Rozladowuje akumulator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
osaVWosa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pt paź 19, 2007 19:06
Lokalizacja: VWarszaVW
Kontakt:

Rozladowuje akumulator

Post autor: osaVWosa » pt wrz 12, 2008 22:40

Silnik 1.8 RP nie wiem ktory rok Wsadzony do MKI cabrio
Jak w temacie
Szukajka przejrzana cala wszystkie rady sprawdzone i ciagle to samo...rozladowuje i nie mozna odpalic
Alternator wymieniony akumulator 3 mies rozrusznik wymieniony i nic
Jak da rade odpalic przejade jakies 5 km to z trudem zakreci jak nie odpali za 1 razem to juz kapota
Brak pradu
Myslalem ze na trasie sie doladuje zrobilem 150 km stanalem po 10 min chce odpalic a tu nic nawet nie obrocilo rozrusznikiem
HELP



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » sob wrz 13, 2008 17:41

jakie napięcie ładowania?



Awatar użytkownika
kedzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:10
Lokalizacja: wlpk
Kontakt:

Post autor: kedzior » sob wrz 13, 2008 19:47

jak kolega - napiecie ladowania trzeba zmierzyc i bedzie cos jasniej ;]



Awatar użytkownika
osaVWosa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pt paź 19, 2007 19:06
Lokalizacja: VWarszaVW
Kontakt:

Post autor: osaVWosa » sob wrz 13, 2008 23:49

Napiecie ladowania 12.5 V po paru minutach wzrasta do ok 14 po wl wentylatora spada do 12 i tak w kolko
Dzisiaj po nocce probowalem odpalic sprawdzilem aku przed zakreceniem i pokazal 12 zakrecil raz bardzo slabo silnik nie odpalil
Po tym sprawdzilem znowu i bylo juz tylko 7 V
A i jeszce jedno w wiazce do altka ida 3 przewody 1 na + 2 niebieski do wzbudzenia i 3 czerw czarny i tu kur nie wiem do czego zakonczony wsuwka Po przekreceniu kluczyka jest w nim napiecie...
Ostatnio zmieniony ndz wrz 14, 2008 00:20 przez osaVWosa, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz wrz 14, 2008 00:18

Połączenia na drodze z altera do akumulatora, może śruba na rozruszniku, urywa się któraś końcówka, kable zaciśnięte w klemach - tego rodzaju rzeczy.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz wrz 14, 2008 08:11

osa32osa pisze:pokazal 12 zakrecil raz bardzo slabo silnik nie odpalil
Po tym sprawdzilem znowu i bylo juz tylko 7 V
Bardzo to dziwne. Spróbuj naładować akumulator , potem podłacz go tuz przed rozruchem. Nastepnie niech pochodzi z 5 minut zgas silnik i znów odpal. Jesli nie odpali to nie ma ładowania.
Tak podsumowując to wymiana alternatora niewiele da gdyz b czesto to alternator jest ok a psuje sie w nim regulator napięcia co objawia sie skokami tegoz napięcia a w koncu wysiada calkowicie. Nowy to koszt ok. 50zł maksymalnie za dobra markę. Wiem że nawet nie musi zaświecic kontrolka a regulator jest zepsuty. Wiec sprawdz miernikiem czy napiecie ładowania jet stabilne oraz właz swiatła i stwierdz czy waha sie ok 13,9-14,4. Jesli jest 12v czy cos takiego to juz wiesz co wymienic.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » ndz wrz 14, 2008 08:55

osa32osa pisze:Napiecie ladowania 12.5 V po paru minutach wzrasta do ok 14 po wl wentylatora spada do 12 i tak w kolko
Z tego wynika, ze jest za slabe ladowanie, jak napial Maćkooo, powinno byc stabilne, nawed pod obciazeniem.



Gallus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 10:12
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Gallus » ndz wrz 14, 2008 10:01

to ja sie dołączę do tematu...
jak samochód stoi przez ponad tydzień nieodpalany... czy może paśc akumulator w tym czasie? gdy jest jezdzone dziennie nic sie nie rozładowuje.... a gdy stoi dość długi czas nie idzie go odpalić.... może już czas na wymianę aku? za stary?



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » ndz wrz 14, 2008 10:09

Gallus pisze:jak samochód stoi przez ponad tydzień nieodpalany... czy może paśc akumulator w tym czasie?
nie może..
masz trzy możliwości:
1) akumulator jest niedoładowany - sprawdzić napięcie na klemach przy odpalonym aucie
2) coś go rozładowuje na postoju - zmierzyć prąd po wyłączeniu
3) akumulator się skończył



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz wrz 14, 2008 10:52

Gallus pisze:jak samochód stoi przez ponad tydzień nieodpalany... czy może paśc akumulator w tym czasie?
Oczywiście że może się tak stać. Wszystko zależy od stanu akumulatora m.in. wieku. Ale generalnie zaleca się ładowanie akumulatora gdy auto stoi bez uruchamiania po 2-4 tygodniach.
Zacznij od sprawdzenia miernikiem poboru prądu na postaju. Wynik podaj w amperach bądź miliamperach. Np aby calkowicie rozładowac akumulator 50Ah , a taki stosuje sie w silnikach 1,6cm3 potrzebny jest pobór prądu 0,2-0,3A. Oczywiscie wszytsko to teoria bo wtedy zostanie rozładowany calkowicie a taka sytuacja ma bardzo żadko miejsce.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 14, 2008 10:53 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
osaVWosa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pt paź 19, 2007 19:06
Lokalizacja: VWarszaVW
Kontakt:

Post autor: osaVWosa » ndz wrz 14, 2008 11:55

Maćkooo pisze:Bardzo to dziwne. Spróbuj naładować akumulator , potem podłacz go tuz przed rozruchem. Nastepnie niech pochodzi z 5 minut zgas silnik i znów odpal. Jesli nie odpali to nie ma ładowania.
Po wymianie altka tak zrobilem Pochodzil tak ok 5 min i odpalil bez problemu nawet na wl odbiornikach tj swiatla itp
Przed wymiana mrugaly mi swiatla no to wiedzialem na 100% ze regulator padl a teraz to juz dostaje :grrr:
Najdziwniejsze jest to ze na krotkich dystansach sie laduje a jak przejade troche wiecej km to juz nie odpali...
Ostatnio zmieniony ndz wrz 14, 2008 11:57 przez osaVWosa, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz wrz 14, 2008 15:22

Pozostaje użyć 50-amperowy lub większy amperomierz i po prostu sprawdzić wydajność alternatora, dopływ do akumulatora i te połączenia.



Golf 2 tuning
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 16:32
Lokalizacja: Skarzysko

Post autor: Golf 2 tuning » ndz wrz 14, 2008 15:29

Stary albo masz zwarcie wez nawet zarowke z dwoma przewodami i podepnij pod kleme i pin akumulatora chyba ze masz naprawde stary akum.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 14, 2008 15:30 przez Golf 2 tuning, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz wrz 14, 2008 20:32

Zmierz napięcie ładowania, ale przy altku - powinno być mniej więcej takie samo jak przy aku, troszkę większe. Napięcie ładowania zmierz przy wyłączonych wszystkich odbiornikach.

Czarny kabelek przy altku - czy ten altek lub ta wiązka nie jest z diesla? Bo być może ten kabelek jest od obrotomierz, który w dieslu informację pobiera z altka.

Ogólnie to wygląda mi na problem z altkiem.
Zmoierz też na wszelki wypadek pobór prądu z aku na postoju - odłącz klemę + i podłącz do niej i do dodatniego bieguna aku amperomierz - oczywiście wszystko co się da ma być wyłączone. Pobór pradu ma być minimalny - dziesiąte częci ampera.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 316 gości