Czujnik nad filtrem oleju bardzo przecieka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

reven0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt lis 27, 2007 19:26
Lokalizacja: zawiercie

Czujnik nad filtrem oleju bardzo przecieka

Post autor: reven0 » czw wrz 25, 2008 20:14

Witam po dłuzszej przerwie :bajer:
Mam taki problem, otóż: nad filtrem oleju (na tej pokrywie do której filtr sie przykreca) umieszczone sa takie dwa czujniki, jeden jest powiedzmy centranie a drugi jest z boku. Kiedy odpale samochód i olej osignie dane cisnienie spod tej gumki która osłania czujnik (ten umieszczony centralnie) wylewa sie olej, dosłownie., leje sie strumieniami. Chciałbym wiedziec jak dokladniej sie nazywa ta czesc i jak ja mozna wymienic, czy trzeba spuszczac olej, czy wystarczy odkrecic ta srube z tym czujnikiem i wkrecic nowy?? Prosze o pomoc bo dolałem juz z 1 litr oleju :otepienie:


reven0

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw wrz 25, 2008 20:24

spróbuj dokręcić czujnik !
śmiało odkręć czujnik na zimnym nie pracującym, silniku
i zobaczysz czy jest tam jakiś uszczelniacz w formie podkładki
u mnie wystarczyło dokręcić czujnik



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 25, 2008 20:29

jeśli leje się przez czujnik - to do wymiany, tylko się nie pomyl jeden jest od ciśnienia a drugi będzie od MFA, jesli spod czujnika - dziejo napisał


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

reven0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt lis 27, 2007 19:26
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: reven0 » czw wrz 25, 2008 20:48

Leje sie z tego plasticu. jak próbuje docisnac ten gumowy kapturek to wtedy spod niego drzyzga olejem. Czyli jest to czujnik cisniea oleju tak? bo nie wiem jak mam zamówic w sklepie.


reven0

chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » czw wrz 25, 2008 20:52

wez czujnik ze soba... albo podaj kolor.
tak czy inaczej - na czujniku jest napisane od jakiego to cisnienia (wybite od spodu na "nakretce")


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

reven0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt lis 27, 2007 19:26
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: reven0 » czw wrz 25, 2008 22:00

Patrzyłem na ten czujnik i ma on kolor biały, no powiedzmy kremowy. Na tym białym, na dole pisze ( oprócz Made in Germany) FEP. Nie wiem czy to cos znaczy, czy po prostu jest to jakis logo?


reven0

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 25, 2008 22:09

odpenij od niego kabel i włącz silnik, zobaczysz co nie działa, czy wskazania temperatury na MFA czy czy licznik piszczy sygnalizując brak ciśnnienia oleju. Bo kupisz nie to co trzeba. Lub podaj kolor kabla wtyczki do niego


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » czw wrz 25, 2008 22:10

Jest to czujnik oleju o ciśnieniu 1,6-2,0 bar. Kolor biały, numer części 056919081E.
Wymieniałem go dwa tygodnie temu w Passacie. W sklepie podaj kolor i numer części który CI napisałem.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 25, 2008 22:14

kolorem czujnika się ne sugerujcie, od MFA tez będzie biały


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » czw wrz 25, 2008 22:23

Paweł Marek pisze:odpenij od niego kabel i włącz silnik, zobaczysz co nie działa, czy wskazania temperatury na MFA czy czy licznik piszczy sygnalizując brak ciśnnienia oleju.
Zrób właśnie tak jak napisał Paweł Marek, , jeśli to będzie olejowy, a sądzę, że to właśnie o nim mowa, to minie chwilka zanim zacznie piszczeć brzęczyk. U mnie piszczał po przejechanych 100m.



chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » czw wrz 25, 2008 22:46

100m i.... obroty owyzej 2000 - bo przy +/- takichh ten czujnik dopiero zaczyna dzialac

[ Dodano: 25 Wrz 2008 22:47 ]
100m i.... obroty powyzej 2000 - bo przy +/- takichh ten czujnik dopiero zaczyna dzialac


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 25, 2008 22:57

u mnie piszczy od razu po włączenu silnika, ten od wysokich obrotów jest w głowicy i ten działa z opóźnieniem, przynajmniej w moim 2E, ale w AAM będzie chyba tak samo


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » czw wrz 25, 2008 23:01

chase1 pisze:100m i.... obroty owyzej 2000 - bo przy +/- takichh ten czujnik dopiero zaczyna dzialac
Prawda! W moim ADY tak jest. W przypadku obu czujników.



chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » pt wrz 26, 2008 10:13

obu ?
przeciez jeden jest od niskiego cisnienia (niskie obroty na biegu jalowym) - zwykle 0,25bara przy +/- 1000 obr/min. po odlaczeniu kabelka od tego czujnika kontrolka powinna migac caly czas.

poza tym po odlaczeniu kabla od czujnika wysokiego cisnienia (po jakims czasie/przejechaniu krotkiego dystansu) poza mruganiem kontrolki oleju powinno zaczac piszczec


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 308 gości