diagnoza silnika 1.8 RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dehumanizer
Shadow Man
Shadow Man
Posty: 188
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

diagnoza silnika 1.8 RP

Post autor: Dehumanizer » pn wrz 29, 2008 11:10

Witam.
Proszę o pomoc w ustaleniu czy silnik zakończył swój żywot czy przyczyna jest inna np uszczelniacze zaworowe?
Byłem w warsztacie i dostałe jakas tam diagnoze pojade na dniach do jeszcze innego mechanika ale przy okazji zapytam sie was co o tym myslicie.
no wiec tak objawy:
- spore dymienie dymem olejowym ktore kiedys wystepowało na cieplym silniku tak teraz i przy rozruchu które jest efektem spalanego oleju
- po odpaleniu silnik dymi i nie pracuje na wszystkich cylibndrach przez 3 min, przyczyna sa czarne swiece ktore wczesniej byly ok(tzn nalot byl ładny)
-pod korkiem oleju jest ciemna maź

ale:
- auto zapala bez problemu.
- ma moc
- silnik pracuje cicho równo bez stuków dziur w mocy itp
- przebieg oszacowany to 265tyś
- nie dymi z bagnetu
- 3 m-ce temu sprawdzone cisnienie na zimnym i cieplym silniku potwierdziło ze wszystko jest ok..nie pamietam juz dokładnie ale był rowne na wszystkich cylindrach ale na zimnym było ok 11,5 bara a na cieplym ok 10,5 (nie mniej).
- olej jest ok nie miesza sie z benzyna ani z płynem chłodniczym
- auto 2 lata w moich rekach (zrobiłem 15tys olej wymieniany na czas zrobiony rozrzad i z autem obchodze sie jak z jajkiem)..

ps. prosze sie nie wk...ale szukałem w necie objawów zuzytego silnika i nic zadowalajacego mnie nie znalazłem,chce poznac wasze opinie..

-
Ostatnio zmieniony pn wrz 29, 2008 11:35 przez Dehumanizer, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn wrz 29, 2008 11:21

Prowadnice zaworowe i uszczelniacze do wymiany. Taki przebieg na RP to mało. Silnik polata jeszcze do 400000km spokojnie jak się go nie zakatuje. Jeżeli motor trzyma ciśnienie to tylko przez prowadnice może tyle oleju się dostawać do komory spalania. Koszt remontu głowicy powinien się zamknąć w 350zł.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn wrz 29, 2008 12:31

Ja u siebie TD wymiana uszczelniaczy zaworowych nowa wymiana uszczelki pod głowicą , rozrzad pompa wody 200 zł


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Dehumanizer
Shadow Man
Shadow Man
Posty: 188
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Dehumanizer » pn wrz 29, 2008 15:28

ile by nie wyszło to lepsze to niz przekładka silnika tym bardziej ze niechciałbym tego robic bez potrzeby kiedy moga byc to popychacze i uszczelniacze



Awatar użytkownika
stelmik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: wt mar 18, 2008 18:09
Lokalizacja: dęblin
Kontakt:

Post autor: stelmik » pn wrz 29, 2008 18:25

potwierdzam głowica do roboty



Awatar użytkownika
Dehumanizer
Shadow Man
Shadow Man
Posty: 188
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Dehumanizer » wt wrz 30, 2008 15:21

autko jest juz u mechanika który stwierdził na 99% to co Wy..jednak pewność bedzie mozna miec po rozebraniu wszystkiego...dodam tylko ze wczesniej byłem w warsztacie polecanym przez forum i postawiono diagnoze - ze silnik umarł.... :kac:

[ Dodano: 01 Paź 2008 19:21 ]
a wiec powodem okazała sie głowica,zawory popychacze i uszczelniacze...robocizna głowicy w profesjonalnym warsztacie wyniesie 350 + uszczelki popychacze uszczelniacze i wszystkie inne pierdoły.Montaz i demontaz 500.całosc ok 1100zł Dół silnika okazał sie w dobrym stanie. :hmm:
Piszę to aby ułatwić na przyszłość poszukiwania innym i przyblizyc koszty.(te moga sie roznic o 200-pln w robociznie w mniejszych miastach).
Dzieki za utwierdzenie mnie w przekonaniu iż jest to góra silnika, na przestroge powiem aby uważac na polecane warsztaty gdyż gdyby nie własne wątpliwości oddałbym silnik na podmianke gdyz w jednym z takich warsztatów dosc mocno polecanym na forum mechanik orzekł że caly silnik szlag trafił. :kac:
Ostatnio zmieniony śr paź 01, 2008 19:20 przez Dehumanizer, łącznie zmieniany 3 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 274 gości