Instrukcja do komputera MFA

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rogra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: sob lis 06, 2004 00:15
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontakt:

Instrukcja do komputera MFA

Post autor: rogra » wt lis 30, 2004 19:21

witam,czy ma ktoś lub czy wie jak działa ten komputer MFA
Ostatnio zmieniony wt kwie 21, 2009 07:57 przez rogra, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Petergo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: ndz paź 31, 2004 12:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Petergo » ndz gru 05, 2004 22:43

co znaczy jak działa u mnie dziala prawidlowo czy mam się tu rozpisywać nas każdym wskazaniem . chyba wiesz jak dziala np. termometr zewnętrzny.SPRECYZUJ ZAPYTANIE bo jak dziala to ci mozna napisać :
Są czujniki to wszystko idzie do "kompa" później wyświetla na wyświetlaczu LCD :pub: :rotfl:



rogra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: sob lis 06, 2004 00:15
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontakt:

Post autor: rogra » sob gru 11, 2004 11:47

ale dokładniej co jaka funkcja pokazuje



Awatar użytkownika
Petergo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: ndz paź 31, 2004 12:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Petergo » sob gru 11, 2004 12:15

ok pisze z pamięci ale chyba będzie zrozumiale
1 Ustawienie czasu
po lewej i prawej stronie wyswietlacza masz dwa schowane przyciski lewym zmieniasz godzinę prawym minuty
2 W prawej drzwigni od wycieraczek masz przelącznik 1-2
a od szczytu wrzełącznik funkcji wciskając go powinno na wyświetlaczu zmieniać sie wskazanie wraz z małym trójkącikiem przeskakującym do wybranej funkcji a przelącznik 1-2 ustawiasz gdy chcesz zobaczyć
dla przebiegu dziennego poz.1 wszystkie wskazania kasują się po jakiejś godzinie lub coś kolo tego po wyciągnięciu kluczyka
pozycja 2 ma wszystko to samo tylko nie kasuje się automatycznie
wszystkie wartości tak dla 1 jak i 2 można skasować przytrzymując w odpowiednią stronę przełacznik 1-2 mocno w lewo lub w prawo
2 Wokoło wyświetlacza masz symbole i tak od lewej góry masz

1---- czas przejechany dla 1 jest to czas właczenia zaplonu i ok godziny po jego wyłaczenia dla 2 całkowity czas sumy właczeń zaplonu do momentu wyzerowania( tak będzie dla wiekszości funkcji)
2---- przejechane kilometry czytaj jak wyżej
3---- średnia prędkość czytaj jak wyżej jak będzie 75km/h w polsce to znaczy że pocno przekraczasz prędkość ( ja jeżdźę nawet po 180 i jeszcze śeredniej na trasie nie przekroczyłem
Na dole masz od lewej
1---- średnie spalanie zawsze podana wartość na 100 km więc można obliczyc ile pali na danym odcinku
2---- temperatura oleju(czujnik znajduje się na górze filtra olejowego)
3---- temp. zewnętrzna (czujnik znajduje się przy lewym błotniky widoczny z kanału

To chyba wszystko
Jeżeli masz inst. gazową to spalanie będzie ciebie oszukiwało
u mnie kształtuje się to w tolerancji zwyżkowej o jakieś 1-1.5 litra na sto
jeżeli na benzynie to u mnie wskazuje można rzec co do 0,2litra bo zawsze trzeba przyjąć tolerancję dystrybutora i momentu odbicia pistoletu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
jkruk77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob kwie 18, 2009 09:52
Lokalizacja: warszawa

Post autor: jkruk77 » sob kwie 18, 2009 15:22

witam mam podobny problem tyle że umnie nie wyswietla nic oprucz zegara czasami wyskoczy temperatura oleju moze pomorzesz



Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: pancur0 » sob kwie 18, 2009 16:52

możliwe, że czujniki odpowiadające za pomiar się wypieły albo skopały...
Niestety sam tego nie rozbierałem jeszcze, więc nie wiem gdzie konkretnie się znajdują.


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

Awatar użytkownika
jkruk77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob kwie 18, 2009 09:52
Lokalizacja: warszawa

Post autor: jkruk77 » czw kwie 23, 2009 19:52

kto wie gdzie są te czujniki i gdze są podpięte bo dostane jakiegoś zajoba :grrr:



tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » pn mar 01, 2010 18:41

ja mam licznik MFA ale na manetce nie ma przełącznika .Jakbym dokupił taka manetke to jak ja podłaczyc



Awatar użytkownika
stopczyk26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
Lokalizacja: dolnośląskie DSR
Kontakt:

Post autor: stopczyk26 » wt mar 02, 2010 03:49

Tutaj masz caly temat o mfa poczytaj a napewno znajdziesz. A na przyszlosc szukajka na dole nie gryzie


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]

[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » wt mar 02, 2010 11:29

Petergo pisze:średnia prędkość czytaj jak wyżej jak będzie 75km/h w polsce to znaczy że pocno przekraczasz prędkość ( ja jeżdźę nawet po 180 i jeszcze śeredniej na trasie nie przekroczyłem
ta średnia prędkośc jest jakas dziwna, jade 20km 80/90km/h a i tak pokaże srednio 46 :P, mfa znicza wszystkie prędkości czy najwieksza i najmniejsza?



Awatar użytkownika
stopczyk26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
Lokalizacja: dolnośląskie DSR
Kontakt:

Post autor: stopczyk26 » wt mar 02, 2010 13:10

Srednia predkosc jest liczona na podstawie wskazan 1 i 2 czyli czasu jaki uplynal od momentu wlaczenia zaplonu i przejechanych kilometrow. Zuwaz ze jezeli srednia predkosc bedzies mial np 40km/h i odpalisz auto i bedzie ono stalo to srednia predkosc sie zmniejszy poniewaz zwieksza sie czas w jakim przejechales dany dystans.


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]

[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Post autor: marcinek84 » śr mar 03, 2010 22:11

ciekawostka jest ze jak będziemy trzymać na kasowanie w prawo i przełączać funkcje na średnia prędkość pokarze nam aktualna :)


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » śr mar 03, 2010 22:31




Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Młody90 » śr mar 03, 2010 22:39

ja zaraz napisze porade o MFA w FAQ ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3779606#3779606 - tu masz opisane przezemnie wszystko o MFA ;)
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 22:56 przez Młody90, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 361 gości