Problem z miękkim pedałem (ale to nie zapowietrzony układ)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

IgorH
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 19:38
Lokalizacja: Jelenia Góra

Problem z miękkim pedałem (ale to nie zapowietrzony układ)

Post autor: IgorH » czw wrz 11, 2008 19:45

Witam. To mój pierwszy post, więc liczę na wyrozumiałość.

Mam następujący problem.

Mam golfa mk2 1,3 NZ, po włączeniu silnika hamulec jest normalnie twardy, lecz po jakimś czasie gdyż już jadę, robi się bardzo miękki, łapie niemal przy podłodze. Próbuje podpomopować, ale nie ma reguły, raz podchodzi do góry, raz nie.

Jeszcze gdy stoję i mam włączony silnik, naciskając raz po raz na hamulec, auto przygasa lub zupełnie gasnie.

Proszę o konkretną pomoc.

życzę miłego wieczoru.
pozdrawiam
IgorH
Ostatnio zmieniony czw wrz 11, 2008 19:54 przez IgorH, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sati26
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob sie 26, 2006 22:05
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: sati26 » czw wrz 11, 2008 20:45

Zrobiłem u siebie prosty test sprawności serwa, jego wynik kosztował mnie wymianę całego układu hamulcowego, reperowałem zaciski, i kiedy okazało się że nadal mam niezadowalający czyt. gumowy hamulec to wymieniłem serwo, Pomogło.



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » czw wrz 11, 2008 21:30

hamulec tak ma ze jak silnik chodzi to jest miekki pedał... gdyby był twardy znaczyło by o zużytym podciśnieniowym wspomagaczy hamowania (servo).
IgorH pisze:Jeszcze gdy stoję i mam włączony silnik, naciskając raz po raz na hamulec, auto przygasa lub zupełnie gasnie.
servo bierze powietrze z ukłądu dolotowego silnika - prawie norma w starych silnikach ze przygasa (mozna szukac przyczyny w skłądzie mieszanki a jak masz gaz to na bank źle ustawiony gaz).

A to że pedał opada to może byc wina pompy albo płynu.


18K4F inside... RWD car :)

IgorH
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 19:38
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: IgorH » czw wrz 11, 2008 21:34

Ok, Dzięki za zainteresowanie, to że pedał łatwo chodzi to wiem, ale u mnie jest tak, że wciskam pedał i nic, aż złapie bardzo nisko, a wtedy mi go brakuje, żeby mocno zahamować. Po jakimś czasie hamuje normalnie, czyli łapie już na początku, a potem znowu przy podłodze.
I jak już pisałem pompowanie nie pomaga, nie ma reguły kiedy jest dobrze, a kiedy źle.



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » czw wrz 11, 2008 21:42

jaki masz płyn hamulcowy? kiedy płyn zmieniany?

płynu nie ubywa? niezauważyłęś zeby felgi po stronie wewnetrzej były mokre po ostrym hamowaniu?


18K4F inside... RWD car :)

IgorH
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 19:38
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: IgorH » czw wrz 11, 2008 21:51

szczerze to Ci powiem, że nie wiem jaki płyn. Auto miało dzisiaj robione hamulce, wymienili klocki i z tyłu chyba okładziny. Ten problem pojawił się kilka dni temu, myślałem ze to wina zużycia klocków, ale jednak problem nie ustąpił.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw wrz 11, 2008 22:27

IgorH pisze:po włączeniu silnika hamulec jest normalnie twardy, lecz po jakimś czasie gdyż już jadę, robi się bardzo miękki, łapie niemal przy podłodze
czyli jak chamulce się zagrzeją, albo płyn do wymiany albo pompa hamulcowa siada
miałem taki sam przypadek, wymieniłem płyn i było jeszcze gorzej bo pompa całkowicie padła, po wymianie pomy wwszystko oki
Gdybyś wymieniał płyn to nie możesz dopuścić do zapowietrzenia pomy, trzeba całość "przelać świerzym płynem. dokładne instrukcje wymiany są na necie..


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

IgorH
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 19:38
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: IgorH » czw wrz 11, 2008 22:32

dokładnie tak jak piszesz. Na zimnych hamulcach wszystko jest OK. Dopiero po jakimś czasie zaczynają wariować. Wielkie dzięki chłopaki! Porządne forum.

pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pt wrz 12, 2008 13:18

IgorH pisze:Jeszcze gdy stoję i mam włączony silnik, naciskając raz po raz na hamulec, auto przygasa lub zupełnie gasnie.
Tu jest cieakwa wskazówka. Co mają hamulce wspólnego z przygsaniem - wąż łączący serwo z kolektorem ssacym. Pewno tam będzie dziura i byc może przez to servo raz łapie a raz nie. Poprostu silnik zasysa powietrze bardziej lub mniej i taka jest pewnioe przycznyna czyli dizura w wężu od serva. Posuzkaj czarnego węża który wychodzi z serva. Potem po 0,5 m jest rozgałęźnik i kończy sie on gumowym weżem dł. 20cm.

[ Dodano: 12 Wrz 2008 13:20 ]
IgorH pisze:Na zimnych hamulcach wszystko jest OK
A dlaczego może być ok na zminych hamulcach - sądzę że ssanie jeszcze na tyle podwyższa obrotyn ze tego nie czujesz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 289 gości