Stuk w końcowej fazie hamowania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

nijou
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 13:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Stuk w końcowej fazie hamowania

Post autor: nijou » pt wrz 15, 2006 22:56

Witam. Mój wierny Golf w ostatnich dniach posiadania zaczął robić fochy. Mianowicie po wymianie amortyzatorów (geometrii nie robiłem, zostawiam to następnemu właścicielowi) zaczęły dochodzić stuki z przodu. Stuk polega na tym, że słychać go tylko podczas hamowania, tuż przed zatrzymaniem pojazdu, na luzie. Brzmi to trochę jakby coś się przesunęło i lekko puknęło w coś innego. Do tego czuć lekkie drgnięcie na kierownicy. Mam też wrażenie że ten stuk robi się coraz głośniejszy. Czy to niezrobienie geometrii się mści?
Ostatnio zmieniony wt wrz 23, 2008 07:19 przez nijou, łącznie zmieniany 1 raz.


pzdr > nijou

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pt wrz 15, 2006 23:20

Imho wywalone te duze tuleje na wahaczach :)
Ewentualnie uszkodzona poduszka McPersona przy wymianie amortyzatorow
Bedzie coraz gorzej...



ruszmar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn lis 12, 2007 22:11
Lokalizacja: Sędziszów
Kontakt:

Stuknięcie podczas hamowania

Post autor: ruszmar » pn wrz 22, 2008 23:04

W moim MK4 jest to samo, podczas ostatniej fazy hamowania słychać stuk, dźwięk jest podobny, jakby coś się luźno przesuwało i na końcu puk :) ( rozkręciłem już nawet drzwi, myślałem że może coś w nich lata), puknięcie słychać też podczas gwałtownego ruszenia z miejsca. Co to może być?



moriel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt lip 01, 2008 17:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moriel » wt wrz 23, 2008 01:44

A nie będzie to czasem objaw poduszki pod silnikiem lub skrzynią?



Awatar użytkownika
zjawa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: wt cze 26, 2007 08:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: zjawa » wt wrz 23, 2008 06:45

poszły tuleje na wahaczach miałem to samo u siebie , po wymianie wszystko sie uspokoiło .


-----------o00o----'(_)'----o00o-----------

ruszmar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn lis 12, 2007 22:11
Lokalizacja: Sędziszów
Kontakt:

stuki po zahamowaniu

Post autor: ruszmar » wt wrz 23, 2008 07:33

które te tuleje? tzn tam są dwa punkty łączące wahacz z nadwoziem czy obydwie tuleje trzeba zmieniać czy raczej jedna z nich jest odpowiedzialna za te stuki?



Awatar użytkownika
rafus
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Posty: 584
Rejestracja: pn maja 26, 2008 21:39
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna TSK
Kontakt:

Post autor: rafus » wt wrz 23, 2008 09:37

u mnie tak wali, i niestety to poduszki pod silnikiem



ruszmar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn lis 12, 2007 22:11
Lokalizacja: Sędziszów
Kontakt:

Post autor: ruszmar » wt wrz 23, 2008 09:40

a jak to sprawdzić czy to poduszki silnika, czy tuleje wahacza?jest jakiś uniwersalny sposób?

[ Dodano: 23 Wrz 2008 09:41 ]
dodam że słychać to dokładnie w okolicy przednich drzwi pasażera w okolicy głośnika, ale wiem dzwięk się może przenosić



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt wrz 23, 2008 20:00

Imho wywalone te duze tuleje na wahaczach
na jakiej podstawie tak uwazasz i inni tu zebrani? :bajer: Wczesniej przeciez nie stukało a wymieniono tylko amorki !

To moze byc tylko jedno. Źle skręcone górne mocowanie amortyzatora (potocznie poduszka). Ktos niedociągnał górnej nakrętki albo tej rowkowanej która siedzi pod nią. Innej opcji nie widzę. Nie należy szukać w obszarach w których nie było nic ruszane tylko w mijescu którego dotyczyła ostania naprawa tj w tym przypadku Mcperson
Ewentualnie wadliwy amortyzator (mimo ze nowy) badź niedokręcono czegoś co odkręcono przy wymianie. Tuleje wahacza, ani poduszki silnika nie mogą sobie zacząc stukać po wymianie amorów, a kierująć się taką logiką to moze także stukać tylna klapa na zamku. "No bo przeciez mi stukało a po regulacji zamka ucichło" :jezor:
Ostatnio zmieniony wt wrz 23, 2008 20:04 przez sas_gti, łącznie zmieniany 3 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 354 gości