Układ chłodniczy wariuje. Proszę o pomoc...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Układ chłodniczy wariuje. Proszę o pomoc...
Witam.Dzisiaj szlak trafił chłodnicę. Zakupiłem nową podłączyłem i wg instrukcji nalałem nowego płyny bo ten którego kupiłem wyciekł. No i zaczęły sie jaja: po zalaniu do pełna płynu odpaliłem auto, silnik sie nagrzał i ... płyn zaczął wylatywać przez korek w zbiorniczku wyrównawczym. włączył się wentylator, po czym wyłączyłem silnik. Poczekałem aż ostygnie. Dolałem płynu to kreski min. włączyłem silnik i nadal tak samo. Płyn wali jak popieprz..y. Oczywiście przepustnica od ciepłego powietrza jest otwarta. Jedyna rzecz jaka mnie zaciekawiła to to że dolna rura od chłodnicy jest zimna /letnia a przez ta mała rurkę płyn do pojemnika jest "wtryskiwany" z ogromnym ciśnieniem.
p.s
Nagrzewnica działa bo ciepłe powietrze wlatuje.
Co może być nie tak ?
p.s
Nagrzewnica działa bo ciepłe powietrze wlatuje.
Co może być nie tak ?
No wentylator pracuje przy temp ok 94C ---> 3/4 skali na termometrze w aucie.
Może jest to wynikiem zmieszania płynu chłodniczego z h2o ? Ale przecież płyn jest na bazie glikolu a on z woda się świetnie miesza....
Może jest to wynikiem zmieszania płynu chłodniczego z h2o ? Ale przecież płyn jest na bazie glikolu a on z woda się świetnie miesza....
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
sprawdz termostat bo tak jest zazwyczaj jak jest padniety i wetylator sie lacza jak mu pasuje czasami dobrze a czasami za pozno i skutek jest taki ze wylatuje ze zbiornika plyn
Ostatnio zmieniony sob wrz 20, 2008 22:26 przez tigerdj, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=177740/][size=159][b]Gofer bY Tiger ;} Sprzedam [/b][/size][/url]
[size=92] Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki a cuda zajmują mi trochę czasu[/size]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]
[size=92] Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki a cuda zajmują mi trochę czasu[/size]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]
Re: Układ chłodniczy wariuje. Proszę o pomoc...
Dobrze czytam ze zrozumieniem- odpowietrzałeś układ z zakręconym korkiem?Lucki pisze:płyn zaczął wylatywać przez korek w zbiorniczku wyrównawczym.
Zalałem płynu, zagrzałem silnik. Wentylator sie wałczył. Wyłączyłem silnik. Poczekałem aż ostygnie. Dolałem płynu. Zagrzałem silnik no i ..... jw.
Oczywiście Korek był zakręcony przy pracy silnika
Oczywiście Korek był zakręcony przy pracy silnika
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
- wasiak
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
to cie znartwie
jezeli woda ci pieknie kipi tak nawet sporo ponad zbiorniczek
a wiatrak sie wlacza
to znam to z autopsji moze nie w vw ale w sjenie dziewczyny
wywalalo wode i przy otwartym korku i przy zamknietym razem z korkiem
na 1 ogien poszla instalacje - nie odpowietrzona- okazalo sie ze nie
2 termostat- tez nie
3 peknieta uszczelka pod glowica
sprawdz czy w wodzie nie ma sladow oleju
i odwrotnie czy na bagnecie nie ma kropelek wody
choc jak tak sie zastanowic to moze byc jeszcze niedrozna chlodnica
ktorac rurka albo zapchana/ zaslepiona calkowicie badz czesciowo
jezeli woda ci pieknie kipi tak nawet sporo ponad zbiorniczek
a wiatrak sie wlacza
to znam to z autopsji moze nie w vw ale w sjenie dziewczyny
wywalalo wode i przy otwartym korku i przy zamknietym razem z korkiem
na 1 ogien poszla instalacje - nie odpowietrzona- okazalo sie ze nie
2 termostat- tez nie
3 peknieta uszczelka pod glowica
sprawdz czy w wodzie nie ma sladow oleju
i odwrotnie czy na bagnecie nie ma kropelek wody
choc jak tak sie zastanowic to moze byc jeszcze niedrozna chlodnica
ktorac rurka albo zapchana/ zaslepiona calkowicie badz czesciowo
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM
Przed chwilka zszedłem do garażu i popompowałem troszkę górny wąż przy chłodnicy. Korek był zakręcony. silnik zimny, a tu nagle spod korasa woda zaczyna cieknąć. Odkręciłem i zbladnąłem pod spód i zauważyłem w miejscu kiedy kiedyś była zaślepka (zaznaczyłem na zdjęciu ) mam otwór. Z tego co zobaczyłem to wydaje mi sie że to korek. Ale jeszcze sprawdzę jutro z rana tak jak kolega wcześniej napisał:
prawdz czy w wodzie nie ma sladow oleju
i odwrotnie czy na bagnecie nie ma kropelek wody
Ostatnio zmieniony ndz wrz 21, 2008 00:04 przez Lucki, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Pamiętaj że jesli włącza sie wnetylator to nie znaczyze przez temp w chłodnicy . Drugi czujnik jest jeszcze na gazniku a widze ze powinienes miec pierburga 2e2. A wiec mylne jest stwierdzenie jak ktos napisał ze to napewno nie termostat. Sprawdz po rozgrzaniu silnika dolny wąż chłodnicy jest równie ciepły jak górny. Jesli nie to wymień termostat.
Jeśli jest jednak ciepły to niesety nie wróży to dobrze. Wtedy mozna podejrzewac problemy w samym silniku. Z tego co wiem to możesz miec padnieta uszczelke pod głowcicą. Sprawdz jaki jest skład płynu chłodniczego , czy pływaja w nim np oczka oleju.
Jesli tak to moje przypuszczenie sie potwierdza.
Generalnie uwazam ze to jednak bedzie własnie wina uszczelki pod głowica.
Jeśli jest jednak ciepły to niesety nie wróży to dobrze. Wtedy mozna podejrzewac problemy w samym silniku. Z tego co wiem to możesz miec padnieta uszczelke pod głowcicą. Sprawdz jaki jest skład płynu chłodniczego , czy pływaja w nim np oczka oleju.
Jesli tak to moje przypuszczenie sie potwierdza.
Generalnie uwazam ze to jednak bedzie własnie wina uszczelki pod głowica.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Witam. pojechałem dzisiaj na giełdę, kupiłem nowy korek. Założyłem przejechałem sie pare km żeby rozgrzać silnik. Przystanąłem żeby poczekać na załączenie sie wentylatora. Po chwili słyszę że pracuje. Złapałem za górny wąż - gorący, dolny - ciepły. Po chwili sprawdzam raz jeszcze i tak samo górny jak i dolny były gorące. Spod korka woda nie wycieka.
Zauważyłem jeszcze troszkę dymu wydobywającego się z chłodnicy. Przypominał paląca się gumę/klej ( chłodnica nowa). Moje pytanie brzmi czy trzeba ściągać te paski igelitowe osłaniające górną i dolną cześć chłodnicy? Czy dać im troszkę czasu żeby sie "wypaliły" ?
Zauważyłem jeszcze troszkę dymu wydobywającego się z chłodnicy. Przypominał paląca się gumę/klej ( chłodnica nowa). Moje pytanie brzmi czy trzeba ściągać te paski igelitowe osłaniające górną i dolną cześć chłodnicy? Czy dać im troszkę czasu żeby sie "wypaliły" ?
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 397 gości