Gaśnie na wolnych obrotach.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt sie 24, 2007 16:05

Hmm.... mkII, 1.6l benzyna, na jednopunktowym wtrysku - chyba takich nie ma...
A z prądem wszystko jest ok - akumulator ma napięcie, światła się dobrze świecą?
Jak tak, to sprawdź jaki masz silnik - typ silnika to pierwsze litery jego numeru (masz to w dowodzie rejestracyjnym), albo możesz to sprawdzić na wklejce w bagażniku - poszukaj na forum, jak określić tym silnika, na pewno znajdziesz.
Jeżeli masz silnik PN, to zapraszam ponownie do przeszukania forum - w wyszukiwarce wpisz "nierówne obroty", pojawi się temat "nierówne obroty silnika 1.6 PN" lub coś w tym stylu, tam masz dużo wiedzy na ten temat.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
RuncoR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn cze 18, 2007 19:25
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: RuncoR » pt sie 24, 2007 18:48

A ja jednak się nie poddałem :) Walczę dalej mimo małej wiedzy na ten temat :) Jak wrócę z garażu napewno napiszę wam co udało mi się zrobić !! Trzymajcie kciuki :D

[ Dodano: 24 Sie 2007 19:38 ]
chyba znalazłem usterkę ..... zaraz dodam foto i pytanie :) oby to było to [-o<

[ Dodano: 24 Sie 2007 19:55 ]
Obrazek

czy na tej wtyczce (podłączona ona jest do elektrozaworu odcinającego) w momencie przekręcenia kluczyka na zapłon powinien być prąd (+) czy masa (-) ?? U mnie jest masa a w momencie rozruchu nie wiem bo nie miałem pomocnika żeby to sprawdzić :(


Zapraszam również na stronę Audi Klub Iława = www.Audi.Ilawa.pl

Awatar użytkownika
tronic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt maja 09, 2006 15:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: tronic » sob sie 25, 2007 08:25

To wlasnie jest ten elektrozawor o ktorym pisalem. po prekreceniu kluczyka powinien na nim byc +. podepnij go na ostro pod aku i uruchom silnik zobaczysz czy bedzie roznica. :)


[img]http://vwforum.pl/edycje/function.jpg[/img]

Awatar użytkownika
RuncoR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn cze 18, 2007 19:25
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: RuncoR » sob sie 25, 2007 12:03

Dobra ..... już wiem, że to jest to :) tylko jeszcze nie wiem czy ten bezpiecznik jest od tego bo ciągle jeden mi się pali :/ (17 bezpiecznik "automatic choke and idling cut valve") teraz muszę dowiedzieć się od czego jest ten bezpiecznik i dlaczego w przewodzie podłączonym do elektrozaworu nie płynie prąd.


Zapraszam również na stronę Audi Klub Iława = www.Audi.Ilawa.pl

Awatar użytkownika
wapniak6
Corrado Maniak
Corrado Maniak
Posty: 206
Rejestracja: pn lip 30, 2007 10:54
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Post autor: wapniak6 » sob sie 25, 2007 13:22

Lipek81, Lipek81, tu wapniak moje nr to wvwzzz1gzmw.... i co dalej?


Nie ważne przy czym stoisz ważne jak tym jeździsz!
Corrado 1.8 16V
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186657

[img]http://img505.imageshack.us/img505/8170/43464200gu6.gif[/img]

Awatar użytkownika
tronic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt maja 09, 2006 15:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: tronic » sob sie 25, 2007 16:35

RuncoR pisze: "automatic choke and idling cut valve")
automatyczne ssanie i zawor wolnych obrotow.
U mnie na tym kablu tez nie ma pradu, ale bezpiecniki wszystkie cale. tymczasowo podpialem sie pod cewke (+ po kluczyku) i dziala.


[img]http://vwforum.pl/edycje/function.jpg[/img]

Awatar użytkownika
RuncoR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn cze 18, 2007 19:25
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: RuncoR » sob sie 25, 2007 21:56

tronic, proszę bardzo, oto punkcik dla ciebie :) a niżej opisze wszystko co i jak.

Kabel prowadzący do elektrozaworu jest podłączony w kostce idącej do bezpieczników z kablem prowadzącym do jednego z czujników (chyba) temperatury wody (tego po lewej stronie na zdjęciu poniżej). Czujnik ten robił zwarcie i dlatego wywalało bezpiecznik o którym wcześniej pisałem. Dzisiaj niestety sobota więc nie mogłem kupić nowego :( ale po odłączeniu kabla plusowego od czujnika i wymianie bezpiecznika auto zapala od pierwszego razu \:D/

Obrazek


Zapraszam również na stronę Audi Klub Iława = www.Audi.Ilawa.pl

Awatar użytkownika
hormon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw maja 04, 2006 19:50
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: hormon » ndz sie 26, 2007 14:18

nowy czujnik kosztuje ok 65zzl org vw ja mialem tez problemy z odpalaniem mojego szukalem wszedczie przyczyny a okazalo sie ze ten czujnik tez ma cos wspolnefgo z sterowaniem zaplonem czy cos w tym stulu takze to bedzie wedlug mnie ten niebieski czujnik


[b]:: VW Golf II, VW Golf III, VW Touran, VW Passat B5 Kombi (nadal jest), VW T-ROC, Škoda Kodiaq Sportline -Aktualnie :hmm:[/b] :banghead:

Awatar użytkownika
RuncoR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn cze 18, 2007 19:25
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: RuncoR » śr sie 29, 2007 14:50

Niestety znowu muszę ożywić temat.

Tym razem mam pytanie do osób posiadających taki sam silnik jak ja. Chodzi o to, że nie jestem pewien czy kable są dobrze podłączone do czujników. Prosił bym o sprawdzenie Jak Macie podłączone kable do obu tych czujników. Czyli czy macie masę czy plus i do których pinów co przychodzi.

Dodam jeszcze, że na 2 kablach mam 12V i na 2 mam masę.
Ostatnio zmieniony śr sie 29, 2007 18:26 przez RuncoR, łącznie zmieniany 1 raz.



jane
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt paź 03, 2008 08:31
Lokalizacja: poznan

Post autor: jane » pt paź 03, 2008 08:48

tronic pisze:sprawdz czy jest napiecie na tym elektrozaworze i czy masz mase na gazniku. tak dla swietego spokoju ;)
jak wyglada en elektrozawór?? ma ktoś fotkę??



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pt paź 03, 2008 15:06

jane pisze:jak wyglada en elektrozawór?? ma ktoś fotkę??
Oto on >>>
Obrazek
Ale jeśli chodzi o gasnący silnik z gaxnikiem pierburg 2e2 to nie bedzie winny ten zawór. Wine ponosza zabrudzone ew. zatkane dysze i sama regulacja wolnych obrotów. Ew nioeszczelności na wężykach i podstawie gaznika. :D
Ostatnio zmieniony pt paź 03, 2008 15:07 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » czw sie 06, 2009 08:01

[quote="Maćkooo"]Ale jeśli chodzi o gasnący silnik z gaxnikiem pierburg 2e2 to nie bedzie winny ten zawór. Wine ponosza zabrudzone ew. zatkane dysze i sama regulacja wolnych obrotów. Ew nioeszczelności na wężykach i podstawie gaznika.[/quote

Prosze o pomoc, bo juz nie wyrabiam. Walcze z tym gaxnikiem i nie wiem co robić.
Nie mam wolnych obrotów...silnik gasnie i już.
Wymieniłem podstawę gaźnika, filt paliwa, filtr powietrza, wszystkie gumowe wężyki podciśnieniowe, rozkręciłem gaźnik i przeczyściłem go. Po złożeniu chodził ładnie równo na jałowym. Przejechałem jakieś 6km i znowu zaczął. Gasnie na wolnych i już.
Znowu przeczyściłem - tym razem tylko dysze wolnych obrotów oraz otwór w gaźniku gdzie wkręcana jest dysza. Skręciłem wszystko, zalożyłem i przejechałem kilka kilometrów i znowu powróciło - gaśnie jak puszczę pedał gazu. Zauważyłem że obroty spadają mu jak wcisnę hamulec. Potem już nie mam wolnych obrotów aż do ponownego przeczyszczenia dyszy. Co mam robić, czy ktoś jest mi w stanie pomóc, doradzić? Proszę Was o pomoc.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sie 06, 2009 10:24

zacznij od sprawdzenia czy gaźnik nie przelewa (nadmierny poziom benzyny). Szukaj o membranie zaworu wzbogacania mieszanki, pływaku i zaworze iglicowym - to na początek, wszystko znajdziesz szukajką.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » czw sie 06, 2009 10:30

Zawór wzbogacenia mieszanki sprawdziłem i nie widać żeby uszczelki były twarde lub popękane. Gaźnik miałem rozkręcony i pływak też nie ma żadnych uszkodzeń (dziurki itp..). Gdzie jest ten zawór iglicowy i jak go przeczyścić?

[ Dodano: Pią Sie 07, 2009 7:16 am ]
To znowu ponownie ja :(
Sprawdziłem membrany w zaworze wzbogacenia i sa OK.
Tak myślę o iglicy....jednak nie mam wolnych obrotów przez cały czas nawet jak wypalam resztę benzyny przed przełączeniem na gaz. Wtedy nie powinien tego chyba robić.
Czy jest jeszcze jakaś możliwość? Coś co mógłbym sprawdzić i naprawić?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 288 gości