TPS do regulacji ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 106
- Rejestracja: pt wrz 05, 2008 14:50
- Lokalizacja: podkarpacie
- Kontakt:
mam jeszcze jeden krokowiec u siebie w garazu, dzisiaj sprobuje jeszcze raz cofnąć ten zapasowy i pzoniej ten co mam zalozony, sprawdze czy tak samo sie chowaja czy ktorys mniej
ustawie tez na calkowicie schowanym krokowcu przerwe miedzy krokowcem a trzpieniem przepustnicy a pozniej jeszcze raz wszystko od nowa
[ Dodano: 25 Wrz 2008 14:06 ]
pytanie do kolegi homsky, czy po ustawieniu i resecie ECU konieczna jest adaptacja poprzez odczekanie zanim auto sie zagrzeje do 90 stopni i włączy sie wentylator czy po kilku / kilkunastu kilometrach ECU sam sie przestawi na nowe ustawienia ?
pytam bo teraz jest zimno i ciezko jest aby wentylator sie włączył, no chyba, ze bede poomagał mu dodawaniem gazu, a chyba sie nie powinno ? tym bardziej ze czeka mnie wymiana termostatu, bo cos sie nie domyka do konca chyba...
ustawie tez na calkowicie schowanym krokowcu przerwe miedzy krokowcem a trzpieniem przepustnicy a pozniej jeszcze raz wszystko od nowa
[ Dodano: 25 Wrz 2008 14:06 ]
pytanie do kolegi homsky, czy po ustawieniu i resecie ECU konieczna jest adaptacja poprzez odczekanie zanim auto sie zagrzeje do 90 stopni i włączy sie wentylator czy po kilku / kilkunastu kilometrach ECU sam sie przestawi na nowe ustawienia ?
pytam bo teraz jest zimno i ciezko jest aby wentylator sie włączył, no chyba, ze bede poomagał mu dodawaniem gazu, a chyba sie nie powinno ? tym bardziej ze czeka mnie wymiana termostatu, bo cos sie nie domyka do konca chyba...
VW :)
Utrudniacie sobie sprawę z tym cofaniem nastawnika bo wystarczy uchylić przepustnicę i nacisnąć styk biegu jałowego to sam się cofnie, przy włączonym zapłonie oczywiście.
To tak przy okazji bo mam proźbę czy mógłby mi ktoś udoistępnić serwisówkę o której mowa w tym temacie?
mój email to ociz@interia.pl
To tak przy okazji bo mam proźbę czy mógłby mi ktoś udoistępnić serwisówkę o której mowa w tym temacie?
mój email to ociz@interia.pl
Nie we wszystkich przypadkach/silnikach jest taki wyłącznikzico pisze:Utrudniacie sobie sprawę z tym cofaniem nastawnika bo wystarczy uchylić przepustnicę i nacisnąć styk biegu jałowego to sam się cofnie, przy włączonym zapłonie oczywiście.
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
Ja miałem następujący problem z TPS-em. Odkleił się lakier izolacyjny na płytce, na której znajdują się ścieżki oporowe. Nastąpiło zwarcie pinu 3 i 4. Objawiało się to tym, że po nagrzaniu się silnika do pewnej (niezbyt wysokiej temperatury) obroty bardzo spadały, silnik trząsł całym nadwoziem, pracował tak jakby miał zaraz zgasnąć. Podczas zmiany biegów obroty spadały do bardzo niskiego poziomu i często silnik gasł. Przy delikatnym dodaniu gazu silnik dusił się i gasł. Podczas przyspieszania od niskich obrotów (poniżej 2000 obr/min) silnik niemiłosiernie szarpał. Po zmierzeniu napięcia na pinach 1-2 było 0,18V, na 1-3 około 0,5V przy całkowicie zamkniętej przepustnicy. Żeby stwierdzić co się stało musiałem odkręcić TPS-a, wtedy zobaczyłem bąbel wokół pinu 4 i kiedy zmierzyłem opór między pinem 3 i 4 okazało się, że jest przejście (opór powinien być nieskończony). W moim przypadku wystarczyło nacisnąć ten bąbel paznokciem. Silnik chodzi teraz dobrze (no może z wyjątkiem falowania obrotów, ale to inny temat). Nie wiem jak długo będzie to działać, ale na razie tydzień jest spokój. Innym rozwiązaniem tego problemu może być podłączenie z wtyczką tylko pinów 1, 2 i 4 przy pomocy krótkich przewodów z wsuwkami 2,8 mm. UWAGA!!! Przy gwałtownych startach, silnik może przestać w ogóle ciągnąć. To samo może zdarzyć się, gdy jedziemy na niskim biegu z obrotami bliskimi jałowym i wciśniemy gwałtownie gaz do dechy. Pamiętając o tym da się jeździć bez uciążliwego gaśnięcia z prawie nieodczuwalnym spadkiem mocy (sam tak jeździłem około 2 miesięcy)..
Ostatnio zmieniony wt mar 10, 2009 21:16 przez panpietia, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam.
Sprawdziłem swój tps według wskazówek i mam takie wyniki:
pin 1-2 na zamknietej przepustnicy 0.21 i w miare otwierania rosnie do 4.75
to byloby ok, natomiast na pinach 1 i 4 :
na starcie jest 0.49 v i rośnie od samego początku do 4.15
nie pasuje mi że na pinach 1 i 4 napięcie wzrasta jak tylko ruszę przepustnica.
krokowy cofnięty oczywiście...
[ Dodano: 17 Kwi 2009 10:29 ]
hmm, przyjrzałem się dziś temu no i mój tps jest troszke inny, tzn. ma bodajże 6 przewodów, pewnie działa także jako tps dla automatycznej skrzyni. Wie ktoś może jak takiego przemierzyć ?
Sprawdziłem swój tps według wskazówek i mam takie wyniki:
pin 1-2 na zamknietej przepustnicy 0.21 i w miare otwierania rosnie do 4.75
to byloby ok, natomiast na pinach 1 i 4 :
na starcie jest 0.49 v i rośnie od samego początku do 4.15
nie pasuje mi że na pinach 1 i 4 napięcie wzrasta jak tylko ruszę przepustnica.
krokowy cofnięty oczywiście...
[ Dodano: 17 Kwi 2009 10:29 ]
hmm, przyjrzałem się dziś temu no i mój tps jest troszke inny, tzn. ma bodajże 6 przewodów, pewnie działa także jako tps dla automatycznej skrzyni. Wie ktoś może jak takiego przemierzyć ?
-
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: sob cze 16, 2007 08:52
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
[quote="homsky"]guti, juz to kiedys pisalem i może czytałeś , a jak nie to napisze jeszcze raz :
Tak pokrutce sprawdzenie i ustawienie TPSu wyglada tak:
Żeby sprawdzic ustawienie TPSu najpierw muszi całkowicie zamknąc przepustnicę, żaby to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy.
Ja nie podłączyłem zasilania tylko właczyłem zapłon a później odpiąłem wtyczkę od TPS i kiedy krowowy sie schował to odpiąłem wtyczkę od niego. Myślę że to też dobry sposób na zamknięcie krokowca:)
Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V
U mnie wartość 0,2V więc OK
jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stpniowo otwierac przepustnice i obserwowąć wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy
Dokładnie tak się zachowuje więc OK
potem napiecie juz nie rosnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V
Zgadza się dokładnie mam 4,8V więc OK
, teraz trzeba sparwdzic 2 sciezke, podłanczamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamknietej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V
U mnie 0,0V więc w porządku.
i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy
Dokładnie tak ma.
, potem napiecie powinno płynnie wzrastac aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V
I tutaj mam pierwszy problem bo trzyma napięcie 4,15-4,20V
, warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłacz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
U mnie ma napięcie 3,8-3,9V i to jest drugi problem
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5
Pamiętałem o tym więc pomiary są prawidłowo wykonane.
Gdzie szukać przyczyny niskiego napięcia zasilania? Czy w/w wartość 4,15-4,20 jest efektem uszkodzenia ścieżek w TPS ?
Tak pokrutce sprawdzenie i ustawienie TPSu wyglada tak:
Żeby sprawdzic ustawienie TPSu najpierw muszi całkowicie zamknąc przepustnicę, żaby to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy.
Ja nie podłączyłem zasilania tylko właczyłem zapłon a później odpiąłem wtyczkę od TPS i kiedy krowowy sie schował to odpiąłem wtyczkę od niego. Myślę że to też dobry sposób na zamknięcie krokowca:)
Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V
U mnie wartość 0,2V więc OK
jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stpniowo otwierac przepustnice i obserwowąć wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy
Dokładnie tak się zachowuje więc OK
potem napiecie juz nie rosnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V
Zgadza się dokładnie mam 4,8V więc OK
, teraz trzeba sparwdzic 2 sciezke, podłanczamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamknietej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V
U mnie 0,0V więc w porządku.
i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy
Dokładnie tak ma.
, potem napiecie powinno płynnie wzrastac aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V
I tutaj mam pierwszy problem bo trzyma napięcie 4,15-4,20V
, warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłacz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
U mnie ma napięcie 3,8-3,9V i to jest drugi problem
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5
Pamiętałem o tym więc pomiary są prawidłowo wykonane.
Gdzie szukać przyczyny niskiego napięcia zasilania? Czy w/w wartość 4,15-4,20 jest efektem uszkodzenia ścieżek w TPS ?
Witam
Zainteresował mnie temat regulacji TPSu. Podłączyłem miernik u siebie i co widzę? Na pinach 1-2 napięcie zaczyna się od 1,4-4,8 i przestaje rosnąć przy 1/4 otwarcia przepustnicy, a na pinie 1-4 nie mam żądnego napięcia 0V - nawet jak otwiertam przepustnice na maksa, nic się nie dzieje. Co w takim razie robić?
Zainteresował mnie temat regulacji TPSu. Podłączyłem miernik u siebie i co widzę? Na pinach 1-2 napięcie zaczyna się od 1,4-4,8 i przestaje rosnąć przy 1/4 otwarcia przepustnicy, a na pinie 1-4 nie mam żądnego napięcia 0V - nawet jak otwiertam przepustnice na maksa, nic się nie dzieje. Co w takim razie robić?
Po przeczytaniu tematu postanowiłem zmierzyć jak to wgląda u mnie, i tak przy całkowicie zamkniętej przepustnicy na pinach 1-2 jest ok 0V i rośnie do 4,83 V natomiast na pinach 1-4 jest 0V i rośnie (po przekroczeniu tego progu kiedy wartość nie zmienia się ) do ok 4,05V. Na razie nie zmieniałem ustawienia bo nie miałem takiego klucza. A mam pytanie czy takie ustawienie TPS może być powodem tego że jak wcisnę gaz w podłogę to jakby myślał czy chce jechać i jak lekko popuszczę gaz to ładnie ciągnie. Wiem że 75 KM szału nie robi ale mam wrażenie, że czasami one są a czasami śpią (częściej chyba jak jest rozgrzany do odpowiedniej temp. 90). Z góry dzięki za wszystkie sugestie i odpowiedzi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 379 gości