatków typowo eksploatacyjnych jak wymiany płynów, paska rozrządu, filtrów...
Mój golf r. 94, przebieg wg licznika 167 tys., wersja 3D CL z klimą, bez szyberdachu, szyby i lusterka manualne. Oto co się psuło w ciągu trzech lat eksploatacji:
1. czujnik temperatury (problemy z odpalaniem) - 20 zł
2. dodatkowa zmiana filtra oleju z Filtron na Mann (migająca kontrolka) - ok.20 zł
3. pęknięty wężyk gumowy ukł. chłodzenia nad kolektorem wydechowym - ok.30zł
4. wymiana chłodnicy klimy (dziurawa jak sito) - ok. 600zł części, montaż, nabicie
5. wymiana kostki stacyjki x3!!! - 20zł potem 20zł i potem 80zł (z serwisu)
6. rdza na tylnych błotnikach (od strony bagażnika) oraz na przednich błotnikach i dolnej części lewych drzwi - chlapacze przód 80 zł, nadkola tył 40 zł, malowanie i konserwacja w/w elementów ok. 300 zł
7. wymiana amortyzatorów tył - Sachs - 300 zł
8. kłopoty z fabrycznym alarmem - czyszczenie styków 6,5zł
9. złamana tylna półka - 50 zł używka
10. wymiana olejowej poduszki skrzyni biegów - 20 zł.
11. Spalone żarówki oswietlenia licznika i nawiewów
12. Wymiana zaślepki haka holowniczego w tylnym zderzaku - 20 zł
13. Wymiana grilla (pęknięty zaczep) - ok.30 zł
14. Wymiana paska pompy wspomagania - 15 zł
Co wymaga jeszcze naprawy:
1. Brzęcząca szyba w drzwiach kierowcy
2. Złamana noga fotela kierowcy
3. Niewielkie ślady rdzy na tylnej klapie (ten typ tak ma)
Inne usterki, których nie będę robił:
1. Niewielkie wycieki oleju spod uszczelki pokrywy zaworów (tzw. "pocenie się")
2. Wykruszona guma plastików podszybia (ta co przylega do szyby)
Jak widać większość tych usterek to drobiazgi. Najbardziej po kieszeni uderzyło mnie malowanie, klima i amorki. Baaardzo wkurzajaca jest stacyjka. Golf 3 ma dość słabe, łamliwe elementy z plastiku (chodzi głównie o wszelkie zaczepy i uchwyty). W wersji 3D siadają też rączki do podnoszenia oparcia fotela. No i klapa bagażnika - bardzo lubi rdzę. Słyszałem też o awaryjnych podnośnikach szyb elektrycznych. Ogólnie polubiłem mój samochód za to że 80% tych usterek wyeliminowałem sam, a części zamienne są b. tanie jak widać. Do w/w listy nie dołączyłem oczywiście wydatków typowo eksploatacyjnych jak wymiany płynów, paska rozrządu, filtrów...
Pewnie ma to związek z tm co piszesesz ale dzieje się to przy wyłączonych kierunkach, wystarczy odpowiednio z 'czuciem' gmyrnąć kluczykiem w stacyjce. Muszę zapewne kostke stacyjki wymienić.Misiek_B pisze:E a to czsem nei świe ca ci się swiatła pozycyjne lewe lub prawe bo jak tak to kierunkowskazy bo jak wyjmiesz kluczyk i zostawisz włączony kierunek to bedzie sie palic ta strona pozycyjnych na który właczony jest kierunek.
Pzdr
[ Dodano: 03 Paź 2008 23:31 ]
Takie samo jak twoje tylko 3 lata młodsze i z pełną elektryką, do 2006r serwisowane u helmutów w autoryzowanym serwisie. Jak patrze na twoją liste i wykreślę to co już zaliczyłem to mam biznes plan na njbliższe 2-3lata. Niby te naprawy są tanie ale bardzo upierdliwe. Ja nie mam na to czasu. Średnio raz na miesiąc dwa trzeba się usmarować. A jak nie mam czasu się smarować to to wtedy już nie jest tanio bo mechaniory też muszą z czegoś żyć.DrLupus pisze:GTIII - co ty masz za auto?!?
Mój golf r. 94, przebieg wg licznika 167 tys., wersja 3D CL z klimą, bez szyberdachu, szyby i lusterka manualne. Oto co się psuło w ciągu trzech lat eksploatacji:
...
Pzdr
GT III
- grzechu2410nn
- Gadatliwa bestia
- Posty: 506
- Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:41
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
moj golf III 97 rok pelna elektryka
czyszczenie styków w kostce przy drzwiach 5 zł
wykasowanie bledu poduszek 50 zł ( przesunąłem fotel na wł. silniku)
to wszystko co robiłem przez 4 lata :green_fuck: nie liczac wymiany oleju rozrządu , klocków hamulcowych , płynu chłodnicy
czyszczenie styków w kostce przy drzwiach 5 zł
wykasowanie bledu poduszek 50 zł ( przesunąłem fotel na wł. silniku)
to wszystko co robiłem przez 4 lata :green_fuck: nie liczac wymiany oleju rozrządu , klocków hamulcowych , płynu chłodnicy
z kucharskimi pozdrowieniami Grzegorz Dziedzic
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Podeśle dodatkowo ciekawy link z wszelkimi opiniami o golfie także opiniami fachowców.
Bardzo proszę oto link >>> http://www.moto.gda.pl/b_i_c.htm?id_modelu=46
Bardzo proszę oto link >>> http://www.moto.gda.pl/b_i_c.htm?id_modelu=46
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Najlepszy jest ten fragment: "Fachowcy są zgodni w swych opiniach o dużej odporności Golfa III na zjawiska korozji. Oczywiście, w starszych samochodach, zwłaszcza tych niedbale eksploatowanych lub po niefachowych naprawach blacharskich, nadmierna rdza może sprawiać kłopoty, ale nie wynikają one tak jak dawniej z błędnej technologii fabrycznej."Maćkooo pisze:Podeśle dodatkowo ciekawy link z wszelkimi opiniami o golfie także opiniami fachowców.
Bardzo proszę oto link >>> http://www.moto.gda.pl/b_i_c.htm?id_modelu=46
Zastanawiam się co oznacza "niedbale eksploatowanych". W żadnym aucie nie miałem dziury w podłodze bo producenci stosowali ocynk. Konstruktorzy IIIki o takich wynalazkach nie słyszeli, do tego zostawili niezabezpieczone koreczki w podłodze wokół których blacha gnije że chocho. A tu prosze jakiś "fachowiec" pisze że to nie jest błędna technologia tylko niedbałość w eksploatacji .
GT III
nie miałem wczesniej innego samochodu niz golf III ale prawde mowiac opinia ze vw sa niezawodne z powietrza sie nie wzieła... wiec wydaje mi sie ze inne marki wcale nie mają mniej wad/usterek
poza tym np w moim golfie pomimo ze ma 14 lat i 289 tys działa wsio (abs, elektryka, podgrzewanie luster, tylko klima zwalona ale czegos tam po bęcce nie wsadzili i dlatego) ogolnie wydaje mi sie ze golfik to duzo lepszy wybór niz astra hondy i wsio inne z tego samego segmentu i przedziału cenowego... NO tom sie rozpisał
poza tym np w moim golfie pomimo ze ma 14 lat i 289 tys działa wsio (abs, elektryka, podgrzewanie luster, tylko klima zwalona ale czegos tam po bęcce nie wsadzili i dlatego) ogolnie wydaje mi sie ze golfik to duzo lepszy wybór niz astra hondy i wsio inne z tego samego segmentu i przedziału cenowego... NO tom sie rozpisał
u mnie w ciagu prawie 3 lat wystapily awarie:
- uszkodzenie dwoch czujnikow plynu (w kroccu i w chlodnicy)
- uszkodzenie termostatu
- uszkodzenie pompy wody
pozostale rzeczy to sprawy eksploatacyjne (filtry, zaplon, zawieszenie...)
ogolnie golf3 ma problemy z korozja, hamulcami, elektryka no i oczywiscie szyberdachem oraz poadajacymi drzwami
- uszkodzenie dwoch czujnikow plynu (w kroccu i w chlodnicy)
- uszkodzenie termostatu
- uszkodzenie pompy wody
pozostale rzeczy to sprawy eksploatacyjne (filtry, zaplon, zawieszenie...)
ogolnie golf3 ma problemy z korozja, hamulcami, elektryka no i oczywiscie szyberdachem oraz poadajacymi drzwami
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 227 gości