Rozrusznik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wacho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn maja 09, 2005 17:37
Lokalizacja: Zagłębie

Rozrusznik

Post autor: wacho » śr lis 09, 2005 08:58

Witam,
czy wyciągniecie i wymiana niektórych części w rozruszniku (golf III 1.8 (75 KM) to trudna sprawa? Można to zrobić samemu (z pomoca fachowca oczywiście) czy udać się do warsztatu?



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » śr lis 09, 2005 09:13

Jak sie ma jakiekolwiek pojęcie o mechanice i troche narzędzi i oczywiście chęci to jasne ze mozna to zrobic samemu bo wkoncu rozrusznik to proste urządzenie! tylko ze pewnie trzeba bedzie podeprzec lub podwiesic silnik, bo u mnie np jest tak ze sruba mocująca rozrusznik trzyma tez przednia łape silnika, ale u Ciebie jest inny silnik tak ze musisz rozeznac sprawe!



Awatar użytkownika
GRIsha
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: pn maja 09, 2005 09:48
Lokalizacja: IłaVWa
Kontakt:

Post autor: GRIsha » śr lis 09, 2005 09:39

Może poniższy rysunek i opis naświetli ci trochę problem.
Jeżeli jednak nie poczujesz się na siłach, mechanik może być lepszym (i czasami tańszym :helm: ) rozwiązaniem:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr lis 09, 2005 11:20

Racja, masz AAM, śruby mocujące rozrusznik trzymają w kupie silnik, skrzynię, rozrusznik i przednie mocowanie silnika. Trzeba motor podwiesić albo podeprzeć od dołu



Awatar użytkownika
foxiu2k5
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 22, 2005 21:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: foxiu2k5 » śr lis 09, 2005 11:37

i najlepiej podniesc tak zeby sruby wyszly lekko i zeby w czasie naprawy lewarek nie opadl .. dopasowanie potem tych dlugich ( jakies 20-30 cm ) srub jest uciazliwe i czasochlonne.
Rozrusznik trzyma sie na 3 sruby ( 16mm ) po wyjeciu odkrecasz od gory 2 albo 3 ( juz nie pamietam ) sruby ( 8mm ) wyciagasz gore ze szczotkami, potem wyciagasz twornik i obudowa zsuwa sie sama ... jak nigdy tego nie robiles to sie nauczysz... zalezy jakie czesci chcesz wymienic



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » śr lis 09, 2005 12:34

tylko jak bnedziesz potemmontował do kupy i silnik ci opadnie, a opadnie napewno:) to nie podnoś go podważajac czymś miske olejowa albo skrzynie biegów, tak nie wolno robić!!

pozdro.


Mk3 GTI 16V ABF

wacho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn maja 09, 2005 17:37
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: wacho » pn lis 14, 2005 08:30

Dzięki za rady! Przydały się. Faktycznie wykręcenie rozrusznika nie jest trudne, ale pracochłonne. Problem był tylko z wyciągnienciem tulejki. I tu przydał się mechanik - praktyk: wyciągnął ją przy pomocy plasteliny. Nie wiem czy prawidłowo ale na pewno skutecznie no i wszystko działa jak należy.



Awatar użytkownika
GRIsha
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: pn maja 09, 2005 09:48
Lokalizacja: IłaVWa
Kontakt:

Post autor: GRIsha » wt lis 15, 2005 12:49

Gratulacje! :okej: Kliknij "pomógł" , jeżeli porady się przydały. Ze swojej strony mam tylko pytanie - ile ci zajęła naprawa?

Pozdro :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 428 gości