bujanie na koleinach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » wt lis 15, 2005 12:00

cyra pisze:khm...

szukalem na forum skrotu ET i nie znalazlem, wiec moze powiesz mi co on znaczy?
Jest to tzw osadzenie felgi. Im mniejsze ET tym bardziej całe koła/felgi wystają na zewnątrz autka, im większe ET tym są bardziej schowane do środka. Na feldze powinno być wybite.

Pozdrawiam ;)


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lis 15, 2005 13:57

taki mały szczegół, jest to tzw odsadzedzenie a nie osadzenie...pozdro ajt :pub:



djset

Post autor: djset » wt lis 15, 2005 14:00

ta liczba powinna byc w granicach okolo ET45, wiec szukaj czegos takiego. moze byc i nawet ET15 ;-) ale jak znajdziesz ta liczbe to porownaj tylne felgi z przednimi felgami i moze to jest wlasnie ten ból :) zycze powodzenia.
aha, ET jest wybite na feldze. tzn powinno byc wybite ;)



Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » wt lis 15, 2005 14:01

sas_gti pisze:taki mały szczegół, jest to tzw odsadzedzenie a nie osadzenie...pozdro ajt :pub:
Faktycznie - sorki ;)

Pozdrówka ;)


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt lis 15, 2005 18:00

za duzo rzeczy zrobiłes na raz w swoim autku i teraz cięzko postawic jednoznaczną diagnozę, ale na początek zrób tak : piszesz że wymieniłeś opony zimowe ale tylko z przodu, to weź zamień koła tylne z przednimi tak żeby z przodu były letnie znowu i zobacz czy cos sie poprawi, z własnego doświadczenia wiem że przejście z letnich na zimowe i odrazu auto inaczej sie prowadzi jakby pierwszy raz sie wsiadło do własnego golfa, ale to normalne bo guma miekka a jeszcze mrozu nie ma i troche paskudnie sie prowadzi (pływa), a druga rzecz do faktycznie mogłes sie przyzwyczaic do poprzedniej geometrii przedniej osi i zmiana ustawienia z rozbiezności (bo taka miałeś) na zbiezność w okolicach 0+-30" taje taki efekt że układ kierowniczy staje sie bardziej "czuły" i małe skręcenie kierownicy podczas jazdy daje natychmiastowa reakcje do czego trudno w twoim przypadku sie może przyzwyczaić! Jest jeszcze jedna mozliwość choc mało prawdopodobna: diagności od geometrii maja źle skalibrowany przyżąd i geometrie masz źle ustawioną, sam to przerabiałem jak pojechałem na geometrie do zakładu gdzie dysponowali nowiutkim komputerowym urzadzeniem, wszystko elegancko ustawili, ale zaraz po wyjechaniu za zakładu czułem że jest cos nie tak, pojechałem do innego zakładu i sprawdzili mi geometrię na starym optycznym przyrzadzie (chyba GTO to było) i co sie okazało: zbieznośc była spiepszona i to strasznie bo zamiast ustawienia w okolicach 0st była ponad -1stopni, a to jest śmierc dla opon w ciagu 1000km no i była przyczyna dla której odrazu poczułem że auto cos sie nie prowadzi dobrze! Czyli powoli posprawdzaj sobie najpierw oponki, a potem polecam jeszcze raz geometrię.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw lis 17, 2005 17:28

ultradźwięk pisze:Nie wiem jaki masz rozmiar opon ale z tego co piszesz to pewnie szerokie? Ja mam 195 i niestety od poczatku mojej jazdy tak jest ( ale zawal nie doszedl do skutku :) ). Najgorzej jest gdy jest mokra jezdnia i jedziesz koleinka to jest dopiero sztuka. Coż wielki uklon do naszego rządu za idealna jakość dróg.

pozdrawiam
tu się z tobą zgodzę to opony dają znać ! :cool:



Awatar użytkownika
Gil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 10, 2005 11:24
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Gil » sob lis 19, 2005 12:07

Naciśnij na któryś bok autka jeśli kołysze to amortyzatory do du.y
Dobry amortyzator jeśli naciśniesz na niego to powinien wrócić a niemoże sie kołysać



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 357 gości