Mam golfa 3 1.9td z 92r.
Po załączeniu zapłonu i długim grzaniu silnika strzałka nawet nie drgnie(leży na ograniczniku). Dodam że ogrzewanie w samochodzie działa jak należy.
Szukałem trochę w archiwum i z tego co doczytałem to za ten wskaźnik odpowiedzialny jest czujnik koło glowicy (z 4 wtykami). Czy jeśli to on nawalił to czy to odziałuje na coś więcej niż tylko na błędne wskazania temp.? Czy z tego czujnika korzystają jakieś inne systemy w aucie?
Przeczytałem też że za włączanie się wiatraków odpowiada czujnik wkręcony w chłodnicę(z 3stykami) To prawda?
1. Wskazówka się nie rusza, wymieniać czujnik koło głowicy tak? Można go jakoś sprawdzić?
2. Jak sprawdzić czy wiatraki działają jak należy. Zrobić jakieś zwarcie w czujniku w chłodnicy żeby się włączyły czy jest jakiś inny sposób. Jak sprawdzić czy ten czujnik działa jak należy?
Pozdrawiam
czujnik temperatury leży, jak sprawdzic co nawaliło?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: wt wrz 20, 2005 19:07
- Lokalizacja: gdańsk
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Siemanko.Nie chciałbym wprowadzić w błąd,bo sam mam mk2 GTD.Ale myslę że jest podobnie.Na króćcu przewodu z głowicy do chłodnicy zamontowane są 2 czujniki,z których jeden podpiety do wskaźnika,a drugi jest do przekaźnika świec żarowych.Im cieplejszy płyn tym krócej świece grzeją,więc jak odpepniesz to grzeją dłużej.cza by wziąć omomierza i pomierzyć czujniki,powinny mieć po kilkaset kiloomów....
[ Dodano: Pon Lis 14, 2005 21:58 ]
P.S.2 A wentylator to tak: najpierw sprawdzasz,czy dochodzi napięcie na dwuwsówkowe złącze.Potem ściągasz wtyczkę z czujnika u dołu chłodnicy i możesz jakimś drtem pozierać styki,powinien wiatrak pójść raz wolniej a drugi raz szybciej.No a jak działa,do podepnij,odpal motor i grzej aż otworzy sie termostat,potem na 2000 obrotów i powinien sie po kilku minutach włączyć....
[ Dodano: Pon Lis 14, 2005 21:58 ]
P.S.2 A wentylator to tak: najpierw sprawdzasz,czy dochodzi napięcie na dwuwsówkowe złącze.Potem ściągasz wtyczkę z czujnika u dołu chłodnicy i możesz jakimś drtem pozierać styki,powinien wiatrak pójść raz wolniej a drugi raz szybciej.No a jak działa,do podepnij,odpal motor i grzej aż otworzy sie termostat,potem na 2000 obrotów i powinien sie po kilku minutach włączyć....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości