Roznica w hamowaniu. Czy to wina korektora?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

HideYoshi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn mar 05, 2007 23:25
Lokalizacja: Szczecin

Roznica w hamowaniu. Czy to wina korektora?

Post autor: HideYoshi » czw wrz 11, 2008 15:52

Jest taki problem, ze zbyt duza roznica jest hamowania na tylnej osi pomiedzy jednym kolem a drugim. Czy to na 100% wina korektora sily hamowania ?

Dodam tylko ze rok temu wymianialem plyn hamulcowy cylinderki oraz byly czyszczone szczeki w bebnach.

jesli to wina kolektora to czy wystarczy wymienic to (nie bardzo sie na tym znam):

tuaj link

Dziekuje za wszelka pomoc.
Ostatnio zmieniony pt wrz 12, 2008 22:10 przez HideYoshi, łącznie zmieniany 1 raz.


"Nie trudno jest zwycięstwo odnieść, trodno jest sprawić by trwałe było"

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw wrz 11, 2008 16:51

to raczej na pewno NIE jest wina korektora bo ten steruje obydwoma kołami jednoczesnie. On rozdziela siłę hamowania miedzy przodem a tyłem a nie lewą i prawą stroną.

Myślę że problem tkwi w zaciskach.



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » czw wrz 11, 2008 17:31

Problem może tkwić również w szczękach jak i cylinderkach - kolega wspomniał że je wymieniał, ale może któryś już przecieka albo jest zapieczony.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw wrz 11, 2008 17:37

ah fakt, pisząc posta zapomnialem ze kolega ma bebny. W kazdym razie chodziło mi o element hamujący przy kole.
A ten kolektor z linku to wystepuje u ciebie w ilości dówch sztuk czy jednej? Bo szczerze mówiąc to nie widziałęm jeszcze takiego korektora.



HideYoshi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn mar 05, 2007 23:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: HideYoshi » czw wrz 11, 2008 17:43

Wystepuje w postaci 1 sztuki.

Jesli chodzi o cylindry albo szczeki to chyba nie to bo je wymienialem o odrazu potem sprawdzalem na przegladzie i wynik byl taki sam.


"Nie trudno jest zwycięstwo odnieść, trodno jest sprawić by trwałe było"

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw wrz 11, 2008 17:48

jak korektor jest jeden (taki z auckji) na dwa koła to nie ma opcji zeby to była jego wina a to potiwerdza tylko problem moze leżeć tylko i wyłącznie w bębnie (szczęka nie odbija albo zerwało z niej okłądzinę albo cyliderki zapieczone, albo jeszcze jedna opcja - za bardzo napięta linka ręcznego i jeden bęben zawsze lekko trzyma, ale to mało prawdopodobne)
HideYoshi pisze:Jesli chodzi o cylindry albo szczeki to chyba nie to bo je wymienialem o odrazu potem sprawdzalem na przegladzie i wynik byl taki sam.
to ze czesc jest nowa nie wyklucza jej usterki bądź awarii. Musisz zdjąć bęben i sie sam przekonasz czy wszsytko odbija.



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw wrz 11, 2008 18:31

HideYoshi, Jaki ty masz silnik? Przypadkiem nie ABD? To ustrojstwo właśnie tylko przy takim powinno występować
Ostatnio zmieniony czw wrz 11, 2008 18:32 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.


JaroW

HideYoshi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn mar 05, 2007 23:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: HideYoshi » czw wrz 11, 2008 18:44

mam silnik 1.4 z 94 roku (czyli silnik ABD).

Diagnostyka pokazala ze problem tkwi w tylym lewym kole - max. sila hamowania na tylna os. prawa: 2240, lewa: 720.
Nawet byl wymieniany przewod hamulcowy (bo mysleli ze sie zapchal), ale problem jest dalej.
Ostatnio zmieniony czw wrz 11, 2008 18:53 przez HideYoshi, łącznie zmieniany 2 razy.


"Nie trudno jest zwycięstwo odnieść, trodno jest sprawić by trwałe było"

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw wrz 11, 2008 19:02

Tak myślałem. To co na linku to regulator ciśnienia. Masz takie dwa wkręcone w pompę a w nie przewody na tył i przez nie idzie ciśnienie na kola tylne. W związku z tym ze do jednej sekcji pompy masz połączone hamulce koła przedniego i tylnego one dopasowywują ciśnienie na tyle aby było oki. Jeżeli przód hamuje równo to pompa robi na sekcjach równe ciśnienia Jak pisałem występuje w mk3 tylko przy silniku ABD i to może być twój problem


JaroW

HideYoshi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn mar 05, 2007 23:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: HideYoshi » czw wrz 11, 2008 19:23

Jarowo pisze:Tak myślałem. To co na linku to regulator ciśnienia. Masz takie dwa wkręcone w pompę a w nie przewody na tył i przez nie idzie ciśnienie na kola tylne. W związku z tym ze do jednej sekcji pompy masz połączone hamulce koła przedniego i tylnego one dopasowywują ciśnienie na tyle aby było oki. Jeżeli przód hamuje równo to pompa robi na sekcjach równe ciśnienia Jak pisałem występuje w mk3 tylko przy silniku ABD i to może być twój problem
hm nie bardzo rozumiem. Czyli co mam wymienic?
mam dwie takie rzeczy kupic co w linku? pod maska mam tylko 1 taki co wystaje korektor ;]...
Ostatnio zmieniony czw wrz 11, 2008 19:23 przez HideYoshi, łącznie zmieniany 1 raz.


"Nie trudno jest zwycięstwo odnieść, trodno jest sprawić by trwałe było"

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw wrz 11, 2008 23:24

Dorzucam stronę z etki aby łatwiej się było dogadać
Obrazek
Na rysunku zaznaczyłem strzałkami I i II gdzie u mnie są wkręcone te regulatory (10), a mam dwa. Oryginalne oznaczenie na rysunku też to sugeruje. Jako,że pompa ma 4 wyjścia to do pozostałych 2 po przekątnej dokręcone są przewody kół przednich. Z kolei jak zobaczysz co zakreśliłem w opisie to wychodzi przewidują 1 taką część, ale chyba ktoś się pomylił.
Jeżeli na tył idą dwa oddzielne przewody z każdej sekcji pompy to te ustrojstwa muszą być dwa i nie da rady inaczej. Jak tak mam i hamulec prawie oki (różnica siły hamowania jest, ale nie przekracza przepisowych 30% i to jest wina jednego z tych regulatorów), tak także mają np. małe ctrynki np. Saxo AX i tak ma nasz poczciwy CC. Może u Ciebie różnica sił hamowania jest spowodowana brakiem jednego (jedno koło hamuje zbyt mocno). Sprawdź czy na tył idą dwa przewody i czy przypadkiem jedno koło nie jest podłączone przez regulator a drugie bezpośrednio do pompy.


JaroW

HideYoshi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn mar 05, 2007 23:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: HideYoshi » czw wrz 11, 2008 23:36

dziekuje jutro sprawdze i dam znac czy cos pomoglo, jesli nie to kupie (chyba) ten na allegro.


"Nie trudno jest zwycięstwo odnieść, trodno jest sprawić by trwałe było"

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt wrz 12, 2008 03:17

Odpowietrz tylne bębny jeżeli się poprawi daj znać


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

HideYoshi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn mar 05, 2007 23:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: HideYoshi » ndz wrz 14, 2008 13:21

Jarowo pisze: Na rysunku zaznaczyłem strzałkami I i II gdzie u mnie są wkręcone te regulatory (10), a mam dwa. Oryginalne oznaczenie na rysunku też to sugeruje. Jako,że pompa ma 4 wyjścia to do pozostałych 2 po przekątnej dokręcone są przewody kół przednich. Z kolei jak zobaczysz co zakreśliłem w opisie to wychodzi przewidują 1 taką część, ale chyba ktoś się pomylił.
Jeżeli na tył idą dwa oddzielne przewody z każdej sekcji pompy to te ustrojstwa muszą być dwa i nie da rady inaczej. Jak tak mam i hamulec prawie oki (różnica siły hamowania jest, ale nie przekracza przepisowych 30% i to jest wina jednego z tych regulatorów), tak także mają np. małe ctrynki np. Saxo AX i tak ma nasz poczciwy CC. Może u Ciebie różnica sił hamowania jest spowodowana brakiem jednego (jedno koło hamuje zbyt mocno). Sprawdź czy na tył idą dwa przewody i czy przypadkiem jedno koło nie jest podłączone przez regulator a drugie bezpośrednio do pompy.

Patrzylem i mam rzeczywiscie 2 na tyl, 2 na przod tak jak jest to na rysunku i mam dobrze podlaczone. wiec chyba bede musial kupic takie 2 regulatory(bo nie wiem ktory padl, wyglaja tak samo). Mam pytanko wystarczy je tylko wkrecic czy lepiej na warsztat podjechac i dac fachowcom to zrobic ? :crazy:


"Nie trudno jest zwycięstwo odnieść, trodno jest sprawić by trwałe było"

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 411 gości