MK3 Pomiar temperatury silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gf14wp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 15:51
Lokalizacja: WLKp

MK3 Pomiar temperatury silnika

Post autor: gf14wp » ndz wrz 28, 2008 19:27

Witam wszystkich zainteresowanych pomiarem temperatury silnika i nie tylko.
Postanowiłem zrobić taki mini komputerek który będzie mierzył :
- napięcie instalacji
- temperaturę zewnętrzną z sygnalizacją oblodzenia
- temperaturę wewnętrzną z automatycznym włączaniem nagrzewnicy bądź wentylatora
- temperaturę silnika
Właśnie ten ostatni pomiar sprawia mi trochę kłopotów a chodzi mi o miejsce "wpięcia" się czujnika
Proszę o podpowiedz czy można podpiąć się pod czujnik temperatury (gdzie on jest i jakie ma parametry elektryczne) czy zastosować inny dodatkowy LM35 ,LM335 , DS18B20 (gdzie umieścić najlepiej)



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » ndz wrz 28, 2008 22:36

Widzę, że masz silnik 1,4 to i pewnie masz koło czujnika temperatury w krućcu wolne miejsce jak na zdjęciu niżej. Ja bym poszukał uszkodzonego czujnika i wmontował w niego DS-a, a zaś to wolne miejsce zapełniłbym tym "nowym" czujnikiem temperatury
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 28, 2008 22:38 przez danioo, łącznie zmieniany 1 raz.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

gf14wp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 15:51
Lokalizacja: WLKp

Post autor: gf14wp » pn wrz 29, 2008 17:36

Tak mam silnik 1.4 z jednopunktowym wtryskiem rocznik 1994
Ten rysunek co kolega przysłał to coś nie podchodzi do mojego typu
Jest tam czujnik z którego wychodzą cztery przewody i jest tylko jedno wejście w obudowie
Po odłączeniu kostki z przewodami od czujnika to rzeczywiście wskaźnik opada i coś się rozłącza przy wtrysku ???
Trochę to dziwne dlaczego te cztery przewody jakie mają zastosowanie ???
A tak na marginesie to pytam czy temperaturę silnika otrzymujemy przez pomiar cieczy chłodzącej , oleju ,czy w inny sposób



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pn wrz 29, 2008 18:31

Trochę to dziwne dlaczego te cztery przewody jakie mają zastosowanie ???
czujnik temp. działa na zasadzie zmiennego oporu. pierwsze dwa przewody idą do wskaźnika temp. na desce, następne dwa do komputera, który wg tego steruje dawką paliwa.

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 29 Wrz 2008 18:37 ]
gf14wp pisze:zy temperaturę silnika otrzymujemy przez pomiar cieczy chłodzącej
tylko i wyłącznie
Ostatnio zmieniony pn wrz 29, 2008 18:34 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 29, 2008 18:42

gf14wp pisze:czy temperaturę silnika otrzymujemy przez pomiar cieczy chłodzącej , oleju ,
albo albo. Wskazówka na liczniku pokazuje temp wody, to bez sensu to dublować w komputerku. Zrób sobie wskaźnik temperatury oleju, wykorzystując czujnik od MFA, nie wiem gdzie na niego znajdziesz miejsce, w 1.8-2.0 jest w pokywie filtra oleju


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

gf14wp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 15:51
Lokalizacja: WLKp

Post autor: gf14wp » wt wrz 30, 2008 15:55

Dziękuję za odpowiedzi i rysunki
Postanowiłem nie ingerować w czujniki samochodowe a dodatkowo obok gdzie znajduje się czujnik cieczy chłodzącej przymocować do obudowy czujnik DS18D20
Obudowa jest aluminiowa więc różnica pomiędzy wskazaniem analogowym a moim cyfrowym nie powinna być wielka
Jako dodatkowo to będzie jeszcze podłączona dioda LED pod wentylator do sygnalizacji pracy
Dlatego robię dodatkową sygnalizację bo chciałbym się ustrzec od awarii czujnika lub wentylatora
A tak dodatkowo czy nastąpi jakoś sygnalizacja ostrzeżenie przy w/w awarii i czujniku jaki mam w samochodzie (cztery przewody) bo kolega sugerował że jedna część tej czujki steruje dawką paliwa
Czyli po odłączeniu kostki od czujnika samochód zgaśnie czy może zmieni dawkę paliwa ???



jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem

Post autor: jgkurczak » wt wrz 30, 2008 17:38

Po odłączeniu czujnika temperatury przy dobrze funkcjonujących podzespołach komputer włączy stan awaryjny i wzbogaci dawkę paliwa. Nie zgaśnie.
Ostatnio zmieniony wt wrz 30, 2008 17:39 przez jgkurczak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ElmerT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt lip 28, 2006 00:52
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: ElmerT » wt wrz 30, 2008 19:36

Panowie czy jest możliwe ,że czujnik temperatury płynu co innego pokazuje na desce rozdzielczej a co innego podaje do komputera?
Podłączyłem VAG do auta, na zegarach 90 stopni a programy twierdzą ,że płyn ma temperaturę ok 51 stopni ??????



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 30, 2008 20:09

ElmerT pisze:Panowie czy jest możliwe ,że czujnik temperatury płynu co innego pokazuje na desce rozdzielczej a co innego podaje do komputera?
tak, bo to są dwa osobne czujniki, tyle że w jednej obudowie. Więc jeden padł.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 317 gości