Nie chce zapalić
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Nie chce zapalić
Witam a w moim przypadku nie chce rano zapalić jak po przejechaniu ok 2 km go zgaszę. Musze odczekać 15 min i wszystko wraca do normy.Coś jakby odcinało dopływ paliwa bo iskra jest ok.
mialem taki silnik w polo i wlasnie podobny problem u mnie sie zalewal i byla to wina komputera (tego modulu sterowania wtryskiem) ale niekoniecznie musisz miec to samo sprawdz moze czy na zaplonie wtryski caly czas nie leja, moze to byc tez ten niebieski czujnik od temp. wody tez go wymienialem bo jak mi zgaslo auto i nie moglem go odpalic to jak go odpialem wtedy zapalal. moze warto tez zobaczyc swiece i przewody? Sprawdzil bym tez czujnik halla ale raczej malo prawdopodobne. no to tyle wiem na ten temat. pozdro
Mam ten sam silnik i u mnie zachowywał się na początku podobnie. Gasł jak się nagrzał i nie chciał odpalić - na zimno było ok. Potem musiałem wymienić odmę (w strzępach), świece (wytopione), kable WN (każdy inny), wyczyścić kopułkę (zawalona jakimś smarem), ustawić zapłon (ustawiony na +5 stopni), wymienić przyspieszacz zapłonu (pęknięta membrana), wyczyścić przepustnicę (kilogram sadzy), wyregulować mieszankę (CO na poziomie 8%), ustawić obroty jałowe (wyregulowane na 1200) i pomogło jak ręką odjął!
A tak na poważnie, to zacznij od:
- oceny stanu i zapłonu (świece, kable, palec, kopułka, cewka - w tej właśnie kolejności); jeśli kupiłeś samochód w takim stanie, to sprawdź też koniecznie ustawienie rozrządu i zapłonu, ale jeśli jeździsz nim od dawna to raczej nie ma takiej potrzeby,
- sprawdzenia szczelności dolotu i odmy - odkręć wąż dolotowy (ten gruby gumowy) od przepływomierza i spróbuj w niego dmuchnąć, jeśli będzie trzymał ciśnienie to dolot jest szczelny, jeśli da się w niego dmuchać znaczy, że gdzieś leci lewe powietrze,
- spróbuj też odpalić silnik z odłączoną sondą lambda.
Na zimnym odpala, bo czujnik temperatury każe sterownikowi wzbogacić mieszankę i zwiększyć obroty, a wtedy silnik jakoś się kręci. Po nagrzaniu sterownik wraca do normalnej dawki mieszanki i silnik robi się znowu wrażliwy na zakłócenia typu lewe powietrze czy kiepska iskra zapłonu.
A tak na poważnie, to zacznij od:
- oceny stanu i zapłonu (świece, kable, palec, kopułka, cewka - w tej właśnie kolejności); jeśli kupiłeś samochód w takim stanie, to sprawdź też koniecznie ustawienie rozrządu i zapłonu, ale jeśli jeździsz nim od dawna to raczej nie ma takiej potrzeby,
- sprawdzenia szczelności dolotu i odmy - odkręć wąż dolotowy (ten gruby gumowy) od przepływomierza i spróbuj w niego dmuchnąć, jeśli będzie trzymał ciśnienie to dolot jest szczelny, jeśli da się w niego dmuchać znaczy, że gdzieś leci lewe powietrze,
- spróbuj też odpalić silnik z odłączoną sondą lambda.
Na zimnym odpala, bo czujnik temperatury każe sterownikowi wzbogacić mieszankę i zwiększyć obroty, a wtedy silnik jakoś się kręci. Po nagrzaniu sterownik wraca do normalnej dawki mieszanki i silnik robi się znowu wrażliwy na zakłócenia typu lewe powietrze czy kiepska iskra zapłonu.
Dzięki za wskazówki tylko dlaczego to się dzieje tylko rano a po jednym takim nie zapaleniu wszystko jest ok do końca dnia jeszcze spróbuje jutro jak tak się będzie działo podać mu trochę paliwa manualnie. jeżeli zacznie łapać to widocznie coś odcina mu dopływ paliwa pewnie jakiś czujnik . yaahoo a gdzie jest ten moduł sterowania wtryskiem?
u mnie byl w podszybiu to ten niby komputer ale to zostaw sobie na koniec bo najmniej prawdopodobne u mnie sie popsul bo ktos zrobil zwarcie w instalacji zacznij od tego czujnika jak nie bedzie chcial zapalic to zdejmij wtyczke z tego niebieskiego czujnika co jest na obudowie termostaturafalekb pisze:yaahoo a gdzie jest ten moduł sterowania wtryskiem?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 101 gości