Jak podłączyć przekaźnik do centralnego zamka siłownik klapy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ducker24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 16:31
Lokalizacja: Lublin/Kanie
Kontakt:

Jak podłączyć przekaźnik do centralnego zamka siłownik klapy

Post autor: ducker24 » pn wrz 08, 2008 16:29

Witam
ostatnio zakupiłem centralny zamek do mojego Golfika wersja 4 drzwiowa :chytry:
centralny zamek ma dodatkowy kanał np do otwierania bagażnika, i tak postanowiłem zrobić, zeby bagażnik był otwierany z pilota. :satan:

Dodatkowy siłownik jest elektromagnetyczny i trzeba bylo dokupić do niego przekaźnik (tak twierdził sprzedawca) i taki dokupiłem
Obrazek

Obrazek

Jeden kabel jest gruby CZERWONY
drugi gruby BIAŁO CZERWONY
a trzeci cienki BIAŁY

Obrazek

W instrukcji obsługi jest napisane ze z dodatkowego kanału FIOLETOWY KABEL wychodzi -12V

Obrazek

Bardzo proszę o pomoc, Tych którzy wiedzą jak to podłączyć mianowicie tą centralke przekaźnik i dodatkowy siłownik

Z góry dzięki za pomoc i pozdarwiam
Paweł



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 08, 2008 16:55

3 kable z czego są bo nie kapuję.
W każdym razie:
kanał dodatkowy fiolet pin 86
plus pin 87 i 85
masa 30
kable musisz pociągnąć porządne, te siłowniki mają spory pobór prądu
Ostatnio zmieniony pn wrz 08, 2008 16:55 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
ducker24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 16:31
Lokalizacja: Lublin/Kanie
Kontakt:

Post autor: ducker24 » pn wrz 08, 2008 17:00

Paweł Marek pisze:3 kable z czego są bo nie kapuję.
W każdym razie:
kanał dodatkowy fiolet pin 86
plus pin 87 i 85
masa 30
kable musisz pociągnąć porządne, te siłowniki mają spory pobór prądu
chodziło mi ze z tego przekaźnika wychodzą 3 kable

a nie ma to różnicy czy ten siłownik bedzie sterowany + lub -

Pozdrawiam
Paweł



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 08, 2008 17:03

jeśli na siłowniku niema zaznaczonej biegunowości to to jest ona dowolna


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
ducker24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 16:31
Lokalizacja: Lublin/Kanie
Kontakt:

Post autor: ducker24 » pn wrz 08, 2008 17:17

moge mieć jeszcze jedno pytanko
mianowicie co daje ten przekaźnik i czemu on służy???

[ Dodano: 08 Wrz 2008 17:24 ]
no dobrze kolego
tylko ze mam mały problem styk 30 i 86 są połączone ze sobą mostem
87a oraz 85 są wolne także ok :grin:
jest jeszcze jeden wolny styk 87

a do którego kabelka musze podłączyć ten siłownik?? :chytry:


To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata

[url=http://motonotes.pl/Volkswagen,Golf,904,car.html][img]http://images.motonotes.pl/srednie/1/904.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 08, 2008 20:12

ducker24 pisze:tylko ze mam mały problem styk 30 i 86 są połączone ze sobą mostem
ano skoro most już jest zrobiony to odwracamy bieguny:
do tego 30 i 86 podłączamy plusa.
Do 85 fiolet sterujący, do 87 masę.
ducker24 pisze:mianowicie co daje ten przekaźnik i czemu on służy???
kabel sterujący alarmem ma małą obciążalnść, nie można do niego podpiąć bezpośrednio siłownika bo spali się sterownik. Więc ten kabel sterownika uruchamia ceweczkę przekaźnika, ta powduje zwarcie wysokobciążalnych styków w przekaźniku i podanie prądu na siłownik. Na tym polega działanie każdego przekaźnika: mały prąd powoduje włączenie dużego.

[ Dodano: Pon Wrz 08, 2008 8:14 pm ]
ducker24 pisze:87a oraz 85 są wolne także ok
jest jeszcze jeden wolny styk 87
źle! 87a zostaje wolny, wykorzystujesz 87

[ Dodano: Pon Wrz 08, 2008 8:17 pm ]
ducker24 pisze:a do którego kabelka musze podłączyć ten siłownik??
pod 87 i 30. Proponuję dołożyć na kablu z 30 bezpiecznik 30A, można kupić gniazdo do montażu na kablu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
ducker24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 16:31
Lokalizacja: Lublin/Kanie
Kontakt:

Post autor: ducker24 » pn wrz 08, 2008 21:38

oki Paweł Marek, już kapuje dzięki
mam jeszcze ostatnie pytanko, nie ma różnicy czy na wyjściu od centrali jest + czy -
u mnie jest - czyli tak po mojemu to siłownik bierze prąd tylko z tego przekaźnika
POPRAWKA87 wolny
wykorzystuje 87a

[ Dodano: 09 Wrz 2008 14:39 ]
Paweł Marek pisze:
ducker24 pisze:tylko ze mam mały problem styk 30 i 86 są połączone ze sobą mostem
ano skoro most już jest zrobiony to odwracamy bieguny:
do tego 30 i 86 podłączamy plusa.
Do 85 fiolet sterujący, do 87 masę.



[ Dodano: Pon Wrz 08, 2008 8:17 pm ]
ducker24 pisze:a do którego kabelka musze podłączyć ten siłownik??
pod 87 i 30. Proponuję dołożyć na kablu z 30 bezpiecznik 30A, można kupić gniazdo do montażu na kablu
z tego co napisałeś to wychodzi ze silownik jest cały czas podłączony do prądu
i co tam ka być??


To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata

[url=http://motonotes.pl/Volkswagen,Golf,904,car.html][img]http://images.motonotes.pl/srednie/1/904.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 247 gości