który przegub do wymiany

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

marhiw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: sob lut 04, 2006 14:27
Lokalizacja: Jasło

który przegub do wymiany

Post autor: marhiw » pt wrz 19, 2008 19:15

Witam kolegow

Mam taki problem:

Przy skrecie w prawo stuka mi w kole ktorys przegub.To bedzie prawy czy lewy?

prosze o porade



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pt wrz 19, 2008 19:24

nie da sie tego stwierdzić w ten sposób, może być lewy bądź prawy, potrzebujesz pomocy drugiej osoby niech sie przysłucha który trzeszczy
a przy sprawdzaniu zaciągnij hamulec ręczny skręć koła w którąś strone i pomału próbuj ruszyć



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt wrz 19, 2008 22:32

wojtas4589 pisze:nie da sie tego stwierdzić w ten sposób
da się przecież na słuch a jeśli ktoś powiedzmy np. jest słabosłyszący to przy skręcaniu w prawo jeśli chrupie i stuka to jest to przegub lewy i odwrotnie, zawsze jest tak, że jak skręcasz w którąś stronę i Ci stuka to winien jest przegub po stronie przeciwnej gdyż wtedy na koło zewnętrzne (przy skręcaniu w prawo zewnętrznym kołem jest oczywiście lewe) działa większa siła odśrodkowa a co za tym idzie zwiększa się obciążenie na przegubie zewnętrznym tego właśnie koła
tak więc marhiw zmieniaj lewy przegub zewnętrzny.


Obrazek

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » pt wrz 19, 2008 22:54

przy skręcaniu w prawo jeśli chrupie i stuka to jest to przegub lewy i odwrotnie, zawsze jest tak, że jak skręcasz w którąś stronę i Ci stuka to winien jest przegub po stronie przeciwnej
Nie zgadzam się z tym, sam miałem stukający przegub prawy i stukał tylko przy skręcie w prawo.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt wrz 19, 2008 23:03

krzycho85 owszem masz prawo się nie zgadzać, po to jest forum aby wymieniać swoje poglądy na problemy i radzić innym wg. własnego doświadczenia,
czy zatem poradzisz koledze marhiw aby zmienił prawy przegub ?


Obrazek

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » pt wrz 19, 2008 23:18

najlepiej to wejść jeszcze pod auto lub choćby się położyć i popatrzeć, poruszać półosiami- mi chrobotało ostatnio w passacie i już chciałem przeguby wyjmować, a mi się przednia łapa silnika rozleciała, jednostka się przesunęła i śruby od przegubu waliły o podstawę poduszki skrzyni- a pewny byłem, że przegub się wykończył


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » sob wrz 20, 2008 10:45

czy zatem poradzisz koledze marhiw aby zmienił prawy przegub ?
Nie, trzeba posłuchać który stuka. Jechać powoli na skręconych kołach a ktoś niech idzie obok i słucha z którego koła dochodzi stukot.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 241 gości