Witam.
Chciał bym sie dowiedzieć czy istenieje jakas skuteczna metoda zeby zresetowac komputer w Golfie II 1.3 (NZ)?!
Pozdrawiam.
			
													reset komputera w NZ
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- 
				blazej__84
 - Nowicjusz

 - Posty: 14
 - Rejestracja: czw cze 05, 2008 14:18
 - Lokalizacja: Tarczyn
 
reset komputera w NZ
					Ostatnio zmieniony czw paź 02, 2008 15:01 przez blazej__84, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									- Paweł Marek
 - V.I.P.

 - Posty: 26259
 - Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
 - Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
 
- 
				blazej__84
 - Nowicjusz

 - Posty: 14
 - Rejestracja: czw cze 05, 2008 14:18
 - Lokalizacja: Tarczyn
 
- Paweł Marek
 - V.I.P.

 - Posty: 26259
 - Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
 - Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
 
Jak sprawdzić? Udać się  do elektronika który na oscyloskopie sprawdzi   czy czasy otwierania się zaworów zmieniają się w zależności od wskazań czujnika temperatury. 
Ponadto masz jeszcze w NZ zawór regulacyjny który powoduje że obroty na zimnym są wyższe - często szwankuje - ma grzałkę elektryczną która się po latach może spalić lub kable do niej.
A najlepiej opisz dokładnie co się dzieje, kiedy i przy jakiej temperaturze obroty szaleją obroty szaleją , jaką silnik osiąga moc itd.
Generalnie jedna zasada - uszkodzenia komputera są najrzadsze. Jeśli w ogóle silnik chodzi to problem będzie z osprzętem, np z przepływką albo ze złą regulacją, niesczelnością dolotu. Więc napisz też co to znaczy że "wszystko zostało sprawdzone"
			
									
									Ponadto masz jeszcze w NZ zawór regulacyjny który powoduje że obroty na zimnym są wyższe - często szwankuje - ma grzałkę elektryczną która się po latach może spalić lub kable do niej.
A najlepiej opisz dokładnie co się dzieje, kiedy i przy jakiej temperaturze obroty szaleją obroty szaleją , jaką silnik osiąga moc itd.
Generalnie jedna zasada - uszkodzenia komputera są najrzadsze. Jeśli w ogóle silnik chodzi to problem będzie z osprzętem, np z przepływką albo ze złą regulacją, niesczelnością dolotu. Więc napisz też co to znaczy że "wszystko zostało sprawdzone"
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
						- 
				blazej__84
 - Nowicjusz

 - Posty: 14
 - Rejestracja: czw cze 05, 2008 14:18
 - Lokalizacja: Tarczyn
 
Samochód był u 2 elektryków żaden nie jest w stanie stwierdzić o co chodzi wg nich jest wszstko ok. Problem cały polega na tym że po ustawieniu obrotów przez jakis czas jest ok. Po przejechaniu kilku/kilkunastu kilometrów obroty są tak wysokie że aż silnik wyje ustawisz znowu obroty przejedziesz znowu x km i silnik ma tak male obroty że znowu trzeba je regolowac i tak mozna sie bawic bez końca.
			
									
									- Paweł Marek
 - V.I.P.

 - Posty: 26259
 - Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
 - Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
 
blazej__84 uwalony masz na 99 procent zawór  regulacujny od którym pisałem wcześniej. Na zimnym silniku jest otwarty - przez to podnoszą się nieco obroty w fazie rozgrzewania (zawór otwiera kanał którym leci do silnika powietrze obok przepustnicy).
W miarę rozgrzewania silnika zawór ma się zamknąć - na skutek działania sprężyny bimetalicznej która w nim jest podgrzewana prądem. Obroty mają spać do właściwych.
U ciebie zawór się nie zamyka bo się spalił lub kable do niego. Dlatego na ciepłym silniku obroty sa za wysokie. Mechanik próbuje zmniejszać broty kręcąc śróbami regulacyjnymi - i knoci w ten sposób całą regulację. Sprawdź ten zawór dmuchając w niego po wymontowaniu na zimno. Ma być otwarty. Potem podłącz prąd 12V, po paru min się ma zamknąć.

Jeśli to nie to pomyślimy dalej
			
									
									W miarę rozgrzewania silnika zawór ma się zamknąć - na skutek działania sprężyny bimetalicznej która w nim jest podgrzewana prądem. Obroty mają spać do właściwych.
U ciebie zawór się nie zamyka bo się spalił lub kable do niego. Dlatego na ciepłym silniku obroty sa za wysokie. Mechanik próbuje zmniejszać broty kręcąc śróbami regulacyjnymi - i knoci w ten sposób całą regulację. Sprawdź ten zawór dmuchając w niego po wymontowaniu na zimno. Ma być otwarty. Potem podłącz prąd 12V, po paru min się ma zamknąć.

Jeśli to nie to pomyślimy dalej
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
						- 
				blazej__84
 - Nowicjusz

 - Posty: 14
 - Rejestracja: czw cze 05, 2008 14:18
 - Lokalizacja: Tarczyn
 
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 114 gości