spada temperatura silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
spada temperatura silnika
Witam. Latem wymienialem plyn chlodniczy i teraz kiedy temp. sa nieco mniejsze to podczas jazdy np. na 5 biegu przy 2 tys obrotow temperatura silnika z 90 spada na 1 kreske w lewo (nie wiem ile to dokladnie) a kiedy stoje np. w korku temperatura utrzymuje sie przy 90stopni oraz przy dynamicznej jezdzie jest ok., dodam ze ogrzewanie w aucie jest wylaczone, niektorzy powiedza ze mam sie cieszyc ze nie jest na odwrot ale martwi mnie to ze jak przyjdzie zima to nawet nie zdolam auta nagrzac jak juz teraz silnik nie utrzymuje prawidlowej temp. co o tym sadzicie? czy to moze miec jakis zwiazek z zmiana plynu?
ps. podczas ubieglej zimy temp. spadala ale tylko wtedy kiedy nawiew dzialal na maxa i auto chodzilo na niskich obrotach.
ps. podczas ubieglej zimy temp. spadala ale tylko wtedy kiedy nawiew dzialal na maxa i auto chodzilo na niskich obrotach.
mam aktualnie identyczny przypadek - czujnik zazwyczaj działa prawidłowo, od uruchomienia zimnego silnika wzorcowo wskazuje aktualną temperaturę aż do osiągnięcia 90*C ale czasami przy tej temperaturze ma manewry i spada mi właśnie dokładnie o jedną działkę w lewo (czyli pierwsza kolejna kreska po lewej stronie wskazania z 90*C) ale po chwili wraca ponownie do 90* i w zasadzie nie ma różnicy czy stoję na postoju z włączonym silnikiem czy jadę miastem czy w trasie. Stało się tak od momentu kiedy padł stary akumulator i wymieniłem go na nowy. Podczas wkładania nowego nie oskrobałem dokładnie zacisków na nim (a były pokryte jakąś bezbarwną żywicą ochronną i podczas próby uruchomienia silnika przygasały mocno kontrolki i za zegarami słyszalny był tylko odgłos terkotania a następnie kontrolki zaczęły na desce migać jak szalone. Zaciski wyczyściłem i aku podawał już pełny prąd ale od tego właśnie momentu czujnik zaczął tak sobie szwankować. Na razie mi to nie przeszkadza ale przed nadejściem zimy go wymienię.
- scss
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
- Lokalizacja: GWE
- Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0
Hej!
Zrób tak odpal auto kiedy jest zimne, poczekaj trochę aż zacznie się nagrzewać, potem weź ręką sprawdź przewody od chłodnicy górny i dolny, jeżeli nagrzewają się razem to termostat nie trzyma, jeżeli auto się nagrzeje do 90 i dolny będzie zimny jak pupa to czujnik.
Możesz jeszcze vagiem sprawdzić temp silnika (było na forum poszukaj), lub miernikiem sprawdzać rezystancję czujnika podczas nagrzewania się auta.
Zrób tak odpal auto kiedy jest zimne, poczekaj trochę aż zacznie się nagrzewać, potem weź ręką sprawdź przewody od chłodnicy górny i dolny, jeżeli nagrzewają się razem to termostat nie trzyma, jeżeli auto się nagrzeje do 90 i dolny będzie zimny jak pupa to czujnik.
Możesz jeszcze vagiem sprawdzić temp silnika (było na forum poszukaj), lub miernikiem sprawdzać rezystancję czujnika podczas nagrzewania się auta.
Pozdrawiam Grzesiek.
czujnik temperatury znajdziesz na moich fotkach - ostatni mój post w tym temacie :xperl pisze:gdzie sie znajduje czujnik temperatury i termostat?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190523
a termostat znajduje się pod pompą wtryskową, pod czarnym plastikowym króccem - dochodzi do niego dolny wąż idący od chłodnicy - znajdziesz bez problemu.
Ostatnio zmieniony śr paź 01, 2008 02:50 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.
gdyby tak było to silnik nie nagrzewał by się do 90*C po przejechaniu 4-6 km,Pavlo GT pisze:moim zdaniem to termostat jest walniety, jest caly czas otwarty.
sądzę, że jeśli to wina termostatu to wynikało by, że się okresowo zawiesza i nie domyka na czas kiedy płyn schładza się w chłodnicy,
na forum A6 znalazłem jeden taki przypadek i wymiana termostatu położyła kres temu niedomaganiu.
- ducker24
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: czw kwie 03, 2008 16:31
- Lokalizacja: Lublin/Kanie
- Kontakt:
sprawdz napiecie na odpalonym silniku
kostka 4 pinowa na 1 i 3 pinie powinno być napięcie ok 5V
później sprawdz opór na czujniku też na 1 i 3 pinie jak jest zimny to wskoźnik powinien pokoazywać okolo 2-4 a na gorącym to 250-do- 300 omów
kostka 4 pinowa na 1 i 3 pinie powinno być napięcie ok 5V
później sprawdz opór na czujniku też na 1 i 3 pinie jak jest zimny to wskoźnik powinien pokoazywać okolo 2-4 a na gorącym to 250-do- 300 omów
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata
[url=http://motonotes.pl/Volkswagen,Golf,904,car.html][img]http://images.motonotes.pl/srednie/1/904.png[/img][/url]
[url=http://motonotes.pl/Volkswagen,Golf,904,car.html][img]http://images.motonotes.pl/srednie/1/904.png[/img][/url]
Dla uściślenia "2-4" to oczywiście chodzi o 2-4k (bo z zapisu powyżej mozna wysnuć wniosek że 2-4 omów).ducker24 pisze:sprawdz napiecie na odpalonym silniku
kostka 4 pinowa na 1 i 3 pinie powinno być napięcie ok 5V
później sprawdz opór na czujniku też na 1 i 3 pinie jak jest zimny to wskoźnik powinien pokoazywać okolo 2-4 a na gorącym to 250-do- 300 omów
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 115 gości