Geometria zawieszenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

Geometria zawieszenia

Post autor: Bakamura » ndz wrz 28, 2008 19:31

Witam, zmieniłem u siebie zawieszenie gwintowane i mam takie pytanie..

1. Czy zmiana wysokości zawieszenia z przodu +/- 20 mm wymaga ponownego ustawiania geometrii? bo jeszcze nie jestem pewien co do wysokości i nie wiem czy muszę już teraz podjąć decyzję czy mam jakiś zakres regulacji już po zrobieniu geometrii?

2. I tak z ciekawości.. jaki jest koszt pełnej geometrii? zmieniałem silnik, wahacze itd.. wiec sie nie obejdzie

Z góry dziekuje za odpowiedź :)



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » ndz wrz 28, 2008 19:35

Każda ingerencja w zawieszenie i nawet co jakiś okres powinna być przeprowadzona ponowna kontrola geometri



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz wrz 28, 2008 19:45

Bakamura pisze:1. Czy zmiana wysokości zawieszenia z przodu +/- 20 mm wymaga ponownego ustawiania geometrii? bo jeszcze nie jestem pewien co do wysokości i nie wiem czy muszę już teraz podjąć decyzję czy mam jakiś zakres regulacji już po zrobieniu geometrii?
niby nie można ale jak podkręcisz te 2 cm to myśle że tragedi nie będzie, ja u siebie przestawiam też co jakiś czas

[ Dodano: 28 Wrz 2008 19:47 ]
Bakamura pisze:2. I tak z ciekawości.. jaki jest koszt pełnej geometrii? zmieniałem silnik, wahacze itd.. wiec sie nie obejdzie
ja płacilem 120zł za całą geometrie ale coś mi ię wydaje że ze mnie zderli za dużo, w salonie fiata tak mnie skasowali



moriel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt lip 01, 2008 17:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moriel » ndz wrz 28, 2008 20:48

1. Tak, musisz ustawić ponownie. Nawet, jeśli na oko nie zauważysz różnicy w prowadzeniu to i tak będzie pogorszenie przyczepności i może np. nierówno ścierać opony.

2. Np. w Gdańsku to jest koszt rzędu 70-90zł zależnie od stacji. Na peryferiach i poza miastem zazwyczaj parę zł taniej. Warto rozejrzeć się za polecaną stacją, bo nie na każdej ustawiają geometrię jednakowo dobrze.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 28, 2008 20:51 przez moriel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » pn wrz 29, 2008 09:37

Bakamura, po wyciągnięciu amortyzatorów musisz zrobic geometrię ale również ustawic kąty pochylenia kół,wiąże się to także z kątem wyprzedzenia zwrotnicy,czyli geometria calkowita ,koszt nawet takiej geometrii może sięgac 200zł

jeśli nie jesteś pewien co do wysokości to jest jeszcze pewien patent Monroe ,śruby mimiośrodowe w oznaczeniu Monroe MC212,jest całkiem spory zakres regulacji pochylenia kola,ale nie zbieżności,zaletą takich śrub jest to ,ze na szybko można sobie koła w negatywie postawic,ideal do szybkich zakrętów

Obrazek

Obrazek

niestety spory koszt zakupu,ok 150zl za 2szt
Ostatnio zmieniony pn wrz 29, 2008 09:39 przez Leon_Wechtel, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn wrz 29, 2008 10:00

Leon_Wechtel pisze:Bakamura, po wyciągnięciu amortyzatorów musisz zrobic geometrię ale również ustawic kąty pochylenia kół,wiąże się to także z kątem wyprzedzenia zwrotnicy,czyli geometria calkowita ,koszt nawet takiej geometrii może sięgac 200zł
ale kolega Bakamura, pyta czy po opuszczeniu na gwincie trzeba robić geometrie a nie po wyciągnięciu amorów, a co do tych śrub to dla mnie jakaś dziwna sprawa, przecież bez tych śrób można sobie normalnie kąt przestawiać przynajmniej w MK2



Awatar użytkownika
tomek0o7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pn maja 01, 2006 00:03
Lokalizacja: NEL \ BI \ DW

Post autor: tomek0o7 » pn wrz 29, 2008 10:10

Moim zdaniem na gwincie nic sie nie ustawia.Moze co jakis czas jak bedziemy duzo razy regulowac wysokosc to tak jak kolega pszczyna pisze ze trzeba sprawdzic co jakis czas.
wojtas4589 pisze:ja płacilem 120zł za całą geometrie ale coś mi ię wydaje że ze mnie zderli za dużo, w salonie fiata tak mnie skasowali
Ja mysle ze zderli z Ciebie rowno. Zobaczymy jak u mnie zglebujemy gofra ile beda krzyczec za geometrie :)



Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bakamura » pn wrz 29, 2008 12:45

Gdzie nie pytam to 60 zł zbieżność i drugie tyle za kąty, więc chyba cena normalna, a obdzwoniłem około 10 warsztatów i stacji diagnostycznych..

kąt wyprzedzenia zwrotnicy.. nie wiem co to jest ale spytam mechanika, dobrze wiedzieć :)



Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » pn wrz 29, 2008 14:23

wojtas4589, teoretycznie zmienia się wówczas kąt pochylenia koła,jest on zmienny nawet podczas pracy zawieszenia.
Co do śrub to taka ciekawostka i większe ulatwienie do ustawienia
Bakamura pisze:kąt wyprzedzenia zwrotnicy
w skrócie odpowieda za to ,żeby ładnie kierownica odbijała na zakręcie,czyli sama się prostuje po pokonaniu ostrego zakrętu np.90 stopni


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » sob paź 18, 2008 10:42

Leon_Wechtel pisze:Bakamura napisał/a:
kąt wyprzedzenia zwrotnicy


w skrócie odpowieda za to ,żeby ładnie kierownica odbijała na zakręcie,czyli sama się prostuje po pokonaniu ostrego zakrętu np.90 stopni
Podepnę się pod temat... Czyli jak wymieniamy amortyzatory to potem ustawiamy kąt pochylenia koła i ten kąt wyprzedzania zwrotnicy ?? Bo zbieżności chyba nie ruszamy, bo ona ustawiana jest na drążkach kierowniczych i przy demontażu amorów nie ingerujemy w drążki ;) Ką pochylenia koła i kąt wyprzedzania zwrotnicy ustawia się na tym samym urządzeniu ??



Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » sob paź 18, 2008 21:47

Lukas-182, jak wymieniasz amory to potem geometria i kąty też by sie sprzydało ustawic


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

cichy772
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw lip 30, 2009 14:18
Lokalizacja: gdynia

Post autor: cichy772 » pt cze 18, 2010 10:38

Witam , gdzie można zrobic geometrie kół w rozsądnej cenie w tromiescie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 171 gości