czym sie różni regulator napięcia orginalny od nieorginalneg

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KUSTO
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 09:17
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

czym sie różni regulator napięcia orginalny od nieorginalneg

Post autor: KUSTO » ndz lis 13, 2005 11:17

własnie chodzi mi o to że mam za słabe ładowanie akumulatora jak mierzyłem na wyjściu szczotek było ładnie 14,5 a gdy mierze przy klemach aku jest 13,5 czyli gdzieś mi strasznie pobiera prąd i wiecie rano idę do samochodu i mam niespodziankę a powiem że mam nowy aku i poszedłem do sklepu i mnie koleś sie pyta czy orginalny czy nie i tu własnie pytanie do was :pub:



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn lis 14, 2005 20:32

Pisąłem to już, ale się powtórzę:

1) sprawdź podłączenie aku do masy (poluzuj i pokręć śrubą od mocowania przewodu masowego do nadwozia, to samo zrób z nakrętką od masy na silnik, jeśli taki przewód masz). Dokręć śruby.
2) Sprawdź zamocowanie grubego kabla "+" do alternatora i rozrusznika (na rozruszniku jest mocowany "przelotowo", tj. z alternatora idzie do rozrusznika i dopiero z rozrusznika do aku), ewentualnie zabieg z pkt. 1
3) oczyść klemy

Jeżeli na wyjściu daje 14,5, to straty są na "przesyle" do aku, regulator raczej jest ok.

A jeżeli już to warto kupić oryginał (Valeo, Bosch - oryginał to po prostu regulator wyprodukowany przez producenta alternatora), 2,5-3 razy droższy, ale pewny. Dzięki podróbce eksplodował mi aku.



Awatar użytkownika
KUSTO
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 09:17
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: KUSTO » pn lis 14, 2005 20:39

a ile powinno wynosić napięcie ładowania w sumie w jakich granicach bo w punkcie gdzie kupowałem aku powiedział ze mam za małe napięcie ładowania a na szczotkach jest dobre i mówił że to dość dziwne bo vw zawsze mają dobre ładowanie no popatrze co z ta masą bo autko stało trochę czasu mogło sie coś tam utworzyć a klemy czyściutkie bo aku mi sie rozładowuje



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn lis 14, 2005 20:53

Przeczyść je papierkiem dla pewności. Utleniają się tak czy siak, nawet jak są czyste, a nawet przy brudnych nie musi być samorozładowania akumulatora.
A, jeszcze jedno, przewód podający masę na silnik w MH masz na pewno, jest mocowany do łapy rzymającej skrzynię nakrętką 13 mm, z drugiej strony jest zamocowany pod przwodem dającym masę na nadwozie (oba skręcone jedną śrubą).
U mnie na baterii napięcie ładowania jest 13,7-13,8 V i jest spox, żadnych kłopotów z ładowaniem czy niedoładowaniem akumulatora (Varta Blue Ca+Ag 50 Ah w passacie, gdzie powinien być aku 44 Ah, regulator napięcia Bosch, półroczny). W golfie mam regulator autotec, 14,1V (znowu zamiennik, przykre doświadczenia mnie niczego nie nauczyły).
Z zamienników nie polecam KAE (są serie rewelacyjne, a są takie, że lepiej nie mówić, mój przypadek z eksplozją przez wadliwy regulator tej firmy nie był odosobniony).



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pn lis 14, 2005 23:50

Ceną , jakoscią , trwałością.



Awatar użytkownika
KUSTO
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 09:17
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: KUSTO » wt lis 15, 2005 00:55

ok dzieki za rady jutro sprawdzę wszystko i zrobie jak mówisz aku naładuje do pełna i zobzce jak to będzie a no i zmieżę napięcie na właczonych światłach mijania no chciałbym żeby mi To pomogło bo mam dość odpalania na pych albo przewodami :pub: jeszcze dam znać a można sprawdzić czy coś bierze napięcie gdy silnik nie pracuje, tzn na postoku jak wszystko powinno być odłaczone?? :kufel:



Ksys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Ksys » wt lis 15, 2005 01:13

możesz miedzy alternator i akumulator podpiąć amperomierz,powinien wskazywać wartości graniczne z zerem,wtedy nie pobiera autko prądu,co za tym idziejest odłaczony,to sprawdzi czy nie bierze mierzy al i ak.nie jestem do końca pewien,ale pewniejszy sposób to podpiąć ampermierz miedzy akum(+) i kabel od akuma który wykręcic trzeba. znaczy że musisz się wpiąć jak na obrazku ;) odpinasz akum(+) minus zostawiasz,i miedzy odpiety plus i akum podłączasz szzeregowo amperomierz :) powinien wystarzyc bez problemu zwykły miernik domowy do 20A,prąd powinien yć znikomy.żarówka H4 65/55 normalnie pobiera ok.4,6A,natomiast żarówka od stopu ok.1.8A.to tak dla porównania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 107 gości