silniczek krokowy??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sewooo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: czw paź 25, 2007 10:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

silniczek krokowy??

Post autor: sewooo » wt wrz 02, 2008 21:06

Witam
Mam prośbe czy jesteście mi w stanie określić na podstawie fotek gdzie dokładnie znajduje się silniczek krokowy?silnik 1.8 RP mi sie wydaje że to na tej focie poniżej
Obrazek

no i reszte fotek

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn wrz 15, 2008 00:04 przez sewooo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » wt wrz 02, 2008 21:13

pierwsze zdjecie to pudlo to co zaznaczyles
na drugim zdjeciu go widac jest to czarne urzadzonko pod linka gazu idzie do niego taki obkrecony przewod tasma.
pozdrawiam



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt wrz 02, 2008 21:17

Zaznaczyłem go kolorem czerwonym , masz jakiś problem z nim? , taka moja rada wywal ten filtr stożkowy bo na gazie to roczej sam syf ciągnie.


Obrazek


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
sewooo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: czw paź 25, 2007 10:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sewooo » wt wrz 02, 2008 22:14

GMS, grandilodz, dzięki
akurat filtr mało tu ma do znaczenia chodzi o silniczek krokowy już wczoraj buszowałem na forum i szukałem jakiegoś tematu konkretnego ale wszyscy tylko opisują że obroty nie takie że wyczyścić że coś tam , mam to samo wieszają mi się obroty na jałowym biegu same opadają i znowu same wzrastają nie ma rady zbieram info i zabierama się do foto porady na swoim przykładzie :chytry:



gailbraith

Post autor: gailbraith » wt wrz 02, 2008 22:44

Problem falowania obrotów w RP-ku właśnie warto rozpocząć od sprawdzenia silnika krokowego. Czyszczenie raczej nie pomoże gdyż w środku jest on bardzo prosto zbudowany- mały silniczek i plastikowa zębatka. Dobrze by było gdybyś miał jak sprawdzić na innym gdyż trochę drogi on jest. Nowy zamiennik koło 100zł ale ja polecałbym raczej oryginał Bocha.

Niebiesku czujnik temperatury sprawdzałeś już? Problemy z obrotami cały czas czy tylko po odpaleniu? Jak tam uszczelka pod mono wtryskiem? Nie łapie może powietrza?

A na pierwszej fotce zaznaczyłeś czujnik położenia przepustnicy czyli TPS.

[ Dodano: 02 Wrz 2008 22:46 ]
Tak gwoli dodania, do stożka musi być odpowiednio ukształtowany dolot gdyż teraz bierze Ci dużo ciepłego powietrza znad bloku silnika a lpg lubi wiele bardziej zimne.



Awatar użytkownika
sewooo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: czw paź 25, 2007 10:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sewooo » wt wrz 02, 2008 23:38

gailbraith, he he wiem stożek jest bardziej eksperymentalnie założony- wszystkich rusza hehe :grin: a wracając do tematu to obroty cały czas falują nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły raz się uda że przez chwile chodzi normalnie a raz nie, kiedyś było tak że czasem tylko wskakiwał na wysokie obroty ale w tej chwili jest masakra potrafi się zawiesić nawet na 4000 - 5000 obrotów. Z niczym nie ma problemów w tym silniku jak z obrotami.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr wrz 03, 2008 00:30

GMS pisze:pierwsze zdjecie to pudlo to co zaznaczyles
To jest TPS a nie silniczek krokowy :crazy:

Po drugie tych silniczków się nie czyści

Po trzecie proponuje restart komputera na benzynie nie na gazie i zobaczymy jak się zachowa.

PO czwarte kiedys też miałem eRPka i nadal mi chodzi po głowie


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
sewooo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: czw paź 25, 2007 10:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sewooo » śr wrz 03, 2008 10:10

grandilodz, nie no to to już wiem, restart nie pomaga, czyści się nie czyści napewno rozbiore i się sam przekonam, a co do tego restartu na benzynie nie na gazie to nie wiem o co Ci chodzi jak przecież restartuje się kompa głównego z samochodu, ten od gazu nie zbiera błędów.



Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » czw wrz 04, 2008 00:10

sew1 pisze:czyści się nie czyści napewno rozbiore i się sam przekonam
kup od razu drugi :bajer: mówie z własnego doświadczenia, jak rozebrałem i wyczyściłem to po takim zabiegu zgłupiał kompletnie i obroty same wzrastały od 1000 do 2000 i cofanie silniczka nie pomogło. Kupiłem używany za 40pln od renault 17... ponoć. I działa jak trzeba.


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
sewooo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: czw paź 25, 2007 10:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sewooo » pt wrz 05, 2008 14:55

Superbeasto pisze:
sew1 pisze:czyści się nie czyści napewno rozbiore i się sam przekonam
kup od razu drugi :bajer: mówie z własnego doświadczenia, jak rozebrałem i wyczyściłem to po takim zabiegu zgłupiał kompletnie i obroty same wzrastały od 1000 do 2000 i cofanie silniczka nie pomogło. Kupiłem używany za 40pln od renault 17... ponoć. I działa jak trzeba.
o to mnie zaskoczyłeś teraz z Renaulta pasuje silniczek?? już myślałem o używanym ale korci mnie żeby mimo wszystko poznać sposób działania tego urządzenia. :chytry:



Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » ndz wrz 07, 2008 22:55

a proszę:
http://moto.allegro.pl/item426107079_si ... ok_gw.html
http://moto.allegro.pl/item419904990_si ... ugeot.html

ten co ja mam to ponoć w renówce jeździł. Ale ile w tym prawdy to nie wiem? Ważne, że działa i nic się nie dzieje złego z nim.

[ Dodano: 07 Wrz 2008 22:57 ]
hmm? sposób działania? silniczek elektryczny, jak w samochodzikach na baterie, dwa tryby jak w samochodzikach na baterie, nic więcej... w środku nie ma cudów :bajer:

[ Dodano: 07 Wrz 2008 22:58 ]
a chodziło mi o renault 19 :bigok:

[ Dodano: 07 Wrz 2008 22:58 ]
ale to nie było z 19;) z jakiejś innej renutki.


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
as29
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr cze 29, 2005 10:08
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: as29 » wt wrz 09, 2008 14:18

Miałem ten sam problem obroty skakały. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowań potrafił sam dodawać gazu. Wskakiwał na wysokie obroty i zawieszał się nawet na 4000 - 5000 obrotów
Wymieniałem niebieski czujnik bo chciałem jak najtaniej naprawić - tylko szkoda czasu. Wymiana silniczka krokowego (mechanik mówił że to regulator obrotów) zakończyła ciągłą walkę z silnikiem.



Awatar użytkownika
zjawa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: wt cze 26, 2007 08:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: zjawa » wt wrz 09, 2008 14:55

silniczek krokowy da sie wyczyścić a dokładniej to znajduje sie w nim styk a raczej dwa styki które poruszają sie po równolegle po przewodniku który sie brudzi , po przeczyszczeniu tego u siebie auto odzyskało wolne obroty .


-----------o00o----'(_)'----o00o-----------

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » wt wrz 09, 2008 15:26

sew1 pisze:...o to mnie zaskoczyłeś teraz z Renaulta pasuje silniczek??...
Po co daleko szukać. Ten silniczek krokowy pasuje z Poloneza po 97r. z wtryskiem jednopunktowym Boscha. :grin:
O ilę dobrze widzę, na drugim zdjęciu to na silniczku masz numer Bosch'a 0132008600, więc wszystko się zgadza - pasuje z Poloneza.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 152 gości