Kruciec (?) w ukladzie chlodzenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Kruciec (?) w ukladzie chlodzenia

Post autor: fifel » wt wrz 23, 2008 01:45

Mam pytanko - z prawej strony bloku silnika znajduje sie kruciec - chyba tak sie to nazywa... taki przykrecany srubami do bloku i do niego podlaczony jest wąż prowadzacy do nagrzewnicy. No i z tego krucca zaobserwowalem lekki wyciek - tam jest jakas uszczelka do wymiany? czy moze wymienia sie caly kruciec? jak to jest z ta uszczelka? trzeba dokupic ja osobno?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt wrz 23, 2008 02:57

pod króćcem jest gumowy oring, który jest kupowany razem z króćcem. Jak będziesz kupował to zwróć uwagę na czy jest oring w komplecie.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
zjawa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: wt cze 26, 2007 08:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: zjawa » wt wrz 23, 2008 06:50

króciec masz aluminiowy najlepsze rozwiązanie jakie było zastosowane a teraz dostaniesz tylko plastik co pęka sam z siebie co jakiś czas , najlepszym rozwiązaniem będzie jak odkręcisz króciec przeczyścisz wszystko i złożysz to na silikon techniczny czerwony lub czarny koszt 5zł za małą tubkę w motoryzacyjnym. Tak zrobiłem u siebie i trzyma elegancko żadnych wycieków


-----------o00o----'(_)'----o00o-----------

Awatar użytkownika
wieczor15
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: śr mar 01, 2006 02:37
Lokalizacja: Skądś

Post autor: wieczor15 » wt wrz 23, 2008 09:33

witam -wymienialem to juz dwa razy i to dlatego ze dałem silikon. tzn po wymianie trzymało przez jakis rok, ale silikon zareagował z płynem chłodniczym- z silikonu zrobil sie taki cukier czego nie widac z zewnątzr tylko dzieje sie na oringu i poprostu rosadziło ten plastik i maiłem starcha na wakacjach bo akurat zaczeło ciec jak byłem na słowacji- teraz załozyłem nowy kruciec na samym oringu i nic nie cieknie. odradzam silikon.



Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » wt wrz 23, 2008 11:54

Czyli w koncu co mam zrobic? Nie da sie przelozyc tego oringa z plastiku do aluminium?
Co do silikonu to mam czarny silikon wysokotemperaturowy kupiony przy okazji zmiany uszczelki pokrywy zaworow :) wlasnie kolo 5zl kosztowal.

Moze po uzyciu silikonu z aluminiowym kruccem bedzie w porzadku? Chyba ze da sie samego oringa kupic? ewentualnie jakas uszczelke dopasowac?



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » wt wrz 23, 2008 12:24

Da się samą uszczelke kupić, jak tylko kruciec jest w porządku to tylkko uszczlka,
weź starą i do sklepu motoryzac i sobie dobierzesz :bigok:


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
zjawa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: wt cze 26, 2007 08:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: zjawa » wt wrz 23, 2008 12:31

jak dobrze przeczyścisz powierzchnie bloku i króćca papierem ściernym a następnie skręcisz wszystko na silikon to nie puści ale oring ten używany też powinien być założony i nie żałuj silikonu . :grin:


-----------o00o----'(_)'----o00o-----------

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » wt wrz 23, 2008 12:33

Faktycznie, plastykowe króćce są take se. Ja bym zrobił tak: pojechał do klepu, dobrał oring do tego króćca i kupił silikon. Rozebrał bym to, obejrzał dokładnie zarówno króciec i bok silnika, z tego wzlędu że jeśli tam coś sie działo wcześniej to mogą być wżery i wymiana oringu nie pomoże. Jeśli nie ma wżerów, składaj to na nowym oringu, jeśli są niewielkie to spróbuj je zeszlifować papierem ściernym na klocku, jeśli są duże to niestety tylko silikon.

Ja niestety musiałem poskładać nowe plastykowy na silikonie. Szukam na szrotach aluminiowego :(


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » wt wrz 23, 2008 16:38

jak ma króciec aluminiowy, to z tego co wiem powinna być tam uszczelka z papieru czy preszpanu, a nie o-ring- przynajmniej nie spotkałem się z aluminiowym króćcem z rowkiem pod o-ring(ale wielu rzeczy jeszcze zapewne nie widziałem), najlepszą metodą na naprawę wycieku z pod alu króćca jest jego odkręcenie, wyczyszczenie powierzchni króćca jak i głowicy z pozostałości uszczelki i albo zakup nowej, albo odrysowanie i wycinanki z papieru- można uszczelkę posmarować silikonem czy innym siuwaxem tak dla pewności


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 253 gości