czujnik temperatury leży, jak sprawdzic co nawaliło?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

raptorr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
Lokalizacja: bialystok

czujnik temperatury leży, jak sprawdzic co nawaliło?

Post autor: raptorr » pn lis 14, 2005 19:34

Mam golfa 3 1.9td z 92r.

Po załączeniu zapłonu i długim grzaniu silnika strzałka nawet nie drgnie(leży na ograniczniku). Dodam że ogrzewanie w samochodzie działa jak należy.
Szukałem trochę w archiwum i z tego co doczytałem to za ten wskaźnik odpowiedzialny jest czujnik koło glowicy (z 4 wtykami). Czy jeśli to on nawalił to czy to odziałuje na coś więcej niż tylko na błędne wskazania temp.? Czy z tego czujnika korzystają jakieś inne systemy w aucie?
Przeczytałem też że za włączanie się wiatraków odpowiada czujnik wkręcony w chłodnicę(z 3stykami) To prawda?

1. Wskazówka się nie rusza, wymieniać czujnik koło głowicy tak? Można go jakoś sprawdzić?
2. Jak sprawdzić czy wiatraki działają jak należy. Zrobić jakieś zwarcie w czujniku w chłodnicy żeby się włączyły czy jest jakiś inny sposób. Jak sprawdzić czy ten czujnik działa jak należy?

Pozdrawiam



krzysiek1980
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 19:07
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: krzysiek1980 » pn lis 14, 2005 21:37

u mnie jak odlonczylem ten czujnik to obroty mi wzrosly czyli to tez moze miec cos wspolnego z ssaniem



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn lis 14, 2005 22:53

Siemanko.Nie chciałbym wprowadzić w błąd,bo sam mam mk2 GTD.Ale myslę że jest podobnie.Na króćcu przewodu z głowicy do chłodnicy zamontowane są 2 czujniki,z których jeden podpiety do wskaźnika,a drugi jest do przekaźnika świec żarowych.Im cieplejszy płyn tym krócej świece grzeją,więc jak odpepniesz to grzeją dłużej.cza by wziąć omomierza i pomierzyć czujniki,powinny mieć po kilkaset kiloomów....

[ Dodano: Pon Lis 14, 2005 21:58 ]
P.S.2 A wentylator to tak: najpierw sprawdzasz,czy dochodzi napięcie na dwuwsówkowe złącze.Potem ściągasz wtyczkę z czujnika u dołu chłodnicy i możesz jakimś drtem pozierać styki,powinien wiatrak pójść raz wolniej a drugi raz szybciej.No a jak działa,do podepnij,odpal motor i grzej aż otworzy sie termostat,potem na 2000 obrotów i powinien sie po kilku minutach włączyć....



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości